بهترین راه برای محافظت از خود در برابر کلاهبرداری کارت اعتباری

چند هفته پیش، چارلی آزبورن خودمان در مورد تجربه شخصی خود در مورد کلاهبرداری از کارت اعتباری نوشت: “در اینجا یک درس شگفت انگیز است که من به عنوان قربانی کلاهبرداری کارت بدهی یاد گرفتم”. او به دور از تنهایی است.

ما یک صفحه گسترده با بخش هایی برای حساب های بانکی، حساب های بازنشستگی، کارت های اعتباری و سایر صورت حساب ها داریم.

به عبارت دیگر، این یک تمرین خوب است، حتی اگر نگران تقلب نباشید.

هر هفته، یک کپی جدید از صفحه گسترده ایجاد می کنیم. می‌توانید از برگه‌ها استفاده کنید، اما چون من تحلیل‌های اضافی زیادی در برگه‌های دیگر دارم، سادگی یک برگه جدید را ترجیح می‌دهم. من فقط از صفحه گسترده هفته قبل کپی می کنم، به آن تاریخ جدیدی می دهم و تغییراتی را ایجاد می کنم.

این شرکت ها همچنین بردار ریسک دیگری را اضافه می کنند. شما تمام اطلاعات خود را به آنها می دهید، به این امید که از شما محافظت کنند. اما شما خود را در معرض خطر بیشتری قرار می دهید زیرا یک نهاد دیگر اکنون دید جامعی از تصویر کلی مالی شما دارد.

هیچ راه ملایمی برای گفتن این حرف وجود ندارد. جنایتکاران بدجنس زیادی آنجا هستند. هکرهای منفرد، باندهای جنایتکار سازمان یافته، گروه های تروریستی و حتی بازیگران دولت-ملت به هزینه ما خود را غنی می کنند. در حالی که به تعداد مجرمان انواع جرایم سایبری وجود دارد، یک ثابت اصلی وجود دارد: حساب بانکی شما در معرض خطر است.

برای تکرار: این تنها بهترین راه برای محافظت از خود است. دلیلش این است که شما امور مالی خود را به شخص دیگری واگذار نمی کنید. در مورد آن فکر کنید. با وجود چنین شیوع بالای نقض، مهم نیست که شما به چه کسی فعالیت های ناظر مالی خود را واگذار کنید، آن نماینده نیز ممکن است قربانی نقض شود.

در نهایت، من یک نمودار دارایی خالص در حال اجرا و دارایی خالص سیال دارم. ارزش خالص شامل مواردی مانند ارزش خانه من است که دقیقاً دارایی نقد نیست. دارایی خالص مایع مقدار پولی است که ما داریم که می تواند نسبتاً سریع به پول نقد تبدیل شود.

در نهایت، همسرم (که قبل از ازدواج ما مدیر مالی شرکت من بود) چند توصیه دیگر داشت. او گفت شما باید مدیریت مالی را، چه برای یک شرکت یا یک خانواده، به یک سرگرمی تبدیل کنید. این باید بخشی از تمرین مداوم شما باشد تا در اولویت قرار گیرد. او همچنین وبلاگی را که دوست دارد به نام توصیه کرد بودجه ها سکسی هستند. آن را بررسی کنید.

ابتدا اجازه دهید به شما بگویم چه چیزی ممکن است کارساز نباشد. صدها شرکت وجود دارند که قول می دهند حساب های شما را زیر نظر بگیرند و از فعالیت های غیرقانونی به شما اطلاع دهند. برخی وعده های تضمینی را در صورت قربانی شدن شما می دهند.

ما همچنین مطمئن می‌شویم که کارت‌ها و حساب‌های اعتباری با سود بالاتر را زودتر پرداخت می‌کنیم، به‌خصوص اگر شروع به جمع شدن کنند. به یاد آوردن اینکه کدام کارت ها شما را با هزینه های بهره زنده می خورند آسان نیست، اما صفحه گسترده بانک ها و صورتحساب ها این را فوراً آشکار می کند.

توجه داشته باشید که برخی از سرویس‌ها مانند Quickbooks از نظر تئوری به شما اجازه می‌دهند این اطلاعات را به صورت خودکار دانلود کنید. اما آنها می توانند غیر قابل اعتماد باشند. همچنین، متوجه شده‌ایم که با صرف چند لحظه آزاردهنده برای ورود به هر حساب، می‌توانیم نگاهی به فعالیت بیندازیم. اینجاست، در این نگاه، که اغلب می‌توانیم فعالیت‌های جعلی را تشخیص دهیم.

در روزهای اولیه تأسیس اولین شرکت من، پول بسیار زیاد بود، بسیار تنگ. هر روز باید بدانم دقیقا چقدر پول داریم و به چه کسانی بدهکاریم. بنابراین در آن زمان، شروع کردم به تهیه فهرست کوتاهی از آنچه که «بانک‌ها و صورت‌حساب‌ها» می‌گفتم. این فهرستی بود از میزان پول در هر حساب بانکی، صورت‌حساب‌های فعلی من برای هر چیزی که من (و شرکت) بدهکارم و هر حساب دریافتنی بسیار کوتاه‌مدت مورد انتظارم.

مهم نیست چه چیزی، بد است. همچنین دفاع در برابر آن بسیار سخت است. از آنجایی که بسیاری از خرده فروشان با چنین درجه ای از نظم نقض می شوند، تقریباً همه ما اطلاعات شناسایی شخصی خود را در دستان مجرمان قرار داده ایم.

معمولاً بانک‌ها و شرکت‌های کارت اعتباری بخش‌های کلاهبرداری را اداره می‌کنند، اما الگوریتم‌های آن‌ها همیشه تمام ناسازگاری‌های احتمالی را نمی‌بینند. اما اگر به موقع آنها را در مورد فعالیت های تقلبی مطلع کنید، معمولاً حساب شما را دوباره کامل می کنند.

اتفاقاً این کلید است. وقتی وارد هر حساب می‌شوید، به هزینه‌ها و فعالیت‌های حساب نگاه کنید. چیز عجیبی می بینید؟ آیا شما در فلوریدا زندگی می کنید اما شارژ پمپ بنزین از ایندیانا دارید؟ آیا یکسری هزینه های کوچک عجیب و غریب وجود دارد؟ آیا تعادل شما به طور ناگهانی بسیار کمتر از آنچه باید باشد؟ آیا هزینه های تصادفی یک یا دو سنتی وجود دارد که هیچ معنایی ندارد؟

واقعیت وضعیت تاریک است. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، اطلاعات کارت اعتباری شما به دست مجرمان راه پیدا می کند. شما ناگزیر خواهید دید که دارایی های خود مورد حمله قرار گرفته اند. به جز اینکه تمام پول خود را زیر تشک خود پنهان کنید، هیچ کاری نمی توانید انجام دهید، واقعاً برای جلوگیری از آن.

اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از خود محافظت کنید

من دیگر مجبور نیستم لیست حقوق و دستمزد تهیه کنم، اما من و همسرم هنوز هر هفته یک جلسه بانک و صورتحساب داریم.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است

من خیلی قبل از اینکه سطح هک که امروز می بینیم مشکل ساز شود، عمل بانک ها و صورت حساب ها را شروع کردم. اما چون من این کار را انجام می‌دادم، فعالیت جعلی کارت اعتباری بلافاصله آشکار شد.

هدف ما از هر دو نمودار این است که اطمینان حاصل کنیم که آنها همیشه افزایش می یابند. اگر هر یک از شاخص‌های دارایی خالص برای هفته‌های زیادی پایین بیاید، نشان‌دهنده این است که ما بالاتر از درآمد خود هزینه می‌کنیم، و این هرگز عمل خوبی نیست.

این یکی دیگر از دلایل کلیدی برای انجام این کار هفتگی است. اگر چیزی را کشف کردید، می توانید با شرکای بانکی خود برای حل و فصل کار کنید. به این ترتیب، این چیزی نیست که ماه‌ها بعد، احتمالاً پس از سپری شدن تاریخ تصمیم‌گیری احتمالی، کشف کنید.

این فرآیند چیزی بین پانزده دقیقه تا یک ساعت در هفته طول می کشد. باز هم، برای محافظت در برابر کلاهبرداری، لازم نیست به اندازه من سختگیر باشید. با این حال، این یک راه حل عالی برای مدیریت پول است، بنابراین توصیه می کنم دنبال کنید.

نکته جالب این است که این عمل نه تنها به شما کمک می کند تا کلاهبرداری کارت اعتباری را کشف کنید، بلکه به شما کمک می کند وضعیت مالی خود را مدیریت کنید، بودجه خود را حفظ کنید و تصمیمات آگاهانه در مورد هزینه ها را بگیرید.

کارت اعتباری-تقلب-می توان-به-توقف کرد-heres-how.jpg

همچنین در کنار هر کارت، نرخ های بهره درج شده است. برخی از کارت‌ها برای یک یا دو سال نرخ صفر درصد دارند، بنابراین آنچه را که «تاریخ کدو تنبل» می‌نامیم در کنار آن کارت‌ها فهرست شده است. این تاریخ‌هایی است که معامله بدون بهره به کدو تنبل تبدیل می‌شود. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که آن حساب‌ها را قبل از اینکه کدو تنبل شوند، پرداخت می‌کنیم.

همانطور که گفتم، به طور کلی، این فرآیند کمتر از یک ساعت در هفته طول می کشد – و اگر اعداد را به روز نگه داشته باشیم، اغلب به ده یا پانزده دقیقه طول می کشد. ما در موارد متعددی با انجام این کار شواهدی مبنی بر کلاهبرداری از کارت اعتباری پیدا کرده ایم. از آنجایی که ما یک خلاصه تاریخی هفتگی فعالیت داشتیم، توانستیم آن اطلاعات را در اختیار بانک قرار دهیم که به بهبود کمک کرد.

صادقانه بگویم، انجام همه این کارها یک بار در روز دردسر بزرگی بود. اما من با یک لیست حقوق و دستمزد از خودم تأمین مالی می‌کردم، و این ما را در روزهای بسیار نابسامانی سپری کرد. ما با موفقیت حقوق و دستمزد را تنظیم کردیم و کسب و کار را سرپا نگه داشتیم.

من قصد ندارم به طور خاص به هیچ شرکتی اشاره کنم، اما به شما می گویم در حالی که استفاده از این شرکت ها گاهی اوقات می تواند کمک کننده باشد، اما آنطور که می خواهید محافظت نمی شوید. اول، همه شرکت ها نمی توانند با موفقیت حساب های شما را نظارت کنند. برخی از شرکت ها واقعاً شرکت نیستند. آنها فقط جبهه ای برای عملیات جمع آوری داده ها هستند.

می توانید به روز رسانی های روزانه پروژه من را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید. حتما من را در توییتر دنبال کنید @DavidGewirtz، در فیس بوک در Facebook.com/DavidGewirtz، در اینستاگرام در Instagram.com/DavidGewirtzو در YouTube در YouTube.com/DavidGewirtzTV.




منبع: https://www.zdnet.com/finance/credit-cards/the-single-best-way-to-protect-yourself-against-credit-card-fraud/#ftag=RSSbaffb68

بسیاری از ما در ZDNet (و بسیاری از شما) – از جمله من – تجربه کرده اید که وقتی یک مجرم به کارت شما دسترسی پیدا می کند چه اتفاقی می افتد. گاهی اوقات، دسته ای از اتهامات کوچک وجود دارد که در آن مجرمان آب را آزمایش می کنند تا ببینند چه کارت هایی کار می کنند. مواقع دیگر، هزینه‌های هنگفتی وجود دارد که اغلب حساب‌ها را تمیز می‌کنند یا صورت‌حساب‌های هنگفت را جمع‌آوری می‌کنند.

ما چند کار دیگر با بانک ها و قبوض انجام می دهیم. ما یک نمودار در حال اجرا داریم که بدهی کلی کارت اعتباری ما را نشان می دهد. من هرگز دوست ندارم این مقدار از یک آستانه خاص فراتر رود، بنابراین راهی سریع برای تشخیص اینکه آیا در منطقه خطر قرار داریم یا خیر، در یک نگاه است.

برای حفظ امنیت مالی خود به دیگران تکیه نکنید. شما باید خودتان آن را انجام دهید. یک تمرین واحد و نسبتاً ساده وجود دارد که می توانید انجام دهید، که با استفاده از آن بسیار ایمن تر از هر روش دیگری خواهید بود.

بانک ها و قبض ها

هر هفته با چک کردن دستی هر حساب، می توانید مطمئن شوید که ایمن هستید. همین الان انجامش بده این کار را به صورت هفتگی انجام دهید.

ما برای هر حساب بانکی یک خط و برای هر کارت اعتباری یک خط داریم. در طول جلسه بانک‌ها و صورت‌حساب‌ها، ما به‌صورت جداگانه وارد هر حساب می‌شویم و موجودی را در صفحه‌گسترده کپی می‌کنیم.