بررسی Samsung Galaxy Tab S8 Ultra: سخت افزار خیره کننده، اما اندروید آن را عقب نگه می دارد


طرفداران

  • قلم S همراه با عملکرد فوق العاده
  • صفحه نمایش دوست داشتنی Super AMOLED
  • صدای عالی از بلندگوها
  • سامسونگ DeX بسیار توانمند است
  • تناسب و پرداخت عالی

منفی

  • گران
  • برای پتانسیل کامل به کیبورد 350 دلاری نیاز دارد
  • اندروید می تواند ناامید کننده باشد
  • بسیار عریض برای تبلت
  • هیچ گزینه 5G در ایالات متحده وجود ندارد

سامسونگ سه تبلت جدید را چند ماه پیش عرضه کرد و ما نگاهی به آن انداخته‌ایم جدول S8 و اس 8 پلاس. در ماه گذشته، من بزرگترین تبلت اندرویدی ساخته شده توسط سامسونگ را آزمایش کرده ام Tab S8 Ultra و این یک قطعه سخت افزاری خیره کننده است که احتمالاً برای بازار کوچکی از افراد خلاق جذاب است.

من همیشه فکر می کردم بزرگ است اپل آیپد 12.9 اینچی برای یک تبلت خیلی زیاد بود، اما بعد از چند ماه داشتن یک تبلت، متوجه شدم که برای انجام کار در حال حرکت فوق العاده است. آخرین نسخه بتای iPadOS 16 عملکرد خود را بهبود می بخشد، همانطور که در جزئیات توضیح داده شده است ZDNetجیسون سیپریانی است و کار سامسونگ را برای جذب جمعیت تبلت سخت‌تر می‌کند. در حالی که iPad 12.9 در واقع یک تبلت بسیار بزرگ است، Tab S8 Ultra هنوز بیش از یک و نیم اینچ عریض‌تر است.

من از استفاده از Samsung DeX با تبلت لذت می برم، به خصوص اکنون با پشتیبانی کامل از صفحه نمایش دوم برای VMware. Galaxy Tab S8 Ultra سامسونگ به وضوح برای بهره وری ساخته شده است و سامسونگ با بهینه سازی برنامه ها و پشتیبانی از DeX اندروید را به محدودیت های خود می رساند. با این حال، محدودیت‌های اندروید هنوز هم می‌تواند کمی خسته‌کننده باشد، به‌خصوص زمانی که برنامه‌ها به شکل تلفن کوچک نمایش داده می‌شوند یا فقط در جهت عمودی روی دستگاهی کار می‌کنند که بیشتر وقت خود را در منظره می‌گذراند.

مشخصات فنی

پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1
نمایش دادن رزولوشن 14.6 اینچی 2960×1848 پیکسل
سیستم عامل اندروید 12 با OneUI 4.1
رم 8/12/16 گیگابایت
ذخیره سازی 128/256/512 گیگابایت با پشتیبانی از کارت microSD
دوربین ها دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین عقب 6 مگاپیکسلی فوق عریض. دو دوربین 12 مگاپیکسلی در جلو
قابلیت اتصال Wi-Fi 6E 802.11 a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث 5.2
سمعی چهار اسپیکر تنظیم شده توسط AKG با فناوری Dolby Atmos، سه میکروفون
باتری 11200 میلی آمپر ساعت
ابعاد 326.4 x 208.5 x 5.6 میلی متر و 726 گرم
رنگ گرافیت

قلم S به همراه Tab S8 Ultra ارائه می شود و به صورت مغناطیسی در پشت تبلت متصل می شود. همچنین از آنجایی که از عملکردهای بلوتوث و Air Actions پشتیبانی می کند، به صورت بی سیم شارژ می شود. یک قلم اضافی S Pen 59.99 دلار است. شما فقط می‌توانید تبلتی با قابلیت 5G سلولی را در نوع S8 Plus خریداری کنید، که احتمالاً آن را بهترین تبلت اندرویدی برای اکثر مردم می‌کند.

همچنین: بررسی Samsung Galaxy Tab S8 Plus

سخت افزار

Samsung Galaxy Tab S8 Ultra در یک رنگ، گرافیت موجود است، بنابراین تصمیم گیری برای انتخاب آسان تر می شود. متأسفانه، هیچ گزینه ای برای اتصال 5G در S8 Ultra در ایالات متحده وجود ندارد، که به نظر می رسد برای یک تبلت بزرگ که با قیمت و اندازه لپ تاپ رقابت می کند، نادیده گرفته شود.

ویژگی کلیدی Tab S8 Ultra به وضوح نمایشگر خیره کننده 14.6 اینچی Super AMOLED با نرخ تجدید 120 هرتز است. بزرگ و بسیار عریض است، بنابراین برای استفاده چند پنجره ای با چندین برنامه به طور همزمان عالی است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار باریک هستند و یک بریدگی کوچک از دو دوربین جلو پشتیبانی می‌کند. این دوربین‌ها در حین تماس‌های ویدیویی از پانینگ پویا پشتیبانی می‌کنند تا همیشه در معرض دید باشید.

samsung-galaxy-tab-s8-ultra-1

Tab S7 Plus در مقابل Tab S8 Ultra.

متیو میلر/ZDNet

دکمه های پاور و صدا در سمت چپ بالا قرار دارند، با فرض اینکه جهت گیری پیش فرض تبلت افقی باشد. یک پورت USB-C در مرکز سمت راست قرار دارد. چهار بلندگوی استریو در بالا و پایین هر دو سمت چپ و راست قرار دارند. پین های اتصال برای صفحه کلید در پایین یافت می شود.

برخلاف کوچکترین Tab S8 که دارای حسگر اثر انگشت در دکمه پاور است، در S8 Ultra از سنسور روی صفحه استفاده شده است. این شبیه چیزی است که از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ گلکسی می‌بینیم، اما من طرفدار آن نیستم زیرا هرگز نمی‌توانم عملکرد ثابت و قابل اعتمادی از این سنسورها داشته باشم، و ترجیح می‌دهم دکمه پاور این عملکرد را انجام دهد.

دوربین‌های جلو در تبلت‌ها برای دنیای امروزی که ساعت‌ها صرف تماس ویدیویی می‌کنیم عالی هستند و داشتن دو دوربین در جلو که از قاب‌بندی خودکار پشتیبانی می‌کنند و بزرگ‌نمایی می‌کنند و برای نگه داشتن شما در کادر تنظیم می‌شوند عالی است. دوربین‌های عقب عملاً فقط برای اسکن اسناد مفید هستند، بنابراین داشتن دو دوربین در پشت چندان ضروری نیست.

samsung-galaxy-tab-s8-ultra-4

قلم S و دوربین های عقب در سمت راست بالا قرار دارند

متیو میلر/ZDNet

یک قسمت براق مشکی و مستطیلی در سمت چپ دوربین ها یافت می شود و به عنوان ایستگاه شارژ S Pen عمل می کند. برخلاف اپل، سامسونگ قلم S Pen را در بسته بندی همراه با تبلت قرار داده است که صرفه جویی قابل توجهی برای مشتری می کند و استفاده از قلم را تشویق می کند.

همچنین: بررسی گلکسی تب اس 7 پلاس: بهترین تبلت اندرویدی برای تجارت نیز بهترین است

جلد کتاب لوازم جانبی صفحه کلید

این صفحه کلید جلد کتاب به طور جداگانه با قیمت 349.99 دلار فروخته می شود، اما برای دستگاهی مانند S8 Ultra، لوازم جانبی ضروری برای بهینه سازی تجربه تبلت است. اگر هنرمند هستید و تمام وقت خود را با قلم S بر روی بوم بزرگ 14.6 اینچی می گذرانید، دیگر نیازی به صفحه کلید ندارید. با این حال، تقریباً هر کس دیگری که از S8 Ultra استفاده می کند به پوشش صفحه کلید نیاز دارد.

این لوازم جانبی دو تکه است که قسمت پشتی آن به صورت مغناطیسی به پشت تبلت متصل می شود. این دارای یک پوشش خنک برای نگه داشتن قلم S Pen به پشت تبلت است. همچنین دارای یک لولای فوق العاده است که تمام عرض تبلت را اجرا می کند، شبیه به a مایکروسافت سرفیس پرو، بنابراین می توانید تبلت را در طیف وسیعی از درجه ها زاویه دهید تا دقیقاً همانطور که نیاز دارید از آن استفاده کنید.

samsung-galaxy-tab-s8-ultra-7

پوشش صفحه کلید دارای کلیدهای بزرگ و یک صفحه نمایش قابل توجه است

متیو میلر/ZDNet

کلیدها بزرگ هستند و با فاصله مناسبی از هم فاصله دارند. در داخل کلیدها نیز نور پس زمینه وجود دارد، بنابراین می توانید در شرایط کم نور از آن استفاده کنید. یک کلید عملکرد به شما امکان می دهد تا به سرعت در حالت DeX که برای تبلت سامسونگ مهم است، وارد و خارج شوید و تعدادی عملکرد دیگر را انجام دهید. سه دکمه برنامه سفارشی در دسترس است تا بتوانید برنامه های پرکاربرد خود را به دکمه های اختصاصی F1، F2 و F3 اختصاص دهید. F2 را فشار دهید تا لیستی از میانبرهای صفحه کلید در دسترس شما با این ترکیب را مشاهده کنید.

شش ردیف از کلیدها، از جمله یک ردیف تابع بالا وجود دارد. عرض تبلت، در جهت افقی، برای ارائه یک تجربه تایپ راحت کافی است. ترک پد بسیار بزرگ است و حرکات چند انگشتی به طور کامل پشتیبانی می شود. با این حال، ممکن است برخی از فشارهای ناخواسته کف دست را تجربه کنید، و این کمکی نمی کند که لولای اتصال صفحه کلید به تبلت انعطاف پذیر باشد.

samsung-galaxy-tab-s8-ultra-6

این کیس دارای یک لولای بلند شبیه به دستگاه سرفیس پرو است

متیو میلر/ZDNet

این کاور از لبه های تبلت محافظت نمی کند اما پشت و نمایشگر به خوبی پوشانده شده اند. آهنرباهای اتصال کیبورد به تبلت قوی هستند تا بتوانید تبلت را بالا نگه دارید و صفحه کلید همچنان متصل می ماند.

نرم افزار

Samsung Galaxy Tab S8 Ultra با اندروید 12 و OneUI 4.1 راه اندازی می شود، بنابراین آخرین نرم افزار اندروید را به صورت خارج از جعبه اجرا می کند. Samsung DeX نیز بهبود یافته است، بنابراین می توانید تغییر دهید یا در DeX زندگی کنید و یک تبلت معادل لپ تاپ در دستان خود داشته باشید.

من از نادیده گرفتن اندروید در تبلت توسط گوگل خسته شده ام و هنوز هم برخی از برنامه های مشکل ساز وجود دارد. به عنوان مثال، اینستاگرام فقط در جهت پرتره تمام صفحه ظاهر می شود، اما سامسونگ تلاش زیادی برای بهینه سازی تجربه تبلت انجام داده است. تمام تلاش خود را می کند تا این تجربه را قابل تحمل کند.

همه برنامه‌های سامسونگ به خوبی روی تبلت کار می‌کنند، و بسیاری از آنها نیز برای نمایش نمایش‌های تقسیم‌شده برای بهره‌وری بهتر بهینه‌سازی شده‌اند. گوگل همچنین برخی از برنامه ها مانند جیمیل و نقشه گوگل را برای نمایش تبلت بهینه می کند. با این حال، اصول اولیه مانند Google Discover از نمایشگر تبلت استفاده نمی‌کند و تصاویر کوچک داستان را در قالب دو ستونی وسط نشان می‌دهد. گوگل باید برای نمایش کامل و ارائه تجربه بهتر تبلت در اینجا بهینه سازی کند. به نظر می رسد تلاش بسیار کمی توسط گوگل برای ارائه یک تجربه تبلت پیشرفته به اندروید انجام شده است.

بسیاری از توسعه دهندگان تجربیات تبلت عالی را ارائه می دهند. مایکروسافت با برخی از برنامه‌های خود مانند Outlook، Office، ToDo و OneNote کار خوبی انجام می‌دهد، اما با برنامه‌های دیگر مانند Teams، جا برای بهبود وجود دارد. قابلیت همگام سازی Samsung Notes با OneNote اکنون امکان پذیر است و این قابلیت باعث شده است که از قلم S Pen حتی بیشتر استفاده کنم.

همچنین: 7 بهترین تبلت اندرویدی: آیپد را کنار بگذارید

می‌توانید قابلیت همگام‌سازی تماس‌ها و پیام‌های خود را بین تلفن سامسونگ و Tab S8 Ultra تنظیم کنید، بنابراین برای حفظ جریان کار بدون توجه به دستگاهی که با آن کار می‌کنم عالی است. این تجربه ای مشابه با آنچه دارندگان آیفون با آی پد متصل می بینند است.

تجربیات و نتیجه گیری های روزانه

هنگامی که سامسونگ برای اولین بار خط تولید Tab S8 جدید را معرفی کرد، من در مورد امکان S8 Ultra هیجان زده بودم. با این حال، پس از یک ماه استفاده از این تبلت اندرویدی با صفحه نمایش بزرگ، مشخص شد که گوگل باید نرم افزار اصلی خود را برای تبلت ها بهتر کند. سامسونگ برای بهینه سازی برنامه های خود برای تبلت ها سخت کار کرده است، اما همه توسعه دهندگان از صفحه نمایش بزرگ تبلت ها استقبال نکرده اند.

خود سخت افزار خیره کننده است و استفاده از نمایشگر هیولایی Super AMOLED با حداقل حاشیه بسیار لذت بخش بود. من عاشق این هستم که سامسونگ قلم S را نیز در جعبه دارد. پوشش صفحه کلید، در حالی که گران است، زمانی که در حالت لپ تاپ استفاده می شود بسیار عالی است و کلید کارآمد بودن در تبلت است. من همچنین دوست دارم که صفحه کلید را می توان برای بازی آسان و پخش ویدیو با پایه پایه لولایی جدا کرد. برای استفاده آسان از تبلت بسیار طولانی و بزرگ است (یادداشت برداری، خواندن کتاب الکترونیکی، مصرف معمولی محتوا)، و من هنوز از حسگر اثر انگشت روی صفحه متنفرم. همچنین به نظر می رسد که یک نسخه 5G برای بازار ایالات متحده وجود نداشته باشد.

اگر بتوانید از اندازه تبلت عبور کنید، من می‌توانم افرادی را ببینم که طراحی یا نقاشی می‌کنند و از قلم S و نمایشگر بزرگ لذت می‌برند. با این حال، نگهداری S Pen در پشت ممکن است بهینه نباشد، زیرا اگر تبلت را بدون استفاده از کیس روی میز قرار دهید، از کار می افتد و شارژ نمی شود.

Samsung Galaxy Tab S8 Ultra نمایش خوبی از نوآوری فنی سامسونگ است، اما اس 8 و اس 8 پلاس احتمالا برای اکثر مردم بسیار کاربردی تر هستند. وقتی به سراغ تبلتی با این اندازه و قیمت می روید، یک لپ تاپ تمام عیار گزینه بهتری نسبت به تبلتی با سیستم عاملی است که برای فرم تبلت کامل و بهینه نشده است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/samsung-galaxy-tab-s8-ultra-review/#ftag=RSSbaffb68