به گفته تحلیلگران، عرضه آیفون 14 پرو کمتر از حد انتظار خواهد بود

“تولید کارخانه آیفون ژنگژو به طور قابل توجهی تحت تاثیر اعتراضات کارگران قرار گرفت، بنابراین من محموله های آیفون 4Q22 را حدود 20 درصد کاهش دادم و به 70 تا 75 میلیون دستگاه رساندم (در مقابل اجماع بازار بین 80 تا 85 میلیون دستگاه).” Kuo در پستی در Medium نوشت.

iphone-14-pro-max

تصویر: اپل

همچنین: بهترین گوشی های 5G: کدام پرچمدار برتر است؟

کو معتقد است که پس از اعتراضات کارگران در کارخانه مونتاژ آیفون ژنگژو فاکسکان و محدودیت های ناشی از کووید، «خطرات منفی قابل توجهی» برای اپل و آیفون وجود دارد. Kuo خاطرنشان می کند که اجماع بازار بر این بود که اپل 80 تا 85 میلیون دستگاه از سری آیفون 14 پرو را در تقویم سه ماهه چهارم 2022 ارسال خواهد کرد، در حالی که کوو اکنون 70 تا 75 میلیون دستگاه را پیش بینی می کند.

کو تخمین می زند که کارخانه ژنگ ژو با حدود 20 درصد ظرفیت در ماه نوامبر کار می کرد و انتظار دارد در دسامبر به 30 تا 40 درصد افزایش یابد. او انتظار ندارد ارسال انبوه مدل‌های آیفون 14 تا «اواخر دسامبر» از سر گرفته شود.

کارگران کارخانه آیفون ژنگژو هفته گذشته بر سر شرایط کاری با پلیس درگیر شد همانطور که این شرکت و مقامات محلی محدودیت هایی را برای جلوگیری از افزایش موارد COVID-19 در کارخانه اعمال کردند.

بلومبرگ روز دوشنبه گزارش شد به گفته یک منبع آشنا با عملیات مونتاژ، این مشکل در کارخانه ژنگژو احتمالا منجر به کمبود نزدیک به شش میلیون دستگاه آیفون پرو در سال جاری خواهد شد. گزارش داد که اپل انتظار دارد این شکاف را در سال 2023 جبران کند.

به گفته مینگ-چی کو، تحلیلگر، اپل ممکن است 15 تا 20 میلیون واحد آیفون پرو و ​​آیفون پرو مکس کمتر از حد انتظار پس از قرنطینه کووید-19 و اعتراضات کارگران کارخانه مونتاژ آیفون اپل در چین ارسال کند.

کارخانه ژنگژو که توسط فاکسکان اداره می شود، مسئول تولید اکثر آیفون های جدید است. حدود 200000 نفر در آن مشغول به کار هستند.

او همچنین تخمین می زند که درآمد اپل برای سه ماهه چهارم 2022 به دلیل قیمت بالای سری آیفون 14 پرو که از 999 دلار شروع می شود، 30 درصد کمتر از انتظار تحلیلگران خواهد بود.

در هفته اول نوامبر، اپل اعلام کرد که به دلیل محدودیت‌های ناشی از COVID-19 در کارخانه ژنگژو، انتظار دارد محموله‌های آیفون 14 پرو و ​​آیفون پرو مکس کمتر و زمان انتظار طولانی‌تر شود. اپل نگفت که چقدر محموله ها کمتر خواهد شد، اما بلومبرگ در آن زمان گزارش داد که اپل این کار را انجام داده است برآوردها را از 90 میلیون به 87 میلیون کاهش داد. اپل خاطرنشان کرد که تقاضا برای این دو مدل همچنان قوی است.

با این حال، کو معتقد است که بیشتر تقاضا برای مدل‌های آیفون 14 پرو در بحبوحه رکود ناپدید می‌شود، نه اینکه به دلیل اندازه شکاف بین عرضه و تقاضا به تعویق بیفتد.

وب سایت اپل در حال حاضر زمان انتظار چهار هفته ای را برای هر دو مدل آیفون 14 پرو نشان می دهد. در اوایل نوامبر، زمان انتظار بین سه تا چهار هفته بود. پس از اینکه اپل تاخیرهای مورد انتظار را اعلام کرد، زمان انتظار چهار تا پنج هفته بود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/iphone-14-pro-supplies-are-going-to-be-lower-than-expected-says-analyst/#ftag=RSSbaffb68