بهترین مدیران پنجره کاشی کاری برای لینوکس و کارهایی که می توانند برای شما انجام دهند

اما یک نوع مدیر پنجره وجود دارد که تمایل دارد از ترکیب کنار گذاشته شود، به خصوص وقتی در مورد رابط های کاربر پسند صحبت می شود. آن نوع مدیر پنجره از نوع کاشی کاری است. برای کسانی که هرگز مدیریت پنجره کاشی کاری را تجربه نکرده‌اند، می‌توانند در ابتدا بسیار گیج‌کننده باشند زیرا چقدر به میان‌برهای صفحه کلید (به جای ماوس) وابسته هستند. این به تنهایی مانع از استفاده بسیاری از کاربران جدید از مدیر پنجره کاشی کاری می شود.

شکل 2: من چندین برنامه را باز کرده ام که همچنان اندازه پنجره های باز شده قبلی را کاهش می دهند.

تصویر: جک والن

همچنین: چگونه ویندوز خود را در MacOS و Windows snap کنیم

به عنوان مثال، مدیر پنجره کاشی کاری i3 از میانبرهای صفحه کلید زیر برای پیمایش در دسکتاپ استفاده می کند.

  • [Alt]+[Enter] – ترمینال جدید را باز کنید
  • [Alt]+[J] – تمرکز چپ
  • [Alt]+[K] – درست تمرکز کنید
  • [Alt]+[L] – تمرکز کنید
  • [Alt]+[;] – درست تمرکز کنید
  • [Alt]+[A] – تمرکز والدین
  • [Alt]+[Space] – تغییر حالت فوکوس

حقیقت موضوع این است که مدیران پنجره روی صفحه کلید روی ماوس تمرکز می کنند. این به دلیل طراحی است تا شما را تا حد امکان سازنده نگه دارد.

محبوب ترین مدیران پنجره کاشی کاری موجود برای لینوکس

درست است، اگر گنوم را دوست ندارید، به KDE، Cinnamon، Mate، Pantheon، Budgie، Xfce، Enlightenment، Fluxbox یا هر تعداد محیط دسکتاپ یا مدیر پنجره بروید.

بستن پنجره ها یک ویژگی بسیار کاربردی است که باعث می شود تمام تلاش خود را به طور همزمان روی دو پنجره متمرکز کنید. من زمانی که باید بین دو تب فایرفاکس کار کنم بدون نیاز به کلیک کردن بین برگه ها، از snapping استفاده می کنم.

یک مدیر پنجره کاشی کاری در محل کار.

همچنین باید به System76 اشاره کرد پاپ!_OS توزیع، زیرا به کاربران اجازه می دهد تا کاشی کاری را در حین پرواز فعال/غیرفعال کنند. اگر می‌خواهید فقط از مدیر پنجره کاشی‌کاری برای گردش‌های کاری خاص استفاده کنید (این کاری است که من انجام می‌دهم)، Pop!_OS بهترین گزینه است.

و این همان نیروی محرکه مدیران پنجره کاشی کاری است، اما آنها این ایده را به افراط های جدید می کشند. یک مدیر پنجره کاشی کاری به جای اینکه فقط پنجره ها را به چپ، راست یا تمام صفحه ببندد، از املاک صفحه نمایش شما به روشی بسیار کارآمد استفاده می کند.

من شرح خود را در مورد مدیر پنجره کاشی کاری با پرسیدن یک سوال شروع می کنم: آیا تا به حال از قفل کردن پنجره روی دسکتاپ خود استفاده کرده اید؟ شکستن پنجره زمانی است که می‌توانید یک برنامه را به لبه راست یا چپ صفحه منتقل کنید و رابط دسکتاپ به‌طور خودکار پنجره را به‌گونه‌ای می‌کوبد که نیمی از صفحه نمایش شما را اشغال کند. پنجره دیگری را به لبه دیگر نمایشگر بچسبانید تا به طور خودکار نیمه دیگر صفحه را اشغال کند. اگر می خواهید یک برنامه تمام صفحه داشته باشید، پنجره را به بالای صفحه نمایش خود بکشید تا به طور خودکار کل صفحه نمایش را پوشش دهد.

شکل 1: دستیابی به این نوع چیدمان با یک مدیر پنجره کاشی کاری بسیار ساده است.

تصویر: جک والن

با هر پنجره ای که در یک مدیر پنجره کاشی کاری باز می کنید، به طور خودکار در پازل رو به رشد دسکتاپ شما قرار می گیرد. البته، این اخطارهای خود را دارد، زیرا هرچه برنامه های بیشتری را باز کنید، کوچکتر می شوند (شکل 2).

ویژگی پنجره کاشی کاری Pop!_OS فعال شد.

دلیل اینکه بسیاری از کاربران هاردکور مدیریت پنجره کاشی کاری را ترجیح می دهند این است که مدیریت فضای روی دسکتاپ را به صورت خودکار انجام می دهند که می تواند به افزایش بهره وری کمک کند. و از آنجایی که پنجره ها هرگز روی یک مدیر پنجره کاشی کاری همپوشانی ندارند، می توانید مطمئن باشید که هر اینچ از صفحه نمایش برای تسهیل گردش کار شما به بهترین شکل استفاده خواهد شد.

مشکلات کاشی کاری مدیران پنجره

در حال حاضر، بهترین مدیران پنجره کاشی کاری که باید در نظر بگیرید موارد زیر هستند:

  • i3: بسیار قابل تنظیم و به طور گسترده مورد احترام.
  • bspwm: سبک وزن اما مستند ضعیفی دارد.
  • نوسان: از سرور Wayland X پشتیبانی می کند.
  • Xmonad: “فقط کار می کند” و بسیار پایدار است.
  • AwesomeWM: این امکان را به شما می دهد که از طریق ماوس پنجره ها را مجدداً مرتب کنید اما برای استفاده به مهارت نیاز دارد.

در این مرحله، احتمالاً از خود می پرسید که مدیر پنجره کاشی کاری دقیقاً چیست. بگذارید به ساده ترین زبان برای شما توضیح دهم.

مدیر زن جذابی که پشت میزش در دفتر خصوصی اش نشسته و از گوشی هوشمند استفاده می کند.  پشت سر او پنجره ای با نمای شهر بزرگ است.

گتی ایماژ/iStockphoto
مدیران پنجره کاشی کاری برای نوع کاربری مناسب بسیار عالی هستند زیرا از املاک و مستغلات صفحه بیشترین استفاده را می کنند و انگشتان شما را روی صفحه کلید نگه می دارند. اگرچه ویژگی اول برای اکثر کاربران کاملاً جذاب است، اما این ویژگی دوم است که می تواند کمی آزاردهنده باشد. برخی از مدیران پنجره کاشی کاری از ماوس برای پیمایش صفحه کلید اجتناب می کنند.

تصور کنید یک برنامه را باز کرده اید و آن برنامه در ابتدا تمام صفحه را اشغال می کند. با یک مدیر پنجره کاشی کاری، می توانید یک برنامه دوم را باز کنید و به طور خودکار باز می شود به طوری که صفحه را با برنامه باز شده قبلی به اشتراک می گذارد. اکنون، یک برنامه سوم را باز می کنید. چه اتفاقی می افتد؟ یکی از آن برنامه‌هایی که قبلاً باز شده بود در سمت راست یا چپ نمایشگر به سمت بالا جابه‌جا می‌شود تا به برنامه جدید اجازه دهد 50 درصد از آن سمت را اشغال کند. برنامه دیگری را باز کنید و ممکن است نیمه بالایی سمت راست نمایشگر را با هر برنامه ای که آن فضا را اشغال کرده است تقسیم کند. (شکل 1).

همچنین: Pop!_OS ممکن است نام پیچیده ای داشته باشد اما استفاده از لینوکس را بسیار آسان می کند

به اندازه کافی از لینوکس استفاده کنید، و یکی از دلایل متعددی را که چرا سیستم عامل منبع باز در سراسر جهان محبوب شده است، کشف خواهید کرد. انتخاب. با لینوکس، می‌توانید فقط با پیش‌فرض‌هایی که همراه با توزیع شما ارسال می‌شوند، استفاده کنید، یا می‌توانید گزینه‌های بیشتری را نصب کنید تا انتخاب‌های متنوعی به شما ارائه شود. این تقریباً برای هر نرم افزاری که کاربر رو به رو است، از مرورگرهای وب، سرویس گیرندگان ایمیل، مدیران فایل، ویرایشگرهای تصویر و حتی رابط های دسکتاپ صدق می کند.

حال، این بدان معنا نیست که مدیر پنجره i3 به شما اجازه استفاده از ماوس را نمی دهد. تو می توانی. و می توانید اتصالات کلید را طوری پیکربندی کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد (زیرا i3 یک مدیر پنجره بسیار قابل تنظیم است). اما برای کسانی که با تغییر مشکل دارند، یک مدیر پنجره مانند i3 فروش بسیار سختی خواهد بود.

اگر به دنبال این هستید که نه تنها بیشترین بهره را از صفحه نمایش خود ببرید، بلکه می‌خواهید تا حد امکان بر روی دسکتاپ رایانه کار کنید، ممکن است یک مدیر پنجره کاشی کاری دقیقا همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/the-best-tiling-window-managers-for-linux-and-what-they-can-do-for-you/#ftag=RSSbaffb68