تلسکوپ فضایی جیمز وب چیست؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد قوی ترین تلسکوپ ناسا بدانید

هنگامی که صحبت از تصاویر از فضا می شود، اصطلاحات “وب” و “هابل” به کلماتی مبهم تبدیل شده اند. بنابراین، تمایز بین این دو اغلب دشوار است. با وجود اینکه هر دو تلسکوپ در فضا هستند، هر دو تفاوت های عمده ای دارند.

چرا به آن تلسکوپ جیمز وب می گویند؟

ناسا همیشه آخرین اخبار خود را از طریق بیانیه های مطبوعاتی به اشتراک می گذارد سایت آن. با این حال، اگر می خواهید از آخرین اخبار وب به روز بمانید، بهترین شرط شما این است که تلسکوپ را دنبال کنید. حساب توییتر.

اعتبار: NASA/ESA/M. تیم بیستمین سالگرد لیویو و هابل (STScI)

بر اساس گزارش ها، تلسکوپ وب پروژه گران قیمتی بود که انتظار می رفت طی 24 سال 9.7 میلیارد دلار برای ناسا هزینه داشته باشد. هزینه توسعه واقعی فضاپیما تقریباً 8.8 میلیارد دلار است و 861 میلیون دلار اضافی برای پشتیبانی از عملیات پنج ساله برنامه ریزی شده است.

تلسکوپ وب چه مدت در مدار خواهد بود؟

همچنین تفاوت‌های فنی زیادی بین هر دو تلسکوپ وجود دارد، مانند ساخت، مواد، اندازه، مدت زمان پرواز و غیره که من شما را با آنها سنگین نمی‌کنم. هر دو تفاوت ذکر شده در بالا مهمترین آنها در درک عملکردهای مختلف آنها هستند.

ناسا این تلسکوپ را به افتخار جیمز ای وب که از فوریه ۱۹۶۱ تا اکتبر ۱۹۶۸ ناسا را ​​رهبری می‌کرد، نامگذاری کرد. ناسا می گوید وب، “بیش از هر مقام دولتی دیگری برای علم انجام داد”. تحت هدایت وب بود که ناسا توانست اولین انسان را در برنامه آپولو بر روی ماه فرود آورد. دوران تصدی او منجر به یک دهه تحقیقات فضایی و علمی شد که هنوز هم بی نظیر است.

چه کسی تلسکوپ وب را اداره می کند؟

تلسکوپ وب از فضا کار می کند و در فاصله 1.5 میلیون کیلومتری از زمین به دور خورشید می گردد که به آن نقطه لاگرانژ دوم می گویند. این یک تفاوت عمده با تلسکوپ هابل است که در مدار پایین به دور زمین می چرخد.

تلسکوپ وب یک همکاری بین المللی بین ناسا، ESA و CSA است. ناسا به طور کلی مسئول ماموریت وب است. ESA مسئول ارائه طیف‌نگار مادون قرمز نزدیک، مجموعه اپتیک ابزار مادون قرمز میانی و وسیله نقلیه پرتاب آریان است. به گفته ناسا. در نهایت، CSA مسئول کمک به سنسور هدایت خوب/تصویرگر مادون قرمز نزدیک و طیف‌نگار بدون شکاف است.

هزینه تلسکوپ چقدر است؟

ستون های خلقت- وب

تلسکوپ وب تصاویری از ستون های آفرینش می گیرد.

اعتبار: NASA، ESA، CSA، STScI؛ جوزف دپاسکوال (STScI)، آنتون ام. کوکموئر (STScI)، آلیسا پاگان (STScI).

تلسکوپ فضایی جیمز وب چیست؟

تلسکوپ وب عمیق ترین و واضح ترین تصاویر را تاکنون از کیهان ارائه کرده است. ساخت این تلسکوپ یک تلاش بلندپروازانه بود اما اکنون که موفقیت آمیز بودن آن به اثبات رسیده است، فناوری آن در آینده در تلسکوپ ها پیاده سازی خواهد شد. اخیراً تلسکوپ وب تصاویری نفس گیر از ستون های آفرینش نمادین به اشتراک گذاشته است.

نقاط لاگرانژ به موقعیت هایی در فضا اشاره دارد که در آن نیروهای گرانشی یک سیستم دو جسمی، مانند خورشید و زمین، مناطق افزایش یافته جاذبه و دافعه ایجاد می کنند. به گفته ناسا. در مجموع پنج نقطه لاگرانژ وجود دارد که می تواند توسط ناسا به عنوان “نقاط پارک” برای فضاپیماها در فضا استفاده شود تا در یک موقعیت ثابت با حداقل مصرف سوخت باقی بمانند.

اولین تصاویر توسط تلسکوپ وب در ژوئیه 2022 ارائه شد. رئیس جمهور جو بایدن اولین تصویر گرفته شده توسط تلسکوپ را در 11 ژوئیه 2022 در یک رویداد کاخ سفید رونمایی کرد. در آن زمان، این تصویر عمیق ترین تصویر مادون قرمز از کیهان بود که تا به حال دیده شده بود. این تصویر خوشه کهکشانی SMACS 0723 را همانطور که 4.6 میلیارد سال پیش ظاهر شد نشان داد. سپس مجموعه کامل تصاویر در اواخر همان هفته به اشتراک گذاشته شد و تصاویر رنگی تماشایی را به نمایش گذاشت.

اصلی-تصویر-ستاره-سازنده-منطقه-کارینا-نیرکام-نهایی-5 مگابایت

ناسا، ESA، CSA و STScI

چگونه می توانم تصاویر گرفته شده توسط تلسکوپ وب را مشاهده کنم؟

اگرچه این به نظر کاملاً شبیه داستان های علمی تخیلی است، اما درست است. با نگاه کردن به فضا، اساساً به گذشته نگاه می کنید زیرا نور برای طی کردن مسافت های وسیع فضا برای رسیدن به زمین به زمان نیاز دارد. امواج نور همیشه با سرعت بسیار سریعی در حال حرکت هستند، حدود 186000 مایل در ثانیه، اما نوری که توسط وب دیده می شود ممکن است هزاران سال پیش منبع خود را ترک کرده باشد.




منبع: https://www.zdnet.com/article/what-is-the-james-webb-space-telescope-here-is-everything-you-need-to-know-about-nasas-most-powerful-telescope/#ftag=RSSbaffb68 فاصله هابل در مقابل وب

ناسا

یکی دیگر از تفاوت های عمده بین تلسکوپ ها، تصاویری است که آنها ارائه می دهند. تلسکوپ وب روی طول موج مادون قرمز تمرکز می کند در حالی که تلسکوپ هابل در طول موج فرابنفش تخصص دارد. رصد اجرام دور، مانند اولین کهکشان‌هایی که در کیهان شکل گرفته‌اند، به یک تلسکوپ فروسرخ نیاز دارند. بنابراین وب می‌تواند اجسام را در فواصل دورتر ببیند و عقب‌تر از هابل را در زمان ببیند (می‌دانم که به نظر سفر در زمان می‌آید، اما بعداً به آن باز خواهیم گشت).

این تلسکوپ جهان را در طول موج‌های فروسرخ می‌بیند و به این ترتیب می‌توان با نگاهی عمیق‌تر به فضا، اولین ستاره‌ها و کهکشان‌های جهان را که پس از انفجار بزرگ شکل گرفتند، دید. نور فروسرخ همچنین باعث می‌شود که ستارگان مرئی و منظومه‌های سیاره‌ای که درون ابرهای غباری تشکیل می‌شوند قابل مشاهده باشند که در غیر این صورت مات خواهند بود. این تلسکوپ به دانشمندان کمک می‌کند تا اولین کهکشان‌هایی را که پس از خلقت کیهان شکل گرفته‌اند جستجو کنند و تکامل این کهکشان‌ها را مطالعه کنند.

تلسکوپ وب چه زمانی به فضا پرتاب شد؟

این همان چیزی است که منتظرش بودید.
با ما در منظره خیره کننده وب از ستون های آفرینش سفر کنید، جایی که تعداد زیادی ستاره تازه شکل گرفته مانند قطرات شبنم در میان ستون های شناور و شفاف گاز و غبار می درخشند: https://t.co/5ea1kCzU5x
در اینجا تور راهنمای شماست ⬇️ pic.twitter.com/jFiDDrMUPl

— تلسکوپ هالو وب ناسا 🕸🕷🎃 (@NASAWebb) 19 اکتبر 2022

تلسکوپ وب چه دستاوردهایی داشته است؟

تصویربردار اصلی تلسکوپ وب، دوربین مادون قرمز نزدیک (NIRCam) آن است. NIRCam می تواند نور از اولین ستاره ها و کهکشان ها را تشخیص دهد. NIRCam با تلاش مشترک دانشگاه آریزونا و لاکهید مارتین ساخته شده است.

تلسکوپ وب اولین تصویر خود را چه زمانی ثبت کرد؟

اگر اخیراً به تصاویر نفس گیر از فضا برخورد کرده اید، احتمالاً به تازگی محصولات کار تلسکوپ جیمز وب را دیده اید. تلسکوپ جیمز وب، که اغلب به عنوان تلسکوپ وب یا JWST شناخته می شود، یک رصدخانه مادون قرمز در مدار است که به عنوان بخشی از یک برنامه بین المللی بین ناسا، آژانس فضایی اروپا (ESA) و آژانس فضایی کانادا (CSA) به فضا پرتاب شد. تکمیل و گسترش اکتشافات تلسکوپ فضایی هابل.

hubble-v-webb

GSFC

تلسکوپ وب چگونه عکس می گیرد؟

تلسکوپ وب در 25 دسامبر 2021 از مجموعه پرتاب ELA-3 Arianespace در یک فرودگاه فضایی واقع در نزدیکی Kourou، گویان فرانسه به فضا پرتاب شد. تلسکوپ وب با موشک آریان 5 پرتاب شد: وسیله پرتاب و سایت پرتاب بخشی از کمک آژانس فضایی اروپا به این موشک بود. ماموریت. پس از پرتاب، تلسکوپ سفر 29 روزه و میلیون مایلی خود را به نقطه دوم لاگرانژ ادامه داد.

تلسکوپ وب در کجا قرار دارد؟

نقطه L2 یک خانه ایده آل برای تلسکوپ وب است زیرا در آن نقطه یک فضاپیما به اندازه کافی نزدیک است که به راحتی با زمین ارتباط برقرار کند، دید واضحی از فضای عمیق برای وب فراهم می کند و می تواند خورشید، زمین و ماه را پشت تلسکوپ برای انرژی خورشیدی نگه دارد. .

جنبه ارزشمند این مدار این است که به تلسکوپ این امکان را می دهد که هنگام حرکت به دور خورشید در یک خط با زمین بماند. این بدان معناست که تلسکوپ هابل در مدار پایین زمین قرار دارد و تلسکوپ وب نه.

تلسکوپ وب به گونه ای طراحی شده است که حداقل پنج سال کار کند، اما هدف این است که طول عمر کلی ماموریت بیش از 10 سال باشد.

تفاوت بین تلسکوپ وب و تلسکوپ هابل چیست؟

دیدن: تلسکوپ وب ناسا تصاویر خیره کننده ای از ستون های آفرینش می گیرد

آیا تلسکوپ وب واقعاً می تواند به گذشته نگاه کند؟

بزرگترین تفاوت بین وب و هابل در محل گردش آنهاست. وب مانند تلسکوپ هابل به دور زمین نمی چرخد. در عوض، وب به دور خورشید در فاصله 1.5 میلیون کیلومتری از زمین می چرخد.