دایملر شراکت بلاک چین سنگاپور را برای شناسایی موارد استفاده از داده ها جوهر می کند

چیا گفت: «بلاک چین هنوز نسبتاً نوپا است و از طریق این مشارکت، ما مشتاقانه منتظریم تا نقش خود را در ترویج استفاده از فناوری بلاک چین ایفا کنیم.

دایملر آسیای جنوب شرقی و انجمن بلاک چین سنگاپور (BAS) رسما یک پلتفرم داده راه اندازی کرده اند که به گفته آنها ابزارهایی برای بهره برداری و کسب درآمد از داده های خود به مشاغل ارائه می دهد. این مشارکت به دنبال ایجاد فشار بر پذیرش پلتفرم مبتنی بر بلاک چین در سراسر بخش‌ها خواهد بود.

Acentrik در اواخر سال 2021 وارد نسخه بتا شد و ویژگی‌های مختلفی مانند “محاسبه به داده” را ارائه داد که سازمان‌ها را قادر می‌سازد کارهای محاسباتی را با الگوریتم‌های تایید شده بر روی مجموعه داده‌های ارائه شده اجرا کنند. به گفته دایملر، در حالی که پروژه‌ها برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی و امنیت ارائه‌دهنده داده‌ها انجام می‌شد، داده‌ها در محل باقی ماندند.

شرکا در بیانیه ای مشترک در روز چهارشنبه گفتند که هر دو شرکت در ابتکارات مربوط به بلاک چین همکاری خواهند کرد و با مشاغل موجود و همچنین بالقوه در جامعه BAS همکاری خواهند کرد.

بازار داده که Acentrik نامیده می شود، برای اولین بار در سال 2020 به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز برای سازمان ها برای استفاده و کسب درآمد از داده های خود با “اعتماد و کارایی” مفهوم سازی شد. دایملر گفت. این سازنده خودرو که مبتنی بر فناوری بلاک چین است، گفت که پلتفرم داده تبادل داده ها را با حفظ حریم خصوصی و امنیت تسهیل می کند. این سازمان اضافه کرد که شفافیت برای اینکه هم کسب‌وکارها و هم مصرف‌کنندگان بتوانند از داده‌ها بهره‌مند شوند، حیاتی است.

دایملر گفت: «تراکنش‌ها با توکن‌ها و قراردادهای هوشمند تسهیل می‌شوند، که به هیچ‌کس قدرت مطلق نمی‌دهد تا بر هر مبادله‌ای نظارت کند.

چیا هاک لای، رئیس مشترک BAS، گفت که پذیرش فزاینده بلاک چین در بخش‌های عمودی، از جمله خودرو، افزایش یافته است، و خاطرنشان کرد که این فناوری اشتراک‌گذاری امن داده را تسهیل می‌کند.

اکنون Acentrik در مرحله انتشار سازمانی خود، شروع به کار با سازمان‌هایی می‌کند که مشتاق بهره‌برداری از پلتفرم داده هستند.

پوشش مرتبط


منبع: https://www.zdnet.com/finance/blockchain/daimler-inks-singapore-blockchain-partnership-to-identify-data-use-cases/#ftag=RSSbaffb68