بررسی iPad Pro (2022): اگر قبلاً این مورد را شنیده اید، مرا متوقف کنید، اما…


طرفداران

  • ویژگی جدید چندوظیفه ای iPadOS 16.1
  • عملکرد قوی
  • عمر باتری ثابت
  • حالت شناور برای Apple Pencil مفید است

منفی

  • ویژگی جدید چندوظیفه ای iPadOS 16.1
  • تشخیص حالت شناور برای Apple Pencil سخت است
  • طراحی دقیقا مشابه آیپد پرو سال گذشته

آیپد پرو 2022 از قدرتمندترین پردازنده سیلیکونی اپل پشتیبانی می‌کند، دارای ویژگی جدید و فانتزی اپل پنسیل برای افراد خلاق و یادداشت‌برداران است و همین ویژگی را دارد. 799 دلار یا 1099 دلار قیمت اولیه آن به ترتیب برای آیپد پرو 11 اینچی یا 12.9 اینچی به عنوان نسخه قبلی خود.

اما، همانطور که چندین سال است که برای عرضه گران‌قیمت در مجموعه تبلت‌های اپل وجود داشته است، داستان واقعی در اینجا نرم‌افزار است. با اضافه شدن Stage Manager، رویکردی کاملاً جدید برای چندوظیفگی در iPad با راه‌اندازی iPadOS 16.1، فشار بیشتری بر روی اپل برای ارائه امسال وجود دارد.

نزدیک به دو هفته است که از نسخه 12.9 اینچی جدید استفاده می کنم. iPad Pro نسخه 2022، با 1 ترابایت فضای ذخیره سازی، 16 گیگابایت حافظه و Apple’s M2 Apple Silicon. هر چه بیشتر از M2 iPad Pro استفاده می‌کنم مشخص می‌شود که واقعاً همینطور است M1 iPad Pro – با افزایش عملکرد ناچیز و ویژگی جدید Apple Pencil.

مشخصات فنی

پردازنده Apple Silicon M2
نمایش دادن صفحه نمایش 12.9 اینچی Liquid Retina XDR با ProMotion و True Tone
حافظه 8 یا 16 گیگابایت
ذخیره سازی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت
دوربین های عقب 12 مگاپیکسل عریض، 10 مگاپیکسل فوق عریض
دوربین جلو 12 مگاپیکسل TrueDepth FaceTime
باتری 10 ساعت
قابلیت اتصال USB-C Thunderbolt/USB-4
سیستم عامل iPadOS 16.1
رنگ ها خاکستری فضایی، نقره ای

باز هم یک تبلت قدرتمند برای کار و بازی

سخت افزار آیپد پرو همچنان بر نرم افزار غلبه دارد. اگرچه، با اضافه شدن Stage Manager در iPadOS 16.1 و پشتیبانی واقعی مانیتور خارجی موجود در iPadOS 16.2 – که قرار است قبل از پایان سال منتشر شود، کاربران iPad Pro بیش از هر زمان دیگری امیدوار هستند که iPad در شرف تغییر وضعیت باشد. گوشه.

در پیش‌نمایش عملی اولیه iPadOS 16، نوشتم که به‌روزرسانی اساساً نحوه استفاده من از iPad Pro را تغییر داد. برای بهتر شدن، و من بر آن ایستاده ام. مسلماً من به اپل این شک را دادم که مشکلاتی که در طول آزمایش اولیه تجربه کرده‌ام، باگ‌هایی در نسخه بتای جوان هستند و تا زمان انتشار رسمی، آن باگ‌ها برطرف می‌شوند. متأسفانه اینطور نبوده است.

بیشتر: iPadOS 16 برای iPad شما آمده است، در اینجا تمام ویژگی های جدید آورده شده است

Appel iPad Pro 2022 روی یک کف چوبی

آیپد پرو 12.9 اینچی با شکوه تمام صفحه.

جیسون سیپریانی/ZDNET

برای کسانی که آشنایی ندارند، Stage Manager پنجره‌های قابل تغییر اندازه و قابلیت فعال و باز کردن چهار برنامه را به طور همزمان در اختیار شما قرار می‌دهد. آیپد پرو و آیپد ایر.

پشتیبانی از مانیتور خارجی تعداد برنامه‌های در حال اجرا را دو برابر می‌کند و به هشت، چهار برنامه در هر صفحه می‌رساند، اما پس از انتشار رسمی iPadOS 16.1 حذف شد تا اپل بتواند روی رفع همه مشکلات عجیب و غریب و بداخلاقی که Stage Manager در اوایل با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، تمرکز کند.

من فعلاً از ارائه افکار بیشتر در مورد Stage Manager خودداری می کنم، اما می گویم که Stage Manager پر از لحظات کوچکی از درخشش است که در آن متوجه می شوید و چشم انداز آنچه را که اپل به دنبال آن بود می بینید.

همچنین: بدترین محصول اپل به یکی از بهترین های آن تبدیل شده است

برای مثال، وقتی از برنامه Mail برای تریاژ صندوق ورودی خود استفاده می‌کنم و Command-R را روی صفحه‌کلید می‌زنم تا به پیامی پاسخ دهم، پنجره جدیدی بیرون می‌آید که بالای برنامه Mail شناور است و برای ورودی من آماده است. می‌توانم آن پنجره را به اطراف حرکت دهم، ببندم یا آن را کوچک کنم، درست مانند پنجره یک برنامه در مک.

با این حال، شکی وجود ندارد که Stage Manager در شکل فعلی خود بسیار عالی است. با این حال، من محتاطانه خوشبین هستم که اپل آن را به درستی انجام دهد.

اما من پرت می شوم. تا کنون، پردازنده M2 در iPad Pro بدون هیچ مشکلی Stage Manager و جریان های کاری معمولی من را مدیریت می کند. با این حال، من هیچ شکایتی از عملکرد شخصی ام نداشتم M1 iPad Pro برای شروع در واقع، در مرحله ای از آزمایش اولیه، من به اشتباه M1 iPad Pro خود را برداشتم و فکر کردم که M2 iPad Pro است (طراحی آنها یکسان است، به جز تفاوت جزئی در سایه رنگ برای مدل Space Grey) و از آن استفاده کردم. برای یک ساعت یا بیشتر، تمام مدت این سوال که آیا افزایش عملکردی که من ناگهان متوجه شدم اثر دارونما بوده است یا خیر.

معلوم شد، این بود.

اپل آیپد پرو 2022

نسل جدید، هنوز یک iPad Pro است.

جیسون سیپریانی/ZDNET

خارج از آن لحظه کوتاه، در حالی که iPad Pro 2021 من اکنون برای بقیه آزمایش من خاموش شده است. تجربه iPad Pro من اکثراً یکسان بوده است. هیچ افزایش عملکرد قابل توجهی در M2 iPad Pro نسبت به مدل سال گذشته مشاهده نشده است.

برای روشن بودن، عملکرد در هر دو آیپد پرو مشکلی نیست. باز کردن برنامه‌ها، انجام چند کار و حتی بازی در هر یک از مدل‌ها تجربه‌ای سریع است که عاری از هرگونه مشکل یا تاخیر است.

عمر باتری M2 iPad Pro برابر با M1 بوده است که قابل انتظار است. اپل تخمین عمر باتری 10 ساعته خود را برای مرور وب وای فای در آخرین آیپد پرو انجام داده است. برای من، عمر باتری از نیاز به شارژ آی‌پد پرو پس از چند روز استفاده پراکنده یا شارژ کردن باتری در کمتر از پنج ساعت در حین نشستن در استارباکس روی اتصال LTE، با Stage Manager فعال، پخش موسیقی اپل متغیر بوده است. به AirPods Pro متصل من، همه در حالی که به صفحه کلید جادویی با Trackpad و صفحه نمایش با روشنایی 100٪ متصل است.

مرور: AirPods Pro 2 دو ارتقاء بزرگ ارائه می دهد، اما هرج و مرج اتصال رام نشده است

قابلیت شناور شدن Apple Pencil مرتب است

خارج از آی‌پد پرو که اکنون با پردازنده سیلیکونی اپل M2 عرضه می‌شود، چیز جدیدی در مدل 2022 وجود ندارد. با این اوصاف، اگر از کاربران Apple Pencil هستید، متوجه ترفندی خواهید شد که تا کنون، در طول استفاده من اضافه شده است.

یک پردازنده مشترک جدید در تراشه M2 وجود دارد که به مدیریت تعاملات با تراشه اختصاص داده شده است نسل دوم مداد اپل. هنگامی که نوک مداد به صفحه نمایش آیپد پرو نزدیک می شود – در عرض 12 میلی متر – نظارت می کند تا تعاملات منحصر به فرد برنامه را از طریق ویژگی جدید شناور انجام دهد.

به عنوان مثال، در برنامه Notes، به این معنی است که وقتی نوک مداد را روی صفحه می‌گذارید، یک پیش‌نمایش کوچک از ظاهر ابزار انتخاب‌شده را خواهید دید. در مورد من، هنگام استفاده از ابزار قلم برای یادداشت برداری، یک نقطه سیاه کوچک حرکت مداد را در بالای صفحه نمایش نشان می دهد. در برنامه‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، حتی می‌توانید Apple Pencil را روی صفحه نگه دارید و از حرکت دوبار ضربه زدن برای فعال کردن اقدامات اضافی استفاده کنید.

گاهی اوقات، شناور واضح بوده است – مانند زمانی که در برنامه یادداشت‌ها – اما مواقع دیگر، من اصلاً متوجه آن نشده‌ام، یا زمانی که انتظار دیدن آن را داشته باشم، وجود نداشته است.

به عنوان مثال، هنگام استفاده از ویژگی Scribble iPad، قرار است وقتی با مداد می‌نویسید، قسمت متن بزرگ‌تر می‌شود و پس از پایان نوشتن و تبدیل آن به متن، به اندازه اصلی خود کوچک می‌شود. من این اتفاق را فقط در برنامه پیام‌ها دیده‌ام، اما نه در مکان‌هایی مانند نوار آدرس سافاری که مفید باشد. شاید من دارم اشتباه می کنم؟

اپل ابزارهایی را برای توسعه دهندگان شخص ثالث اعلام کرد تا شناور را در برنامه های خود ادغام کنند، و شاید زمانی که توسعه دهندگان دیگر فرصت داشتند تا یکپارچه سازی را اضافه کنند، شناور تقریباً در هر برنامه و رابط کاربری همانطور که کاربران انتظار دارند کار کند. اما در حال حاضر، به نظر یک ویژگی خوب است که نیاز به کشف دارد.

خط پایین

هنوز هم فشار زیادی روی اپل وجود دارد، شاید بیشتر از همیشه، برای ارائه یک تجربه چندوظیفه ای قوی در iPad Pro. اما این به طور کلی برای مجموعه آیپد پرو است و مختص آیپد پرو 2022 نیست. همانطور که اینجا نشسته‌ام و همین بررسی را با iPad Pro متصل به یک مانیتور خارجی، با Safari، Slack و Messages در یک نمایشگر، و یک سند باز در صفحه دیگر، به پایان می‌برم، می‌توانم دید و اینکه اپل با آن به کجا می‌رود. . اکنون زمان اجرای آن است.

آیا باید جدیدترین آیپد پرو را با پردازنده M2 تهیه کنید؟ اگر آیپد پرو 2021 با پردازنده M1 دارید، می توانید با اطمینان از این ارتقا رد شوید. تفاوت کافی در تجربه کلی وجود ندارد یا افزایش عملکرد به اندازه کافی برای تضمین ارتقاء وجود ندارد. با این حال، اگر یک آیپد غیر پرو یا یک آیپد پرو غیرمجهز به سری M دارید، پس منطقی است که زمانی که آماده شدید به نسخه M2 ارتقا دهید.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند


منبع: https://www.zdnet.com/article/ipad-pro-2022-review/#ftag=RSSbaffb68