جاهای دیدنی قم هم سیاحت و هم زیارت ره بال آسمان | behgardi

جاهای دیدنی قم هم سیاحت و هم زیارت ره بال آسمان | behgardi

خلجستان نیز با روستاهای اطراف آن، آب و هوای معتدل کوهستانی دارد و از مناطق ییلاقی استان قم جاهای دیدنی قم به شمار می‌رود. منطقه پلنگ دره با وسعتي معادل ۳۱ هزار و ۷۳۵ هكتار در جنوب غربي و پنجاه كيلومتري شهرستان قم واقع شده است. در ناحيه شمالي پلنگ دره، منطقه سلفچگان، در ناحيه شرقي آن رودخانه قمرود و در ناحيه غربي آن چند روستاي كوچك قرار گرفته که عمدتا خوش آب و هوا و سرسبزند. این خانه‌ قجری، تبدیل به تنها موزه‌ مردم‌شناسی قم شده است که بیشتر به زمان قاجار پرداخته؛ اما ابزارآلات، پوشاک، ابزار کار و کشاورزی و تمام مواردی که در دوره‌های سلجوقی، قاجار و…

  • در اطراف این منطقه، جاهای دیدنی منحصر به فردی مانند دریاچه نمک یا دریاچه حوض سلطان را می‌توان دید که جذابیت خاصی برای گردشگران دارد.
  • در سال ۱۳۷۵ هجری قمری، مسجد به طور کامل بازسازی و با ازاره‌ی سنگی مزین گردید.
  • پس از آن طبق اسناد تاریخی در دوران خسرو پرویز این شهر آباد بوده و زعفران معروفی داشته است.
  • این منطقه از چشمه‌ها، حیوان وحشی نادر، گیاهان متنوع و مناظر دیدنی و شگفت‌انگیزی برخوردار است که بازدید از آن بسیار جالب و هیجان‌انگیز خواهد بود.

از جمله این رودها می ‌توان به رود شور و قره چای اشاره کرد. باغ رستوران این پارک نیز بزرگ‌ترین باغ رستوران قم است که می‌توانید قبل یا بعد از استفاده از امکانات رفاهی پارک، خود را مهمان یک غذای خوب کنید. سرسره سرعتی، سرسره سقوط آزاد 15 متری، سرسره آهسته، سرسره پیچشی و چاله فضایی از جمله سرسره‌های این پارک هستند.

تالاب بهشت معصومه قم

موزه‌ واقع در این حرم، دارای قرآن‌های نفیس خطی و قالیچه‌های ابریشمی است که تماشای آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. می گویند که ذوالقرنین همان کوروش یکی از پادشاهان هخامنشی در فارس است که گردشگری و سیر و سفر جزء اساسی و بنیادی آن را تشکیل داده است. یکی دره ی کهندان در روستان ونان (عروس خلجستان) و دره ی دیگر که از آغلک شروع و بعد از روستای زیبای بنابر و روستاهای جمیزقان، قاهان و نویس به کاسوا و انجیله ختم می شود. برای خرید بلیط شهربازی زرافه نیلی قم با 34 درصد تخفیف اینجا کلیک کنید.

اسکای دایو دبی،تفریحی هیجان انگیز و به یاد ماندنی از سفر به دبی

قیمت بلیط پاراگلایدر قم 500,000 تومان میباشد اما شما میتوانید بلیط پاراگلایدر قم را با 16 تخفیف فقط با مبلغ 423,000 تومان از قم تیکت تهیه فرمایید. قیمت بلیط بوستان جوان قم 20,000 تومان میباشد اما شما میتوانید بلیط بوستان جوان قم را با 10 تخفیف فقط با مبلغ 18,000 تومان از قم تیکت تهیه فرمایید. با ارائه کد تیکت خریداری شده به پذیرش مجموعه، یک کارت بازی دریافت خواهید کرد مثلا با خرید کارت بازی صد هزارتومانی یک کارت بازی صد و پنجاه هزار تومانی دریافت میکنید. منظور از بلیط دو نفره یک خردسال به همراه یک بزرگسال میباشد. قیمت بلیط تله سیژ قم 25,000 تومان میباشد اما شما میتوانید بلیط تله سیژ قم را با 20 تخفیف فقط با مبلغ 20,000 تومان از قم تیکت تهیه فرمایید.

در بخش شمال‌غربی پل نیز یک دیواره سنگی به طول ۱۳.۷ متر و عرض ۱.۶ متر برای استحکام بخشی آن دیده می‌شود. البته توجه داشته باشید که امکانات رفاهی، اقامتی و خدماتی چندانی در روستای قلعه چم وجود ندارد. روستای وشنوه در ۶۶ کیلومتری جنوب شرقی شهر قم و در بخش کهک واقع شده است. این منطقه‌ی ییلاقیِ زیبا، بسیار کهن بوده و قدمت آن به هزاره‌ی چهارم و سوم قبل از میلاد می‌رسد.