تسلا قراردادی را برای ایمن‌تر کردن خودروها از طریق به‌روزرسانی هوایی تضمین می‌کند

این سیستم که شامل نورپردازی و هشدارهای دیجیتال است، می تواند به صورت دستی یا خودکار پیاده سازی شود. در صورت تصادف، سیستم به طور خودکار فعال می شود، اما رانندگان همچنین می توانند به صورت دستی سیستم را در هنگام پارک فعال کنند.

تسلا-model-3-inside

تسلا
تام متزگر، مدیرعامل ESS، در بیانیه‌ای گفت: تسلا در ارائه نوآوری برای اولین بار در وسایل نقلیه مسافربری پیشرو است و با اجرای فناوری HELP بر روی میلیون‌ها خودروی تسلا در سراسر جهان پیشرو است.

روز چهارشنبه، تسلا قراردادی را با Emergency Safety Solutions (ESS) برای پیاده سازی فناوری پروتکل مکان یابی پیشرفته (HELP) ESS در خودروهای خود بسته است. این فناوری به جلوگیری از برخورد خودروهای تسلا با خودروهایی که در کنار جاده کشیده شده اند، کمک می کند.

تسلا HELP را بر روی طیف وسیعی از وسایل نقلیه تسلا از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری هوایی به کار خواهد گرفت. این پیاده سازی در ابتدا محدود به وسایل نقلیه در آمریکای شمالی خواهد بود. از آنجایی که HELP یک راه حل مبتنی بر نرم افزار است، از سخت افزار خودرو و سیستم های روشنایی موجود در خودروهای تسلا برای بهبود ایمنی خودرو استفاده خواهد کرد.

برای جلوگیری از حوادث بعدی مانند این اتفاق، HELP ابتدا چراغ‌های خطر شما را قادر می‌سازد تا با نرخ فلاش اضطراری بالاتر، با نرخ 4.5 هرتز در مقایسه با نرخ فلاش خطر فعلی 1.0 تا 2.0 هرتز، چشمک بزنند.

هفته گذشته، تسلا تغییر دیگری در مورد ویژگی های ایمنی خودرو خود نیز ایجاد کرد. این شرکت اعلام کرد که در حال حذف حسگرهای اولتراسونیک است، سنسورهایی که معمولاً برای پشتیبانی از سیستم‌های ایمنی ضد برخورد در خودروهایش استفاده می‌شوند تا به جای آن به Tesla Vision متمایل شوند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/tesla-secures-a-deal-to-make-cars-safer-through-an-over-air-update/#ftag=RSSbaffb68

هدف HELP نجات جان انسان ها با حذف تصادفات قابل پیشگیری با خودروهایی است که در نزدیکی جاده های فعال متوقف یا غیرفعال شده اند، مشکلی که سالانه بیش از 72000 نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد و 15000 مجروح یا کشته می شود. وب سایت ESS

این قرارداد تسلا را به اولین خودروسازی تبدیل می کند که فناوری HELP را پیاده سازی می کند.

علاوه بر این، HELP از طریق سیگنال‌های صوتی و دیجیتالی که در صفحه ناوبری آن‌ها نشان داده می‌شود، هشدارهایی را به رانندگان مقابل ارسال می‌کند تا خودروها زمان بیشتری برای واکنش و جلوگیری از برخورد داشته باشند.