جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا: مدل‌های زبان هوش مصنوعی به‌عنوان یک سرویس «به‌طور بالقوه یکی از بزرگترین فرصت‌های نرم‌افزاری تا کنون» است.


jensen-huang-gtc-2022-crop-for-twitter

بنیانگذار و مدیرعامل انویدیا، جنسن هوانگ، کنفرانس پاییزی GTC شرکت را با اعلام در دسترس بودن عمومی در ماه آینده GPU جدید این شرکت “Hopper” در سیستم های دل و سایرین افتتاح کرد. این سخنرانی همچنین شامل رایانه هایی برای مراقبت های بهداشتی، رباتیک، اتوماسیون صنعتی و مصارف خودرو، و همچنین چندین سرویس ابری از جمله سرویس ابری میزبان Nvidia برای مدل های زبان یادگیری عمیق مانند GPT-3 بود.

Nvidia

همانطور که دیروز گزارش شد، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل انویدیا، جنسن هوانگ، کنفرانس پاییزی GTC شرکت خود را با اعلامیه های محصولات و خدمات متعدد، از جمله معرفی دو سرویس رایانش ابری که شرکت اجرا خواهد کرد، افتتاح کرد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی چهارشنبه، هوانگ به ZDNET گفت که این دو سرویس “پلتفرم های SaaS بسیار طولانی مدت برای شرکت ما خواهند بود.”

یک سرویس، خدمات ابری مدل زبان بزرگبیایید یک توسعه‌دهنده یک برنامه هوش مصنوعی یادگیری عمیق مانند GPT-3 یا Nvidia’s Megatron-Turing 530B را انتخاب کند و آن را برای برنامه‌های کاربردی خاص تنظیم کند تا آن را برای یک کار خاص کند و در عین حال تلاش مشتری را کاهش دهد.

سرویس دوم، خدمات ابری Omniverse، یک زیرساخت به عنوان یک سرویس ارائه شده توسط انویدیا است که به چندین طرف اجازه می دهد تا در مدل ها و رفتار سه بعدی با یکدیگر همکاری کنند.

همچنین: جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا، در دسترس بودن پردازنده گرافیکی «Hopper»، سرویس ابری برای مدل‌های بزرگ زبان هوش مصنوعی را اعلام کرد.

ZDNET از هوانگ پرسید SaaS چقدر می تواند بزرگ باشد [software-as-a-service] کسب و کار برای انویدیا در طول چندین سال است؟

هوانگ گفت که دانستن آن دشوار است، اما این که سرویس مدل زبان بزرگ دارای کاربرد گسترده ای است، یکی از بزرگترین فرصت ها در همه نرم افزارها خواهد بود.

پاسخ هوانگ به طور کامل در اینجا آمده است:

خب گفتنش سخته این واقعاً یک نوع پاسخ است. بستگی به این دارد که چه نرم افزاری را به عنوان سرویس ارائه دهیم. شاید راه دیگری برای مصرف آن فقط چند بار در یک زمان باشد. در این GTC، تراشه‌های جدید، SDK‌های جدید و خدمات ابری جدید را معرفی کردیم. و این چیزی است که شما در مورد آن می پرسید. من دو تا از آنها را برجسته کردم [cloud services]. یکی از آنها مدل های زبان بزرگ است. و اگر فرصتی برای بررسی اثربخشی مدل‌های زبان بزرگ و تأثیر آن بر هوش مصنوعی نداشته‌اید، لطفاً واقعاً این کار را انجام دهید. واقعا چیز مهمی است آموزش مدل‌های زبان بزرگ سخت است و برنامه‌های کاربردی برای مدل‌های زبان بزرگ بسیار متنوع است. این بر روی مقدار زیادی از دانش بشری آموزش دیده است. و بنابراین توانایی تشخیص الگوها را دارد، اما مقداری رمزگذاری شده، مقدار زیادی از دانش انسانی رمزگذاری شده را نیز در خود دارد، به طوری که، اگر بخواهید، به نوعی حافظه انسانی دارد، اگر بخواهید. به نوعی، بسیاری از دانش و مهارت های ما رمزگذاری شده است. و بنابراین، اگر می‌خواهید آن را با چیزی تطبیق دهید که هرگز برای انجام آن آموزش ندیده‌اید – برای مثال، هرگز برای پاسخ دادن به سؤالات آموزش داده نشده است یا هرگز برای خلاصه کردن یک داستان یا انتشار اخبار فوری آموزش داده نشده است، هرگز برای آن آموزش داده نشده است. این کارها را انجام دهید – با چند نمونه یادگیری اضافی، می توانید این مهارت ها را بیاموزید. این ایده اولیه تنظیم دقیق، تطبیق با مهارت‌های جدید، یا شات صفر، یا چند شات، یادگیری، پیامدهای بزرگی در تعداد زیادی از زمینه‌ها دارد، به همین دلیل است که شما حجم زیادی از بودجه را در زیست‌شناسی دیجیتال مشاهده می‌کنید. . زیرا مدل های زبان بزرگ یاد گرفته اند که زبان پروتئین ها و زبان شیمی را ساختار دهند. و بنابراین، ما آن مدل را قرار دادیم. و این فرصت چقدر می تواند بزرگ باشد؟ احساس من این است که هر شرکتی در هر کشوری که به هر زبانی صحبت می‌کند، احتمالاً ده‌ها مهارت مختلف دارد که شرکت آنها می‌تواند آن مدل زبان بزرگ ما را برای اجرای آن تطبیق دهد. من دقیقاً مطمئن نیستم که این فرصت چقدر بزرگ است، اما به طور بالقوه یکی از بزرگترین فرصت های نرم افزاری است. و دلیل آن این است که اتوماسیون هوشمندی یکی از بزرگترین فرصت های تاریخ است.

فرصت دیگری که در مورد آن صحبت کردیم Omniverse Cloud بود. و به یاد داشته باشید که omniverse چیست. Omniverse چندین ویژگی دارد. اولین ویژگی این است که می خورد، می تواند ذخیره کند، می تواند اطلاعات فیزیکی، اطلاعات سه بعدی را در چند لایه یا آنچه که طرحواره نامیده می شود ترکیب کند. و می‌تواند هندسه‌ها، بافت‌ها و مواد، ویژگی‌هایی مانند جرم و وزن و مانند اینها، اتصال را توصیف کند. تامین کننده کیست؟ هزینه اش چقدر است؟ به چی ربط داره؟ زنجیره تامین چیست؟ من تعجب خواهم کرد اگر – رفتارها، رفتارهای سینماتیک. این می تواند رفتارهای هوش مصنوعی باشد. و بنابراین، اولین کاری که Omniverse انجام می دهد این است که داده ها را ذخیره می کند. دومین کاری که انجام می دهد این است که چندین عامل را به هم متصل می کند. و عوامل می توانند افراد باشند، می توانند روبات باشند، می توانند سیستم های مستقل باشند. و سومین کاری که انجام می دهد، این است که به شما دریچه ای به این دنیای جدید می دهد، روش دیگری برای گفتن، موتور شبیه سازی. و بنابراین، Omniverse اساساً سه چیز است. این یک نوع جدید از پلت فرم ذخیره سازی است، این یک نوع جدید از پلت فرم اتصال است. و این نوع جدیدی از پلت فرم محاسباتی است. می توانید یک برنامه در بالای Omniverse بنویسید. می توانید سایر برنامه ها را از طریق Omniverse متصل کنید. به عنوان مثال، نمونه‌های زیادی از اتصال Adobe به برنامه‌های Autodesk را نشان دادیم که به برنامه‌های مختلف متصل هستند. و بنابراین، ما چیزها را به هم وصل می کنیم، و شما می توانید افراد را به هم وصل کنید. شما می‌توانید دنیاها را به هم متصل کنید، می‌توانید ربات‌ها را به هم متصل کنید، می‌توانید عامل‌های ارتباطی باشید. و بنابراین، بهترین راه برای فکر کردن در مورد کاری که با هسته انجام دادیم [Nucleus Cloud, a component of Omniverse Cloud, is a facility for developers to work on 3-D models using the Universal Scene Description specification]، فکر کنید که ساده ترین راه برای کسب درآمد است که احتمالاً مانند یک پایگاه داده است. و بنابراین، این یک پایگاه داده مدرن در فضای ابری است. به جز اینکه این پایگاه داده به صورت سه بعدی است، این پایگاه داده چندین نفر را به هم متصل می کند.

و بنابراین، این دو برنامه SaaS بودند که ما قرار دادیم. یکی مدل زبان بزرگ نام دارد. مورد دیگر اساساً Omniverse یا یک موتور پایگاه داده است، اگر بخواهید، که ما قصد داریم آن را در فضای ابری قرار دهیم. بنابراین، من فکر می کنم این دو اعلامیه – من واقعا خوشحالم که شما پرسیدید – من فرصت زیادی برای صحبت در مورد آن بارها و بارها و بارها پیدا خواهم کرد، من بارها و بارها در مورد آن صحبت خواهم کرد، اما اینها دو پلتفرم SaaS برای شرکت ما پلتفرم های SaaS بسیار طولانی مدت خواهند بود و ما آنها را در چندین ابر و غیره و غیره اجرا خواهیم کرد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/nvidia-ceo-jensen-huang-ai-language-models-as-a-service-potentially-one-of-the-largest-software-opportunities-ever/#ftag=RSSbaffb68