بلیزارد خروج از چین و تعلیق تقریباً تمام خدمات بازی در آنجا را اعلام کرد

حداقل به نظر این مدیر اجرایی، به نظر می‌رسد که تنش بسیار بیشتری در پشت صحنه وجود دارد که صفحه بخاری شرکتی اعلامیه‌های مربوطه هر شرکت نشان می‌دهد.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/home-entertainment/blizzard-suddenly-announces-exit-from-china-suspension-of-nearly-all-game-services-there/#ftag=RSSbaffb68مشارکت هایی مانند این در صنعت بازی رایج است. به عنوان مثال، Riot Games قرارداد مشابهی با شرکت بازی سازی چینی Tencent داشت تا به آن کمک کند League of Legends را در آنجا توزیع کند، قبل از اینکه Tencent در سال 2015 Riot را خریداری کند.

به گزارش بلیزارد، زمانی که قرارداد فعلی منقضی شود، تقریباً هر بازی زنده ای که اجرا می کند در چین آفلاین می شود، از جمله World of Warcraft، Hearthstone، Warcraft III: Reforged، Overwatch، سری StarCraft، Diablo III و Heroes of the Storm.. تنها استثنا بازی موبایل Diablo Immortal خواهد بود که تحت یک قرارداد جداگانه به فعالیت خود ادامه خواهد داد. NetEase گفت.

قهرمان Wrecking Ball در Overwatch 2

بلیزارد در مورد نحوه عملکرد غروب آفتاب در چین مبهم بوده است و تنها گفته است که “فروش های جدید را در روزهای آینده به حالت تعلیق در می آورد و بازیکنان چینی به زودی جزئیات نحوه عملکرد آن را دریافت خواهند کرد.” این شرکت اشاره کرد که نسخه‌های جدیدی که برای اواخر امسال برنامه‌ریزی شده‌اند، از جمله World of Warcraft: Dragonflight، Hearthstone: March of the Lich King، و فصل ۲ Overwatch 2 همچنان در چین ادامه خواهند داشت.

بیشتر: همه چیزهایی که مایکروسافت در نمایشگاه Xbox و Bethesda 2022 خود فاش کرد

Blizzard Entertainment، بخشی از Activision Blizzard، اعلام کرد که “بیشتر خدمات بازی Blizzard را در سرزمین اصلی چین به دلیل انقضای قراردادهای مجوز فعلی با NetEase تعلیق می کند.” پایان خدمات زنده برای 23 ژانویه 2023 تعیین شده است.

این اعلامیه نه تنها پیامدهای مهمی برای میلیون‌ها نفری دارد که در حال حاضر بازی‌های بلیزارد فوق‌الذکر را در چین انجام می‌دهند، بلکه پیامدهای این جدایی می‌تواند بر سرمایه‌گذاری‌های بزرگ بلیزارد مانند لیگ Overwatch نیز تأثیر بگذارد، که در حال حاضر یک پنجم تیم‌هایش در این کشور مستقر هستند. چین.

بلیزارد از سال 2008 با این شرکت چینی در زمینه انتشار و مدیریت بازی های آن در کشور شریک شده بود. این قرارداد کمک کرد تا اطمینان حاصل شود که ناشر مستقر در ایالات متحده از دستورالعمل ها و قوانین سختگیرانه محتوای چین تخطی نمی کند.

اگرچه بازیکنانی که قبلاً این نسخه‌ها را خریداری کرده‌اند، تا قبل از تاریخ خاموش شدن در 23 ژانویه 2023 زمان زیادی برای لذت بردن از آن‌ها نخواهند داشت، بلیزارد قول داد که «به دنبال جایگزین‌هایی برای بازگرداندن بازی‌های ما به بازیکنان در آینده است». انتظار بازگشت به چین، در نهایت.

اینکه چگونه این امر بر تلاش‌های مداوم مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد تأثیر می‌گذارد، باید دید.

بازنمایی از احساساتی که بسیاری از طرفداران بلیزارد در چین امروز ابراز می کنند، همانطور که هاموند (توپ ویران شده) از Overwatch به تصویر کشیده شده است.

کولاک

با این حال، سایمون ژو، رئیس سرمایه‌گذاری و مشارکت جهانی در NetEase، پستی در لینکدین منتشر کرد که در آن اظهار داشت: «یک روز، زمانی که آنچه در پشت صحنه اتفاق افتاده گفته شود، توسعه‌دهندگان و گیمرها در سطح کاملاً جدیدی از میزان آسیب‌دیدگی یک آدم تند و سریع خواهند داشت. می تواند احساس وحشتناکی برای بازیکنانی که در آن دنیاها زندگی می کردند ایجاد کند.”

هیچ یک از این دو شرکت جزئیات زیادی در مورد علت شکست مذاکرات ارائه نکردند. بلیزارد فقط اعلام کرد که نتوانسته به توافقی برسد که “منطبق بر اصول عملیات بلیزارد باشد”، در حالی که NetEase “تفاوت مادی در شرایط کلیدی” را مقصر عنوان کرد.