بررسی Rode Procaster: میکروفون با کیفیت پخش با کمتر از 200 دلار


طرفداران

  • کیفیت ساخت تانک مانند حرفه ای به نظر می رسد
  • صدای غنی و با کیفیت پخش
  • ارزان تر از گزینه های رقیب با صدای مشابه

منفی

  • به بازوی محکم تری نسبت به بقیه نیاز دارد
  • به یک رابط نسبتاً قوی برای روشن کردن آن نیاز دارد
  • هیچ کنترلی روی دستگاه مانند برخی از مدل های مشابه وجود ندارد

به نظر می رسد این روزها همه و اعضای خانواده شان پادکست دارند. در حالی که من به همه دلایلی که چرا همه نباید نباید وارد شوند، می گویم که یکی از مهم ترین عوامل موفقیت محتوای صوتی شما صدای با کیفیت است. مهم نیست که محتوای صوتی شما چقدر هنری، پیشگامانه یا هیجان انگیز باشد، اگر به نظرتان در حال صحبت کردن در یک قوطی حلبی با رشته ای در پایین باشد، هیچ کس گوش نمی دهد.

ممکن است فکر کنید که این برای شروع پادکست قیمت بالایی را برای ورود ایجاد می کند. در حالی که گزینه های ارزان تری وجود دارد، میکروفون Rode Procaster در این هزینه ورود به نقطه شیرین بسیار خوبی می رسد.

وفاداری صوتی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند که با تجهیزات ساده می‌درخشد و هم کیفیت ساخت و هم مشخصات فنی را دارد تا با گسترش امپراتوری محتوای صوتی خود، با شما رشد کند. بیایید نگاهی به یکی از بهترین راه‌ها برای ورود به تولید صوتی با کیفیت بالا بیاندازیم زیر 200 دلار.

مشخصات فنی

نوع میکروفون داینامیک XLR
الگوی وانت آدرس پایان کاردیوئید
محدوده فرکانس 75 هرتز – 18 کیلوهرتز
امپدانس خروجی 320 اهم
حساسیت -56.0dB re 1 Volt/Pascal (1.60mV @ 94dB SPL) +/- 2dB @ 1kHz
لوازم جانبی گنجانده شده است کیف حمل، پایه حلقه ای برای بازوها و پایه ها، حلقه واشر XLR
پاپ فیلتر درونی؛ داخلی
ابعاد 214 میلی‌متر (بالا) × 53 میلی‌متر (W) × 53 میلی‌متر (D) یا 8.43 اینچ (H) x 2.09 اینچ (W) x 2.09 اینچ (D)
وزن 745 گرم یا 26.28 اونس

ساخت و ویژگی ها

میکروفون Rode's Procaster از چهار طرف

از طریق جادوی فتوشاپ، هر چهار طرف Procaster در یک تصویر واحد.

مایکل گاریفو/ZDNET

یکی از سرگرمی‌های زیادی که وقتی به طور حرفه‌ای با وسایل الکترونیکی برای ZDNET سر و کار ندارم، نجاری است. هر نجاری که مدتی است در این کار بوده است، می تواند به شما بگوید که آیا ابزاری که به دستش می دهید برای علاقه مندان یا حرفه ای ها ساخته شده است. یک تفاوت فاحش در احساس وجود دارد. ابزارهای حرفه ای دارای چگالی و اتصالات سفت و دقیق هستند. به نظر می رسد آنها بلافاصله با هم ارتباط برقرار می کنند که تا زمانی که به آن اهمیت می دهید، این ابزار برای شما یک عمر دوام خواهد داشت. من روی این مماس کوچک رفتم زیرا دقیقاً همان چیزی است که Rode Procaster در دست احساس می کند.

ساختار تمام فلزی سنگین، محکم و الهام‌بخش است. در یک برخورد سریع بین این میکروفون و دیوار آجری (سلب مسئولیت: این را در خانه آزمایش نکنید)، انتظار دارم میکروفون برنده شود.

میکروفون Rode's Procaster به پهلو خوابیده است

مهره حلقه نقره ای همراه و تمام پایه های شوک که من آن را امتحان کردم به راحتی پیچ خورده و دقیقاً همان جایی که قرار داده بودم باقی ماندند.

مایکل گاریفو/ZDNET

همین سطح از ساختار دقیق و مستحکم در مورد دو نقطه اتصال میکروفون نیز صدق می کند. قسمت رزوه‌دار در پایین می‌تواند با استفاده از مهره نقره‌ای همراه به حلقه‌ای متصل شود یا می‌توان آن را مستقیماً به یک پایه شوک سازگار رزوه داد. Rode PSM1 من در طول آزمایش استفاده کردم. کانکتور XLR که در پایین قرار دارد نیز با ماشینکاری دقیق انجام شده است و یک اتصال محکم و بدون لرزش با کابل‌های XLR Rode و سایر کابل‌های شخص ثالثی که من امتحان کردم، فراهم می‌کند.

از انتها تا انتها، این دستگاه مانند یک دستگاه حرفه ای به نظر می رسد که کاملاً در یک استودیوی ضبط سطح بالا قرار دارد.

بیشتر: 5 بهترین میکروفون جریان: آن پادکست یا کانال Twitch را راه اندازی کنید

تجهیزات جانبی

لوازم جانبی همراه با میکروفون Rode's Procaster

حلقه کوچک آبی رنگ در سمت راست به سفت کردن کابل‌های شلتر XLR کمک می‌کند، اگرچه من هرگز در طول آزمایش به آن نیاز نداشتم.

مایکل گاریفو/ZDNET

در جعبه Rode Procaster یک کیف حمل زیپ دار، پایه حلقه ای RM2 Rode (که با مهره نقره ای گرد از قبل نصب شده استفاده می شود) و یک واشر آبی کوچک برای سفت کردن کابل های XLR با اتصال آزاد خواهید یافت. پایه RM2 به اندازه کافی محکم بود تا میکروفون را در جای خود نگه دارد، اما اگر بودجه شما می تواند آن را پشتیبانی کند، توصیه می کنم روی پایه شوک سرمایه گذاری کنید. این نه تنها باعث می‌شود یک میکروفون با ظاهری چشم‌گیر در NPR به نظر برسد، بلکه ارتعاشات ناخواسته‌ای را که می‌توانند از محلول نصب شما عبور کرده و به داخل میکروفون برسند را نیز کاهش می‌دهد.

باید توجه داشته باشم که اقدامات تعدیل کننده داخلی Procaster آن را نسبت به سایر موارد در برابر چنین مواردی مقاوم تر کرده است، اما من همچنان متوجه بهبود مقاومت در برابر لرزش های محیطی در هنگام استفاده از پایه شوک شدم.

میکروفون Rode's Procaster در یک پایه شوک با شیشه جلو روی آن

پایه شوک PSM1 Rode و شیشه جلو WS2 روی Procaster.

مایکل گاریفو/ZDNET

به غیر از پایه ضربه گیر PSM1، تنها لوازم جانبی اختیاری دیگری که آزمایش کردم این بود جلوپنجره WS2 Rode. در حالی که میکروفن دارای یک فیلتر پاپ داخلی برای جلوگیری از تروق و انفجار است (اصولاً صدای ناخوشایند “P” به گوش می رسد)، اگر تمایل زیادی به تنفس در میکروفون خود دارید، همچنان می توانید شیشه جلویی مانند این را اضافه کنید. دریافتم که با حداقل موقعیت دقیق، واقعاً ضروری نیست. تجربه شما ممکن است متفاوت باشد.

آخرین نکته ای که به آن اشاره می کنم، یک بازوی بوم محکم برای این میکروفون می خواهید. با این حال لازم نیست هزینه زیادی داشته باشد. من این را با هر دو تست کردم بازوی 99 دلاری Rode PSA1+ که شرکت همراه فرستاد و الف بازوی بوم 45 دلاری سامسون. هر دو به خوبی از میکروفون پشتیبانی می کردند و همان جایی که من آنها را گذاشتم ایستادند. با این حال، مدل Rode به طور قابل توجهی نرم تر و به راحتی قابل تنظیم بود. با این اوصاف، هر بازوی بوم با کیفیت خوب که برای جرم 745 گرمی رتبه بندی شده است، باید به خوبی به شما کمک کند.

بررسی: Shure MV7 یک میکروفون هیبریدی “تقریبا کامل” است

کیفیت صدا

جلوپنجره Rode Procaster

Procaster یک مدل آدرس انتهایی است، به این معنی که می‌خواهید برای بهترین پیکاپ در قسمت بالای گرد صحبت کنید.

مایکل گاریفو/ZDNET

طبق معمول، بهترین راه برای درک کیفیت صدای تولید شده توسط میکروفون این است که خودتان آن را بشنوید. در زیر ویدیویی است که با استفاده از تنظیماتی که برای ارائه خالص ترین و بدون تغییر صدای Procaster طراحی شده است، ضبط کرده ام. گوش کن و خودت قضاوت کن…

https://www.youtube.com/watch?v=xESOmmxubI

برای من، کیفیت صدا با برخی از گران‌ترین مدل‌های XLR که آزمایش کرده‌ام، از جمله میکروفون‌هایی که قیمت بسیار بیشتری دارند، بالاست. هیچ‌گاه صدای پس‌زمینه ناخواسته، هیس، یا ترقه، حتی بدون شیشه جلو، وجود نداشت. کیفیت صدا در انتهای گرمتر قرار دارد و به آن کیفیت پخشی می دهد که بسیاری از تولید کنندگان دیگر سعی می کنند از طریق پردازش پس از نرم افزار تقلید کنند. برخی از آنها یک کپی قابل قبول را مدیریت می کنند، هیچ چیز با کیفیت واقعی صدای واضح و گرم که مستقیماً از سخت افزار بیرون می آید مطابقت ندارد.

من احساس راحتی می کنم که از Procaster برای هر سطحی از پخش بازی، تولید ویدیو، موسیقی آوازی یا، البته، به عنوان یک میکروفون پادکست استفاده کنم.

خط پایین

Rode’s Procaster نوعی میکروفون گوشت و سیب زمینی است. این کار خود را انجام می دهد و آن را به خوبی انجام می دهد، بدون اینکه هیچ چیز غیر ضروری به هزینه آن اضافه کند. تمام تلاشی که برای طراحی این میکروفون انجام شد، به وضوح برای بهبود صدا و کیفیت ساخت بود، نه اینکه آن را پر زرق و برق نگاه کنید. و این دقیقاً همان چیزی است که من در یک محیط حرفه ای می خواهم.

Procaster به پشتیبانی کامل و یک رابط USB یا میکسر نیاز دارد که بتواند نیازهای برق آن را برطرف کند. اما اگر تازه شروع کرده اید، هیچ یک از این چیزها نیازی به شکستن بانک ندارند. حتی با رابط ها و بازوهای مقرون به صرفه نیز عالی کار می کند. بهتر از آن، با شما رشد خواهد کرد و از چیزی به ارزانی مانند رابط USB 75 دلاری که در آزمایش خود استفاده کردم، به تنظیمات ترکیبی و تجهیزات همراه بسیار پیچیده تر تبدیل می شود.

مطمئناً می توانید مدل های ارزان تری تهیه کنید. اما، درست مانند آن ابزارهای حرفه‌ای نجاری که در بالا به آن اشاره کردم، می‌توانید در عوض کمی بیشتر خرج کنید و چیزی بخرید که سال‌های آینده همراه شما باشد.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

اگر سطح کیفیت مشابه (اگر نه کاملاً یکسان) را از Rode در بسته‌بندی کوچک‌تر و ارزان‌تر می‌خواهید، Podmic این شرکت طوری طراحی شده است که بدون نصب شوک خارجی به خوبی کار می‌کند و می‌تواند گزینه‌ای عالی برای کسانی باشد که بودجه‌های کمتری دارند.

همچنین حدود 100 دلار، AT2020 Audio Technica است، میکروفونی که مدتی است وجود داشته اما همچنان وضوح و وفاداری فوق العاده ای را ارائه می دهد. مشخصات صدای آن نیز کمی سردتر و تحلیلی تر از Procaster گرمتر است که برخی ممکن است آن را ترجیح دهند.

اگر واقعاً می خواهید همه چیز را وارد کنید، Shure’s SM7B میکروفونی است که احتمالاً در مقابل چندین پادکست بزرگ و یوتیوبر دیده اید. این یک طرفدار فرقه دارد اما با قیمتی بیش از دو برابر پروکاستر عرضه می شود.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/smart-office/rode-procaster-microphone-review/#ftag=RSSbaffb68