برنامه های اندروید در ویندوز: پروژه مایکروسافت یک گام بزرگ دیگر به جلو برداشته است

بنابراین، این یک گام مهم رو به جلو است، حتی اگر WSA تا به امروز جذابیت محدودی را با کاربران ویندوز 11 به دست آورده است.




منبع: https://www.zdnet.com/article/android-apps-on-windows-microsofts-project-takes-another-big-step-forwards/#ftag=RSSbaffb68پیش از این، آمازون نسخه بتای توسعه‌دهنده بسته‌ای داشت و کاربران آمریکایی ویندوز 11 به حدود 1000 برنامه اندروید دسترسی داشتند.

مایکروسافت بررسی کرده است بسیاری از ویژگی های هدفمند آن برای WSA، اما می‌خواهد برای ویجت‌های اندروید، دسترسی مستقیم بلوتوث، پشتیبان‌گیری و بازیابی فایل، انتقال فایل، DRM سخت‌افزار، تصویر در تصویر و USB، پشتیبانی اضافه کند. همچنین پشتیبانی از اندروید 13 و دسترسی به شبکه محلی به طور پیش فرض در چشم انداز آن است.

همچنین: 10 بهترین لپ تاپ ویندوزی: نوت بوک های برتر، 2 در 1 و دستگاه های فوق قابل حمل

مایکروسافت می‌گوید WSA به «نسخه یک» رسیده است، همانطور که یکی از مهندسانش قبلاً قبل از انتشار نسخه جدید توییت کرده بود:زیرسیستم ویندوز برای اندروید به طور رسمی نسخه 1 است. 31 بازار و بیش از 50000 برنامه! نکته شگفت انگیز این است که اجرای این برنامه ها چقدر پیاده روی است. کوری هندریکسون، مدیر توسعه این پروژه، گفت: آنها احساس اجرای یک برنامه معمولی ویندوز را دارند… WAPost، Kindle Reader (در SurfaceGo3 من)، و Subway surfer مورد علاقه من هستند.

WSA از هسته لینوکس و یک سیستم عامل اندروید مبتنی بر پروژه منبع باز اندروید (AOSP) تشکیل شده است. WSA بر روی یک ماشین مجازی Hyper-V اجرا می شود، درست مانند زیرسیستم ویندوز برای لینوکس. باید زمان اجرا و رابط های برنامه نویسی برنامه های اندروید را در AOSP به چیزهایی مانند ورودی ها و لایه گرافیکی ویندوز نگاشت کند.

shutterstock-380434249.jpg

تصویر: Shutterstock / photobyphotoboy
مایکروسافت یک به‌روزرسانی برای زیرسیستم ویندوز برای اندروید (WSA) در ویندوز 11 منتشر کرده است که شکاف‌های بیشتری را در پشتیبانی بین سیستمی برطرف می‌کند.

این به‌روزرسانی WSA، نسخه 2209.40000.26.0، بهبودهایی در پشتیبانی از دوربین، پایداری کلیپ‌بورد، عملکرد چند رشته‌ای، امنیت برای پخش گرافیکی و راه‌اندازی بسته‌ها به ارمغان می‌آورد.

آمازون این هفته پیش نمایش توسعه دهندگان خود را باز کرد از اپ استور آمازون در ویندوز به همه توسعه دهندگان اندروید. به گفته آمازون، این فروشگاه همچنین دارای کاتالوگی از 50000 برنامه در بازارهای کاربران ویندوز 11 در ایالات متحده، ژاپن، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، کانادا، استرالیا و آلمان است.

آمازون همچنین با پشتیبانی از WSA با برنامه‌های اندروید برای رایانه‌های شخصی ویندوز 11 از فروشگاه Appstore آمازون به پیشروی خود ادامه می‌دهد.

همچنین به‌روزرسانی‌های امنیتی هسته لینوکس، پایداری کلی پلتفرم را معرفی می‌کند و آن را به Chromium WebView 105 به‌روزرسانی می‌کند. در کانال‌های Windows Insider Dev و Beta موجود است. طبق وبلاگ پست مایکروسافت.