به روز رسانی 22H2 ویندوز 11 با این ویژگی های جدید در ماه سپتامبر ارائه می شود

همانطور که مری جو فولی از ZDNet اخیرا توضیح داد، “Moments” اصطلاح مایکروسافت برای ارائه ویژگی های جدید خارج از به روز رسانی های اصلی سیستم عامل است. هنوز مشخص نیست که آیا انتشار Moment می‌تواند یک ساعت شمارش معکوس پشتیبانی جدید ایجاد کند یا خیر.

با توجه به Windows Central، 22H2 دارای یک رابط مدرن، از جمله لغزنده های حجم و روشنایی بازطراحی شده است که در ژانویه آزمایش می شد. تنظیمات Focus Assist/Do Note Disturb در مرکز اعلان ادغام خواهند شد.

انتظار می رفت که مایکروسافت ویندوز 11 22H2 را در ماه سپتامبر یا اکتبر منتشر کند، اما، طبق گفته ها Windows Central، در 20 سپتامبر رها می شود و به عنوان بیلد 22621 ارسال می شود که در حال حاضر در مرحله آزمایش است. مطابق آستانه، این تاریخ یک هفته بعد از Patch Tuesday آن ماه می افتد.

Taskbar در حال بازیابی توانایی کشیدن و رها کردن فایل ها در نمادهای برنامه است — عملکردی که در نسخه اصلی ویندوز 11 وجود نداشت.

امسال همچنین دهمین سالگرد خط تولید سخت‌افزار سرفیس مایکروسافت است که شامل تبلت‌های سرفیس پرو و ​​گو، تبلت‌های 2 در 1، چندین لپ‌تاپ سرفیس، دسکتاپ سرفیس استودیو و سرفیس دو صفحه‌نمایش دوگانه مجهز به اندروید است. منابع Verge می گویند که مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای عرضه محصولات جدید در پاییز امسال است و احتمالاً با ویندوز 11 22H2 عرضه خواهند شد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/windows-11-22h2-update-to-arrive-in-september-with-these-new-features/#ftag=RSSbaffb68همچنین برنامه ایمنی خانواده جدید مایکروسافت و برنامه ویرایش ویدیوی Clipchamp به عنوان بخشی از «برنامه‌های صندوق ورودی» که با ویندوز 11 عرضه می‌شوند به Windows 22H2 می‌آیند. ایمنی خانواده کنترل‌های والدین و ردیابی موقعیت مکانی خانواده را ارائه می‌دهد.

ویندوز 11 22H2 به عنوان یک به روز رسانی رایگان برای کاربران ویندوز 11 در دسترس خواهد بود.

مایکروسافت برنامه تنظیمات خود را با یک صفحه حساب مایکروسافت جدید به روز کرده است که نمای کلی اشتراک Microsoft 365 شما را ارائه می دهد.

مایکروسافت در گزینه Snap Layouts خود راه‌های بیشتری برای بستن پنجره‌ها اضافه کرده است، که در اصل به کاربران اجازه می‌دهد پنجره‌ها را به ترتیب کنار هم بچسبانند. در پیش‌نمایش، کاربران می‌توانستند پنجره‌ها را به بالای صفحه بکشند تا طرح‌بندی‌های snap را ببینند و سپس پنجره را در بالای یک منطقه رها کنند تا آن را ببندند.

مایکروسافت هنوز تاریخ انتشار رسمی ویندوز 11 22H2، به‌روزرسانی بعدی ویژگی را اعلام نکرده است، اما دو گزارش نشان می‌دهد که این به روز رسانی در 20 سپتامبر رخ خواهد داد.

ظاهراً برگه‌های File Explorer و Suggested Actions به موقع برای راه‌اندازی 22H2 نهایی نشده‌اند، و در عوض در اولین به‌روزرسانی «Moment» «کمی پس از انتشار» وارد خواهند شد. ویژگی Suggested Actions به کاربران دستور می دهد تا بر اساس برنامه و کار فعلی، مراحل بعدی را انجام دهند. برای مثال، کپی کردن یک تاریخ، ممکن است پیشنهادی برای ایجاد یک مورد تقویم ایجاد کند. کپی کردن شماره تلفن ممکن است باعث شود کاربر با آن شماره تماس بگیرد.

مایکروسافت در چند ماه گذشته ویندوز 11 22H2 را آزمایش کرده است، اما کاربرانی که در نسخه فعلی در کانال‌های بتا و توسعه‌دهنده هستند، ممکن است برخی از ویژگی‌های جدید را امتحان کنند، مانند ویژگی‌های قابلیت دسترسی به شرح زنده و دسترسی صوتی، اقدامات پیشنهادی، Task Manager بازطراحی شده، File Explorer تب دار، ادغام OneDrive با File Explorer و موارد دیگر.

کانال بتا نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز 11 را دریافت می‌کند که احتمال بیشتری دارد در نسخه 22H2 ارائه شود.

windows-11-desktop.jpg