بررسی Xiaomi Book S 12.4 اینچی: یک ویندوز مقرون به صرفه در Arm 2-in-1


طرفداران

  • وب کم 1080p
  • صفحه نمایش روشن

منفی

  • عملکرد متوسط
  • کمبود پورت ها و کانکتورها
  • بدون محفظه قلم روی برد
  • بدون پهنای باند موبایل

شیائومی بیشتر به خاطر تلفن‌های همراهش در بریتانیا شناخته می‌شود، اما این شرکت چینی طیف وسیعی از دستگاه‌های دیگر از جمله بلندگوهای هوشمند، کیت امنیتی خانگی، پوشیدنی‌ها و هدفون‌ها را نیز به فروش می‌رساند. نمونه کارها آن در حال حاضر شامل شیائومی بوک اس 12.4 اینچی تبلتی که در بریتانیا 599.99 پوند قیمت دارد (از 649.99 پوند کاهش یافته است). دو مورد اضافی اختیاری نیز وجود دارد: 129 پوند صفحه کلید 12.4 اینچی شیائومی بوک اس، که آن را به یک دستگاه جداشدنی 2 در 1 و 89.99 پوند تبدیل می کند قلم هوشمند شیائومی. ما هر سه مولفه را برای بررسی داشتیم و کل برچسب قیمت را به 818.98 پوند رساندیم.

پشتیبانی شده توسط Qualcomm’s Arm-based اسنپدراگون 8cx نسل 2 SoC و ارائه شده برای بررسی با کیبورد و قلم، Xiaomi Book S 12.4 اینچی با ویندوز 11 در حالت S. این برای کسی نیست که به دنبال یک کامپیوتر قدرتمند باشد، اما چگونه به عنوان یک قابل جدا شدن 2 در 1 برای استفاده روزمره جمع می شود؟

این یک سه تکه جداشدنی 2 در 1 با تبلت، کیبورد و پایه پایه جداگانه است. وزن تبلت 12.4 اینچی 720 گرم و وزن صفحه کلید 317 گرم است.

مهم است که توجه داشته باشید که شیائومی بوک اس 12.4 ویندوز 11 را در حالت S اجرا می کند، که مایکروسافت می گوید “برای امنیت و عملکرد ساده شده است، در حالی که یک تجربه ویندوز آشنا را ارائه می دهد”. حالت S فقط به کاربران اجازه می دهد برنامه ها را از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنند و تنها مرورگر مجاز Microsoft Edge است. می‌توانید از حالت S خارج شوید، اما نمی‌توانید دوباره برگردید. من در مدت این بررسی در حالت S ماندم تا با شیائومی بوک اس 12.4 اینچی که برای کاربران ارسال شده است، تداوم داشته باشم. با این حال، این بدان معنی است که من به برخی از برنامه ها دسترسی نداشتم – به ویژه به برنامه ها Geekbench 5 برنامه معیار

شیائومی بوک اس 12.4 اینچی

Xiaomi Book S 12.4: چیپست Qualcomm Snapdragon 8cx Gen 2، 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه SSD (قابل ارتقا از طریق کارت MicroSD). با این حال، هیچ پشتیبانی از پهنای باند تلفن همراه وجود ندارد.

تصویر: ساندرا ووگل / ZDNET

بدنه تبلت روی بدنه ای از آلیاژ منیزیم آلومینیومی پلاستیکی است، و با وجود اینکه کاملاً محکم به نظر می رسد، ممکن است توصیه شود که هنگام مسافرت از یک آستین محافظ استفاده کنید – به خصوص که فقط صفحه نمایش دارای گوریلا گلس 3.

پایه پایه به صورت مغناطیسی به پشت تبلت کاملاً ایمن می‌چسبد و بخش صفحه‌کلید نیز دارای اتصال مغناطیسی محکم است. من مطمئناً هرگز احساس نمی کردم که همه چیز در انتقال از هم جدا شود. با این حال، مانند تمام دستگاه‌های این نوع، کار بر روی یک لپ یا هر سطحی که سفت نیست غیرممکن است. مکانیزم بالابر برای صفحه کلید نیز وجود ندارد، بنابراین اگر زاویه تایپ بالاتر را ترجیح می دهید، ناامید خواهید شد.

صفحه‌کلید 12.4 اینچی شیائومی بوک اس اختیاری برای استفاده راحت است. کلیدها بزرگ هستند، با سفر زیاد، و عملکرد بسیار خوبی برای کیبوردی از این نوع دارند. آنها در هنگام استفاده فقط یک “تفکر” کسل کننده جزئی منتشر می کنند. کلیدهای QWERTY و کاراکتر همگی دارای تورفتگی جزئی هستند، اما ردیف Fn و سایر کلیدهای مربوط به عملکرد مانند tab، caps lock، shift، backspace و enter و همچنین تمام ردیف پایین صاف هستند. از نظر ظاهری ظاهر تا حدودی از هم گسیخته است، اما برای من تفاوتی با تایپ کردن نداشت و من توانستم با سرعت تایپ لمسی معمولی خود کار کنم.

صفحه نمایش 12.4 اینچی در حاشیه های کوچک قرار گرفته است. این یک پنل 2560 در 1600 است که 244ppi را در نسبت تصویر 16:10 ارائه می دهد. نرخ به روز رسانی 60 هرتز بیش از اندازه کافی نیست، اما حداکثر روشنایی 500 نیت امکان استفاده از این تبلت را در فضای باز فراهم می کند. پشتیبانی از طیف رنگ نیز خوب است، زیرا شیائومی ادعا می کند 100٪ DCI-P3 است.

کار با صفحه نمایش لمسی آسان است و شیائومی همچنین یک قلم خودکار اختیاری قلم هوشمند ارائه می دهد که با آهنرباهای قوی به لبه کوتاه سمت چپ متصل می شود و در این مکان به صورت بی سیم شارژ می شود. با این حال، هیچ جای دائمی برای قلم روی شاسی وجود ندارد، بنابراین باید مراقب باشید که آن را به اشتباه نیاندازید.

پورت ها و کانکتورها همه روی تبلت هستند. یک لبه کوتاه دارای دکمه تنظیم صدا، سوئیچ پاور، جک هدست 3.5 میلی متری، درگاه USB-C، اسلات کارت MicroSD و یکی از دو شبکه بلندگو است. جلوپنجره دیگر در لبه کوتاه دیگر قرار دارد. دیدن یک وب کم 1080p در اینجا برای تماس های ویدیویی خوب است، در حالی که دوربین عقب یک واحد 13 مگاپیکسلی است. حسگر اثر انگشت وجود ندارد، اما احراز هویت چهره Windows Hello علاوه بر رمز عبور ویندوز یا پین، از طریق وب کم در دسترس است.

صدای خروجی از بلندگوها کیفیت و حجم مناسبی دارد. آنها برای گوش دادن عمومی کاملاً مناسب هستند، اگرچه تون های باس آنقدر قوی نیستند که می توانند باشند.

چیپست Snapdragon 8cx Gen 2 توسط 8 گیگابایت رم پشتیبانی می شود. وظایفی که من بر سر آن گذاشتم – پخش محتوا از طریق چند پنجره مرورگر و نوشتن در برنامه های وب – به اندازه کافی خوب انجام می شود، اما اینها بار کاری سطح پایینی هستند. همانطور که قبلاً ذکر شد، Geekbench 5 را اجرا نکردم تا ببینم شیائومی بوک اس چگونه با تبلت‌های دیگر مقایسه می‌شود، زیرا این در فروشگاه برنامه ویندوز در دسترس نبود. نگاه کردن به مرورگر Geekbenchامتیازات تک هسته ای حدود 750 است در حالی که امتیازات چند هسته ای حدود 2900 است.

256 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد که باید برای موارد استفاده روزمره کافی باشد و از طریق اسلات کارت MicroSD می توان مقدار بیشتری را اضافه کرد.

شیائومی عمر باتری را تا 13.4 ساعت نشان می دهد و یک شارژر 65 واتی ارائه می دهد. برای آزمایش این، من به مدت سه ساعت از یک باتری کاملا شارژ شده کار کردم. پس از سه ساعت، 61 درصد شارژ باقی مانده بود، که نشان می دهد کل باتری حدود 7.7 ساعت است.

وقتی باتری به 28 درصد رسید، شروع به شارژ کردم. بعد از 15 دقیقه باتری به 40 درصد رسیده بود. 15 دقیقه شارژ دیگر باعث شد که به 53 درصد برسد و بعد از 45 دقیقه باتری 66 درصد شود. من تا حدودی نگران گرم شدن شارژر 65 واتی بودم.

نتیجه گیری

شیائومی بوک اس 12.4 اینچی جمع و جور و خوش ساخت است. استفاده از صفحه کلید راحت است (اگرچه زاویه آن را نمی توان افزایش داد) و صفحه نمایش روشنایی زیادی ارائه می دهد. وب کم 1080p خوب است و یک اسلات کارت MicroSD برای افزایش فضای ذخیره سازی وجود دارد. حالت Windows S خارج از جعبه نصب شده است، اما خروج یک طرفه از این حالت محدود به صورت رایگان امکان پذیر است (هر چند پس از آن هیچ راهی برای بازگشت به حالت S وجود ندارد).

نقاط ضعف عبارتند از: محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 3 قدیمی، چیپست با عملکرد متوسط، فقدان محفظه داخلی برای قلم، کمبود پورت ها و کانکتورها و عدم پشتیبانی از پهنای باند تلفن همراه.

شیائومی بوک اس 12.4 ممکن است برای کاربران غیرمجاز مناسب باشد، اما صفحه نمایش کوچک و مشخصات اولیه به این معنی است که به اندازه کافی قدرتمند نیست تا دستگاه اصلی شما باشد.


مشخصات شیائومی بوک اس 12.4 اینچی

سیستم عامل ویندوز 11 (حالت S)
پردازنده Qualcomm Snapdragon 8cx Gen 2
رم 8 گیگابایت
ذخیره سازی 256 گیگابایت
نمایش دادن صفحه نمایش 12.35 اینچی LCD لمسی
وضوح WQHD+ (2560 x 1600، 16:10، 244ppi)
نرخ تجدید 60 هرتز
روشنایی 500 نیت
طیف رنگ 100% DCI-P3
زاویه دید 178 درجه
محافظت از صفحه نمایش گوریلا گلس 3
پورت ها USB-C، خروجی صدا 3.5 میلی متر
شکاف ها اسلات کارت TF
دوربین عقب 13 مگاپیکسل
دوربین جلو 1080p (سازگار با Windows Hello)
بلوتوث 5.1
وای فای Wi-Fi 5 (802.11ac)
عمر باتری (ادعا شده) 13.4 ساعت
ابعاد 294mm x 197mm x 8.95mm
وزن 720 گرم
درون جعبه راهنمای شروع سریع Xiaomi Book S 12.4
تجهیزات جانبی قلم هوشمند شیائومی (89.99 پوند)، صفحه کلید 12 اینچی Xiaomi Book S (129 پوند)
قیمت 599.99 پوند (کاهش از 649.99 پوند)

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

شیائومی بوک اس 12.4 اینچی با قیمت 818.98 پوند برای تبلت، صفحه کلید و قلم در مقایسه با رقبای اصلی Windows on Arm، به نظر می رسد. Surface Pro X 13 اینچی مایکروسافت با چیپست SQ1، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD، به علاوه صفحه کلید سرفیس پرو و ​​قلم Surface Slim Pen 2 با قیمت 1047.99 پوند به فروش می رسد، در حالی که HP 13.5 اینچی Elite Folio با قیمت 6 پوند، 83 پوند را به شما بازگرداند. در زمان نوشتن اگر از نگاه کردن به بیرون از اکوسیستم ویندوز خوشحال هستید، می توانید یک آیپد اپل 10.2 اینچی با قلم اپل و صفحه کلید هوشمند را با قیمت 707 پوند انتخاب کنید.

مطالب اخیر و مرتبط

شیائومی پد 5، دستی: یک تبلت اندرویدی 11 اینچی با کیفیت بالا و ماندگاری بالا

5 بهترین تبلت برای کودکان: نه فقط برای سرگرمی

5 بهترین تبلت بزرگ: انتخاب های برتر برای دانش آموزان

5 بهترین تبلت یادداشت برداری: انتخاب های برتر برای دانش آموزان

5 بهترین تبلت طراحی: انتخاب های برتر برای هنرمندان و طراحان

بهترین لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱: برترین نوت‌بوک‌های انعطاف‌پذیر، هیبریدی و قابل تبدیل

ادامه مطلببررسی ها


منبع: https://www.zdnet.com/article/xiaomi-book-s-12-4-inch-review/#ftag=RSSbaffb68