داده ها نقش کلیدی در حفظ رشد اقتصاد دیجیتال SEA ایفا خواهند کرد

دیویس توانمندسازهای کلیدی را که به حفظ رشد دیجیتال در آسیای جنوب شرقی کمک می کنند، اشاره کرد و به نیاز به گنجاندن دیجیتال و برای بازیگران بازار برای ایجاد مسیری به سمت سودآوری اشاره کرد.

فلوریان هاپ، شریک آسیا و اقیانوسیه Bain & Company و رئیس بخش دیجیتال، گفت: در مناطق شهری، جایی که مصرف کنندگان مرفه و کاربران بومی دیجیتال بزرگ ترین بخش اقتصاد دیجیتال را تشکیل می دهند، فرصت رشد از تعامل عمیق تر حاصل می شود.

طبق گزارش امسال، انتظار می‌رود اقتصاد دیجیتال جنوب شرق آسیا تا سال 2030 دو برابر سریع‌تر از تولید ناخالص داخلی کلی رشد کند، زمانی که پیش‌بینی می‌شود GMV به یک تریلیون دلار برسد.

Fock Wai Hoong، معاون فناوری و مصرف کنندگان آسیای جنوب شرقی Temasek، گفت: سنگاپور به عنوان یک مرکز فناوری و دروازه منطقه ای برای تامین مالی و استعداد، همچنان به نقش محوری در مرحله بعدی رشد در دهه دیجیتال آسیای جنوب شرقی ادامه خواهد داد. اکوسیستم پر جنب و جوش سنگاپور محیطی مساعد برای پرورش نوآوری های مالی، طبیعی، اجتماعی و سرمایه انسانی فراهم می کند که در توسعه اقتصاد دیجیتال پایدار بسیار مهم هستند.

او خاطرنشان کرد که پس از سال ها رشد شتابان، پذیرش دیجیتال در حال عادی شدن است. به عنوان مثال، تجارت الکترونیک در میان کاربران دیجیتال در مناطق شهری منطقه تقریباً در حال پذیرش کامل بود، در حالی که پذیرش خواربار و همچنین خدمات ویدیویی و موسیقی بر اساس تقاضا بسیار کم بود زیرا مصرف کنندگان به عادت های قبل از همه گیری خود بازگشتند.

این گزارش خاطرنشان کرد که بازیگران بازار، با این حال، اولویت ها را از جذب مشتری به تمرکز بر ایجاد تعامل عمیق تر با مشتریان فعلی، با هدف افزایش ارزش، وفاداری، و فراوانی تغییر می دهند.

پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد دیجیتال آسیای جنوب شرقی امسال به 200 میلیارد دلار ارزش ناخالص کالا (GMV) برسد، پیش از تخمین‌های قبلی چون همه‌گیری جهانی تقاضا برای خدمات آنلاین را افزایش داده است. با این حال، بازیگران بازار باید از داده ها برای درک بهتر رفتار مصرف کننده برای حفظ رشد استفاده کنند، زیرا پذیرش خدمات دیجیتال در سراسر منطقه بالغ می شود.

استفانی دیویس، معاون رئیس آسیای جنوب شرقی گوگل، روز پنجشنبه در مراسم معرفی این گزارش گفت: با بلوغ پذیرش دیجیتال، بازیگران بازار باید رفتار استفاده در بخش‌های مصرف‌کننده را بهتر درک کنند تا فضای رشد فزاینده را باز کنند.

علیرغم بادهای منفی جهانی از جمله اختلال در زنجیره تامین، تنش های ژئوپلیتیکی و تورم، اقتصاد دیجیتال جنوب شرقی آسیا در مسیر رسیدن به 200 میلیارد دلار GMV در سال جاری قرار داشت، سه سال زودتر از پیش بینی های ارائه شده در انتشار افتتاحیه این گزارش در سال 2016.

هاپ افزود: اقتصاد دیجیتال سنگاپور به دلیل موقعیت خود به عنوان یک قطب منطقه ای، در میان بادهای مخالف هنگ کنگ و حرکت های دیجیتالی شدن از جمله ابتکار کشور هوشمند و سرمایه گذاری های استراتژیک در بخش های کلیدی مانند خدمات مالی دیجیتال، به مسیر رشد قوی خود ادامه خواهد داد.

این می‌تواند به شکل سفارش‌های مکرر و با ارزش‌تر، اشتراک‌ها یا خدمات فروش متقابل مانند وام‌دهی مصرف‌کننده باشد. او گفت که پذیرش و هزینه مصرف‌کنندگان شهری «با بودجه» و مصرف‌کنندگان حومه‌شهری پایین‌تر است، و اشاره کرد که بازیگران بازار در اینجا باید راه‌های اقتصادی پایدارتری برای خدمت به این مشتریان بیابند.

برای باز کردن بیشتر پتانسیل اقتصاد دیجیتال آسیای جنوب شرقی، باید تلاش هایی برای جذب کاربران حومه شهر و کم درآمد انجام شود.

افزایش الزامات حاکمیت داده ها نیز تراکنش های فرامرزی را پیچیده تر کرد. او از دولت‌ها خواست تا رویکرد عادلانه‌تر و سازگاری بیشتری در چشم‌انداز نظارتی داده‌های منطقه اتخاذ کنند.

فرصت های رشد در بخش های استفاده نشده

برای مثال، پذیرش تجارت الکترونیک به مصرف‌کنندگان حومه شهر گسترش یافته بود، در حالی که بخش‌های باقی‌مانده مانند تحویل غذا و خدمات موسیقی بر اساس تقاضا، عمدتاً شیوه‌های شهری باقی ماندند. با پذیرش در این بخش هنوز نوپا، فضای زیادی برای رشد وجود دارد.

او افزود که زیرساخت داده و چارچوب قانونی برای زیربنای کل اکوسیستم، به ویژه برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​محلی (SMB) که در سراسر منطقه گسترش می یابند، بسیار مهم است. به عنوان مثال، جریان و تراکنش های بین مرزی یکپارچه ضروری خواهد بود.

بخش تجارت الکترونیک همچنان از نظر رشد پیشتاز بسته است، که پیش‌بینی می‌شود حتی با از سرگیری خرید آفلاین در بخش‌های پس از همه‌گیری، رشد GMV به 16 درصد برسد. کاربران مرفه شهری و بومی‌های جوان دیجیتال، به ترتیب 98% و 92% از کاربران تجارت الکترونیک را به خود اختصاص داده‌اند.

او در پاسخ به این سوال که چگونه گوگل نگرانی‌های رو به رشد امنیت داده و حفظ حریم خصوصی را متعادل می‌کند، زیرا کسب‌وکارها به دنبال جمع‌آوری داده‌های بیشتر برای درک بهتر رفتار مصرف‌کننده هستند، گفت که تمرکز نباید بر افزایش حجم داده‌های جمع‌آوری‌شده باشد، بلکه باید روی نحوه استفاده بهتر از داده‌های موجود باشد.

بر اساس گزارش امسال e-Conomy SEA که به طور مشترک توسط Google، Temasek و Bain & Company منتشر شد، حدود 460 میلیون کاربر اینترنت در حال حاضر در شش بازار آسیای جنوب شرقی ساکن هستند که از این تعداد 100 میلیون نفر در سه سال گذشته آنلاین شده اند. شش کشور – سنگاپور، تایلند، ویتنام، مالزی، اندونزی، و فیلیپین – در مجموع بیش از 600 میلیون نفر جمعیت دارند.

وی خاطرنشان کرد که رقابت در فضای مالی دیجیتال بیشتر تشدید خواهد شد و رشد تا سال 2025 ناشی از دیجیتالی کردن سرمایه گذاری ها و وام دهی از طریق بانک های دیجیتال و فین تک ها خواهد بود.

پوشش مرتبط


منبع: https://www.zdnet.com/article/data-will-play-key-role-in-sustaining-sea-digital-economy-growth/#ftag=RSSbaffb68

او گفت که این امر می تواند از طریق همکاری با ارائه دهندگان شخص ثالث محقق شود.

دیویس، با این حال، از دولت ها خواست تا قوانین حاکمیت داده ها را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند. او با اشاره به اینکه امنیت داده ها را می توان در یک زیرساخت جهانی ایجاد کرد، گفت که این بدان معناست که ذخیره اطلاعات در سرورهای محلی لزوماً گزینه ایمن تر نیست.

پیش‌بینی می‌شد که اقتصاد دیجیتال سنگاپور با رشد ۲۲ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار در سال جاری، با پتانسیل بیشتر برای رسیدن به ۳۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵، رشد کند. در سال 2025

این امر با بلوغ پذیرش خدمات دیجیتال و کندی مسیر رشد، حیاتی خواهد بود. به عنوان مثال، نرخ رشد کاربران جدید اینترنت در سال 2020 به 11 درصد و در سال 2021 به 10 درصد رسیده است. انتظار می‌رود امسال با 20 میلیون کاربر برای اولین بار آنلاین شدن، به 4 درصد کاهش یابد.