به لطف منبع باز، 5G 50 درصد از بازار مخابراتی را شکست

حال و آینده 5G متعلق به نرم افزارهای منبع باز و ابر بومی است. اثبات را می توان در سالن های نمایشگاه تجاری One Summit و در تلفن همراه با 5G در جیب شما مشاهده کرد.

منبع باز همچنین کسب و کارها را گرد هم آورده است. در حالی که شرکت های ابری و مخابراتی هنوز در بازار به شدت با یکدیگر رقابت می کنند، آنها متوجه شده اند که به اشتراک گذاری نرم افزارها و چارچوب های منبع باز یک برد-برد است.

همچنین: اینها بهترین توزیع های لینوکس برای برنامه نویسی هستند

جوشیپورا گفت: “این صنعت در مورد استفاده از منبع باز برای فعال کردن تحول دیجیتال از نقطه اوج فراتر رفته است. سازمان های پیشرو از کد پروژه های ما – که به تکامل و بلوغ خود ادامه می دهد – در استقرار در دنیای واقعی به مقیاس استفاده می کنند.”

در حالی که هنوز کار در حال انجام است، راهی برای گرد هم آوردن چندین پروژه منبع باز و بومی ابری در یک نقشه نسبتاً ساده استقرار 5G ترسیم می کند. این به گونه ای طراحی شده است که هر مخابراتی بتواند زیرساخت شبکه دیجیتال با پهنای باند بالا، تاخیر کم، مقیاس پذیر و مقرون به صرفه را از دستگاه های کاربر نهایی گرفته تا برنامه های کاربردی ابری کنار هم قرار دهد.

پشت شبکه‌های منبع باز، برنامه‌ها و پروژه‌های متنوعی وجود دارد. برای ادغام اینها در یک پیکربندی با کاربری آسان، The Linux Foundation Networking LF Networking در حال جمع آوری یک انتها به انتها، 5G Super Blueprint.

همچنین: با Linode، Akamai توسعه محاسبات ابری لبه را گسترش می دهد

5g-connectivity.jpg

داستان های مرتبط:


منبع: https://www.zdnet.com/article/thanks-to-open-source-5g-cracks-50-of-the-telecom-market/#ftag=RSSbaffb68نقطه عطف چقدر بزرگ است؟ به گفته Joshipura، استقرار 5G اکنون بیش از 50٪ است. و به گفته برخی از تحلیلگران، تا سال 2030، ارزش اقتصادی 5G به 7 تریلیون دلار خواهد رسید – این تریلیون است، نه میلیارد.

جوشیپورا گفت: پشت همه اینها، “یک تغییر اساسی به سمت شبکه ها و چارچوب های باز است. این بدون توجه به بادهای مخالف اقتصادی و سیاسی ادامه دارد. در واقع، منبع باز احتمالاً تنها منطقه ای است که به دلیل توانایی آن در عبور از مرزها و مرزها تحت تأثیر قرار نگرفته است. مرزها برای انجام کاری که نیاز به انجام دادن دارد.”

سیاتل–امروزه احتمال دارد که گوشی هوشمندی که در کنار شماست اکنون از شبکه 5G استفاده می کند. برای سالها، 5G نتوانست به وعده‌های پرسرعت و کم تأخیر خود عمل کند. اوضاع تغییر کرده است. امروز، 5G بالاخره به وعده های عملکرد خود عمل می کند. یک دلیل بزرگ برای آن، Arpit Joshipura، مدیر کل شبکه، Edge و IoT بنیاد لینوکس در ONE Summit آمریکای شمالی، یک نمایشگاه تجاری شبکه، بنیاد شبکه 5G منبع باز است.