بررسی Microsoft Surface Laptop 5: دیوانه نیست، فقط ناامید شده است

پاسخ طولانی تر: مایکروسافت کیفیت تمیز و مینیمالیستی را به گونه ای میخکوب کرد که اساساً به نظر می رسد هیچ کس جز اپل آن را تکرار نمی کند. لپ‌تاپ سرفیس می‌تواند با هر لپ‌تاپ مک‌بوک یا ویندوزی مطابقت داشته باشد، از لوگوی نرم ویندوز گرفته تا ماشین‌کاری با ظاهری واضح (اما نه در واقع تیز) در قاب بیرونی.

طرفداران

  • کیفیت ساخت عالی باقی می ماند
  • Windows Hello به سرعت و قابل اطمینان برای باز کردن قفل رایانه کار می کند
  • حافظه SSD قابل تعویض بسیار مورد استقبال قرار گرفته است

منفی

  • حاشیه‌های نمایشگر باعث می‌شوند کل دستگاه قدیمی به نظر برسد
  • وب کم هنوز فقط 720p است
  • پورت سرفیس کانکت همچنان یک موهبت متفاوت است

پاسخ کوتاه: بهترین لپ‌تاپ ویندوزی که می‌توانید بخرید.

بیشتر: 5 بهترین پاوربانک قابل حمل: دستگاه های تلفن همراه خود را شارژ کنید

حتی جنبه‌هایی که به سختی می‌بینید، مانند دریچه‌های خنک‌کننده یکپارچه، فقط سطحی از دقت را نشان می‌دهند که من واقعاً از آن استقبال می‌کنم.

مایکل گاریفو/ZDNET

سرفیس لپ تاپ 5 به طرز ناامیدکننده ای به رهبر جهانی در میان ویندوزهای قابل حمل که مایکروسافت می خواهد، نزدیک است.

وقتی سرفیس لپ تاپ را بعد از جعبه گشایی باز کردم، عرض قاب ها اولین چیزی بود که به من توجه کرد.

مایکل گاریفو/ZDNET پورت USB-A در شارژر سرفیس لپ تاپ 5

برای بعدی از آن اجزای قدیمی، اجازه دهید در مورد قاب ها صحبت کنیم. این فضاهای سیاه اطراف صفحه نمایش به سختی در گوشی های هوشمند مدرن وجود دارد و تقریباً تمام سازندگان لپ تاپ، نمایشگر و تلویزیون فضای خود را به حداقل رسانده اند. مایکروسافت این روند را دید و گفت “…نه.”

کنتاکت های کوچک روی آن باله که از سیم بیرون زده است با کمک آهنرباهای مخفی با لپ تاپ درگیر می شود.

مایکل گاریفو/ZDNET

در نهایت، اگر بخواهم بدترین سناریو را ایجاد کنم، می‌توانم باتری را در حدود 7 ساعت خالی کنم یا می‌توانم 18 ساعت کاملی را که مایکروسافت به مدل رتبه‌بندی می‌کند، با قربانی کردن مقداری روشنایی، حجم و عملکرد صفحه نمایش، انجام دهم.

به‌نظر می‌رسد آخرین ورودی دل در سری XPS 13 از پایین‌تر از زمان‌های پایین‌تر آمده است. طراحی و کیفیت ساخت به همان اندازه دقیق است، اما از هر میلی متر بدنه خود برای نمایشگر یا صفحه کلید استفاده می کند. همچنین شامل گزینه های پیکربندی یکسانی است، اما هزینه بیشتری بر اساس پیکربندی 1:1 خواهد داشت.


منبع: https://www.zdnet.com/article/microsoft-surface-laptop-5-review/#ftag=RSSbaffb68 نمونه ای از عملکرد وب کم مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 5

بازگشت به جنبه بسیار مثبت تر بررسی: عملکرد. واحد بررسی من دارای یک CPU Core i7، 16 گیگابایت رم DDR5 و یک SSD با ظرفیت 512 گیگابایت است. با این پیکربندی، Surface Laptop 5 یک هیولا است. این برنامه وظایف سنگین فتوشاپ را انجام می داد، هر تعداد تب کروم را مدیریت می کرد و در طول همه این کارها به طور یکپارچه ویدیو را پخش می کرد. بهتر از این، به طور مداوم در هنگام لمس آرام و خنک زمزمه می کرد، به خصوص در صفحه کلید. استراحت ناخوشایند مچ دست گرم برای من ناراحت کننده است، اما چیزی که این مدل باعث ایجاد آن نشده است.

اولاً، من تقریباً هرگز طرفدار کانکتورهای اختصاصی نیستم، که بسیار هم همینطور است. اتصال ایستگاه‌های داک با نام تجاری Surface به خوبی انجام می‌شود، اما USB-C می‌تواند به همان خوبی عمل کند در حالی که بسیار جهانی‌تر است.

بیشتر: بهترین لپ تاپ ها: آیا اپل تاج را می گیرد؟

امکانات و پورت ها

نقد و بررسی: Lenovo ThinkPad Z16

پنجره آمار باتری سرفیس لپ تاپ 5

صفحه نمایش 2256 x 1504 بسیار زیبا به نظر می رسد. برای استفاده در فضای باز به اندازه کافی روشن است، به خوبی اشباع شده و به اندازه کافی متراکم است که تک تک پیکسل ها برای دیدن آن کمی خمیده می شوند. اما، همه اینها توسط فضای تلف شده اطراف آن مهار می شود. شاید من در این مورد بیش از حد دمدمی مزاج هستم. اما، اگر نگاه کنید جدیدترین مک بوک پرو اپل یا Lenovo ThinkPad Z16 به همان اندازه ممتاز که اخیراً بررسی کردم، نمایشگرهایی را خواهید دید که لبه فیزیکی درپوش‌هایی را که روی آن‌ها نصب شده‌اند قلقلک می‌دهند.

وبکم کوچک و سنسورهای Windows Hello در بالای صفحه نمایش تعبیه شده اند.

مایکل گاریفو/ZDNET

این بهترین حالت برای وب کم در طول آزمایش من بود. نور کافی و پس زمینه روشن.

مایکل گاریفو/ZDNET

شارژر یک چیز را حفظ کرد که من از آن بسیار راضی هستم: یک پورت USB-A (که در بالا مشاهده می کنید) که برای شارژ کردن تقریباً هر چیزی که می خواهید مفید است. با این حال، من یک یا دو پورت USB-C اضافی را به جای درگاه Surface Connect ترجیح می‌دهم. این تنها اولین مورد از مولفه های قدیمی است که در اینجا به آن خواهیم پرداخت.

به‌عنوان لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار، انتظار می‌رود هر دو خط برای انتخاب اجزا، عملکرد و ویژگی‌ها هدف بالایی داشته باشند. سخت است استدلال کنیم که اپل معمولاً هر سه این چادر را در نسخه های جدید مک بوک پرو خود ادغام می کند. با این حال، مایکروسافت راضی تر به نظر می رسد، و من فکر می کنم این واقعیت شروع به عقب نگه داشتن خط تولید لپ تاپ های سرفیس کرده است.

یکی از بهترین نمونه های “چرا همه این کار را نمی کنند؟!” من در طراحی لپ تاپ برخورد کرده ام.

مایکل گاریفو/ZDNET

اگر هرگز ویدئو کنفرانس یا فضای تلف شده در اطراف صفحه نمایش شما را آزار نمی دهد، به دنبال بهترین لپ تاپ ویندوزی هستید که می توانید در حال حاضر بخرید. حتی اگر این چیزها کمی آزاردهنده باشند، توصیه می‌کنم آنها را با عملکرد استثنایی، ساختار و زیبایی‌شناسی متعادل کنید. سرفیس لپ تاپ 5 به طرز ناامیدکننده ای به رهبر جهانی در میان ویندوزهای قابل حمل که مایکروسافت می خواهد، نزدیک است. اما، اگر آن‌ها این تاج را می‌خواهند، امیدوارم وقتی نوبت به طراحی سرفیس لپ‌تاپ 6 می‌رسد، اجزایی را که این نسل را عقب نگه داشته است، به‌روزرسانی کنند.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

یکی از نمایندگان مایکروسافت در جریان ارائه اخیر خود ادعا کرد که مشتریان این شرکت همچنان از کیفیت 720p راضی هستند و پردازش نرم افزار داخلی ویندوز 11 باعث می شود دوربین بهتر به نظر برسد. من به نکته اول شک دارم و با دومی کاملا مخالفم. هنوز هم مانند یک وب کم 720p به نظر می رسد، نقطه.

نمونه ای از عملکرد وب کم سرفیس لپ تاپ 5

Surface Laptop 5 دارای شارژر است

یادداشتی در مورد مواد: واحد بررسی من مدل تمام آلومینیومی بود. مایکروسافت تنظیماتی را با مواد آلکانترا در صفحه کلید ارائه می دهد. اگر از احساس فلز سرد روی مچ دست خود متنفر هستید، می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. اما، من می‌خواهم آزمایش‌ها و مشکلاتی که لپ‌تاپ خود را در آن قرار داده‌اید، و اینکه چگونه آن مواد قبل از خرید در برابر آنها قرار می‌گیرد را در نظر می‌گیرم.

وب کم سرفیس لپ تاپ 5 از مایکروسافت

بیشتر: ایستگاه‌های اتصال لپ‌تاپ: بهترین‌ها، جهانی هستند و کاری که انجام می‌دهند

سری لپ‌تاپ‌های سرفیس مایکروسافت اساساً رقیب مستقیم آن برای اپل است خط مک بوک. برخلاف اکثر مقایسه‌های مک بوک به ویندوز، این یکی بسیار مناسب است. هر دو توسط توسعه دهندگان سیستم عامل خود ساخته شده اند، هر دو از اجزای داخلی ممتاز استفاده می کنند و هر دو دارای پوسته های آلومینیومی unibody هستند.

مایکل گاریفو/ZDNET

صفحه کلید و ترک پد لپ تاپ سرفیس 5

دریچه های خنک کننده لپ تاپ مایکروسافت سرفیس 5

نقد و بررسی: لپ تاپ ایسر سویفت اج

این آشفتگی پر سر و صدا و تار نتیجه نور پس زمینه از پنجره های مجاور بود.

مایکل گاریفو/ZDNET

ThinkPad Z16 ساختار سخت و رضایت بخشی مشابهی دارد، در حالی که جزئیات خلاقانه تری را اضافه می کند. همچنین دارای حاشیه‌های نمایشگر بسیار کوچک‌تر و عملکرد برابر است، اگرچه وب‌کم آن نیز به همان اندازه ناامیدکننده بود.

بیشتر: 10 بهترین وب کم: به تماس بعدی زوم خود با کیفیت HD بپیوندید

عملکرد و عمر باتری

این ممکن است در یک مدل بودجه قابل بخشش باشد. اما، حتی پیکربندی پایه Surface Laptop 5 1000 دلار است. پیکربندی که من تست می کنم 1700 دلار است. چند سال پیش، این فحاشی بیش از حد پر شده بود. اما با توجه به اینکه اکثر ما چندین ساعت در هفته را در زوم یا کنفرانس های ویدئویی صرف می کنیم، دیگر نمی توانم وب کم های متوسط ​​را بهانه کنم.

یکی از مشکلات آزاردهنده ای که به آن برخورد کردم، عدم تمایل ویندوز 11 یا سرفیس لپ تاپ 5 برای ارائه تخمین عمر باتری در ساعت و دقیقه بود. آماری که معمولاً به صورت کوتاه ظاهر می شود، در اینجا وجود نداشت. این باعث شد که عمر باتری را به روش قدیمی زمان بندی کنم. نتیجه به طور متوسط ​​حدود 10-14 ساعت با استفاده مخلوط بود. این شامل مواردی مانند پخش ویدیو/صوت، مرور وب، نوشتن محتوا، و سایر کارهای عادی یک روز کاری معمولی است.