بررسی iPad 2022 (نسل دهم): یک iPad گیج کننده خوب

اپل با آی پد جدید بازگشته است مدل نسل دهمکه دارای حاشیه‌های متقارن، نمایشگر بزرگ‌تر 10.9 اینچی، پشتیبانی از Magic Keyboard Folio و آخرین نسخه نرم‌افزار، iPadOS 16.1 است. اما بر خلاف آیپدهای استاندارد قبلی، اکنون هزینه دارد 449 دلار. آخ.

البته این فقط نیمی از داستان آی پد 2022 است. چندین تغییر دیگر در سراسر صفحه وجود دارد که تجربه تبلت اپل را تغییر می دهد – برای بهتر یا بدتر. جنبه مثبت آن شامل پشتیبانی از USB-C است که آیفون را به عنوان خط تولید نهایی تبدیل نمی کند و به استاندارد شارژ جهانی تبدیل نمی شود، پشتیبانی از 5G برای کارهای در حال حرکت، و دوربین جدید 12 مگاپیکسلی فوق عریض که در سمت بلندتر قرار می گیرد. به جای آیپد کوتاهتر. بیشتر در مورد آن بعدا.

هر چیزی که در جعبه موجود است، از جمله شارژر و برچسب های اپل.

ژوئن Wan/ZDNET

بسته به موارد استفاده شما، iPad بدون Magic Keyboard Folio به اندازه کافی خوب است.

ژوئن Wan/ZDNET

دانگل زن به زن به این معنی است که برای شارژ اپل پنسل به یک کابل USB-C اضافی نیاز دارید.

ژوئن Wan/ZDNET

کامپیوتر چیست؟

همچنین: نمی دانید کدام آیپد برای شما خوب است؟ آن را می شکنیم

مشخصات فنی

پردازنده اپل A14 Bionic
نمایش دادن صفحه نمایش 10.9 اینچی Liquid Retina با True Tone
رم 4 گیگابایت
ذخیره سازی 64 گیگابایت، 256 گیگابایت
دوربین های عقب 12 مگاپیکسل عرض
دوربین جلو 12 مگاپیکسل Landscape Ultra Wide FaceTime
باتری تا 10 ساعت وب گردی از طریق Wi-Fi (9 ساعت در تلفن همراه)
قابلیت اتصال USB-C، رابط هوشمند (سمت)
سیستم عامل iPadOS 16.1
رنگ ها نقره ای، زرد، صورتی، آبی

طراحی هوای تازه می گیرد

به نازک و سبکی iPad Air.

ژوئن Wan/ZDNET

این روش دیگری است که می گویم مجموعه آی پد امسال گیج کننده تر از همیشه است. آی‌پد وانیلی تقریباً شبیه به آن است آیپد ایر، چندین ویژگی را دریافت می کند که از آن مستثنی شده اند آیپد پروو اپل همچنان در حال فروش است 329 دلار پارسال، آی پد مجهز به دکمه خانه در فروشگاه ها.

همچنین: نحوه استفاده از آیفون خود به عنوان وب کم با دوربین تداومی

باتری و شارژ

آی پد: اگر می خواهید یک تبلت اپل مدرن و بدون اشتباه انجام دهید که 70 درصد از آنچه Pro می تواند انجام دهد را به دست آورد.

نقد و بررسی: iPad Air (2022): خیلی خوب است که تقریباً از خرید Pro خود پشیمان می شوم

آیپد پرو: اگر یک ایستگاه کاری با بهره وری می خواهید که از ورودی لمسی و قلم پشتیبانی کند.

در مورد تغییراتی که کسی درخواست نکرده است: یک دانگل جدید! آی‌پد نسل دهم از آن پشتیبانی نمی‌کند نسل دوم مداد اپل و با تبدیل به USB-C، دیگر درگاهی برای وصل کردن مستقیم Apple Pencil اصلی ندارد. راه حل، مانند بسیاری از لوازم جانبی اپل، یک آداپتور (مونث به زن، لایتنینگ به USB-C) است که مداد و یک کابل USB-C جداگانه را به iPad متصل می کند. با توجه به اینکه آی‌پد جدید نوار مغناطیسی برای نصب Apple Pencil ندارد – دوربین منظره جدید اکنون به آن ملک منتقل شده است – دانگل به همراه قلم فقط دو وسیله جانبی هستند که باید با خود حمل کنید. بطور جداگانه.

طرفداران

  • طراحی مدرن با درگاه USB-C
  • دوربین جلوی افقی نسبت به سایر مدل های آی پد برتری دارد
  • چهار رنگ زنده برای انتخاب
  • عمر باتری قابل اعتماد

منفی

  • افزایش قیمت 120 دلاری نسبت به مدل قبلی
  • دانگل برای شارژ اپل پنسل (نسل اول) لازم است
  • از برخی ویژگی‌های iPadOS مانند Stage Manager حذف شده است
  • حتی مادر من به بیش از 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی پایه نیاز دارد

دومین ناحیه ای که آیپد معمولی در آن از Pro لبه می زند، قرارگیری دوربین است. اکنون، من قبلاً دلیل فرضی پشت این موضوع را به اشتراک گذاشته‌ام که چرا اپل توانسته دوربین جلوی آی‌پد جدید را در جایی که قرار دارد قرار دهد، اما به طور کلی، این واقعاً باعث بهبود نحوه نمایش شما در تماس‌های ویدیویی و عکس‌ها می‌شود.

همچنین: این شارژر خودرو به عنوان یک وسیله اضطراری دو چندان می شود

خط پایین

بدیهی است که فیل در اتاق با iPad امسال قیمت آن است. 449 دلار سوال کوچکی نیست، به خصوص وقتی با آن مقایسه می شود iPad 329 دلاری (نسل نهم) که اپل هنوز می فروشد و این واقعیت که شما فقط 64 گیگابایت حافظه داخلی دریافت می کنید. فقط دسته اولیه برنامه ها و خدمات من تستر من را 15 گیگابایت کاهش داد.

Apple Pencil و Magic Keyboard Folio را با عملکردهای صفحه تقسیم شده iPadOS و پخش ویدیوی تصویر در تصویر جفت کنید، و یک iPad نیمه حرفه ای دریافت می کنید. من می‌گویم نیمه پرو زیرا در حالی که آی‌پد جدید با همان نرم‌افزار iPadOS 16.1 آخرین مدل پرو اجرا می‌شود، همه ویژگی‌های چندوظیفه‌ای مانند Stage Manager را ندارد. شاید این روش اپل برای متمایز کردن مدل‌های آی‌پد باشد، اما اگر می‌خواهید لوازم جانبی ۲۵۰ دلاری ارائه دهید، کاربران باید به همان اندازه از نرم‌افزار استفاده کنند تا از سخت‌افزار استفاده کنند.

اگر با بودجه کمی خرید می‌کنید، آی‌پد سال گذشته باید منطقی‌تر باشد — اپل نیز به وضوح این را فکر می‌کند. اما نمی‌توانم آی‌پد نسل دهم را با سایر سلسله‌مراتب‌های اپل مقایسه نکنم، که همگی گران‌تر هستند و از چندین جنبه به خوبی مدل وانیلی نیستند. در زمینه گسترده تر، در اینجا چیزی است که من پیشنهاد می کنم اکنون بخرید:

تا آنجا که عملکرد آی‌پد پیش می‌رود، من از چیزی که برای پول دریافت می‌کنید بسیار راضی بودم. من تبلت را در دورهای ویرایش ویدیوی 4K از طریق iMovie (چیزی که فکر می‌کردم اکثر کاربرانی که این مدل را می‌خرند از آن استفاده می‌کنند)، بازی Wild Rift و Asphalt 9 با سرعت 60 فریم بر ثانیه و انجام کارهای معمول‌تر مانند مرور وب و پخش فیلم‌ها را گذراندم. تراشه A14 Bionic همه اینها را به خوبی انجام می‌دهد، تنها با یک اشاره از گرمایش اینجا و آنجا.

دوربین جلوی نسل دهم اپل آیپد

همراه با آی‌پد نسل دهم، یک آی‌پد جدید نیز عرضه می‌شود صفحه کلید جادویی. دارای یک پایه خمیده است که به تبلت زوایای دید شبیه به سرفیس پرو می دهد، صفحه کلید لمسی نرم با ردیف عملکردی 14 کلیدی – می دانید، میانبرهایی که معمولاً در صفحه کلید مک بوک پرو یا هر پد بهره وری وجود دارد، و یک صفحه کلید با شکوه 249 دلار برچسب قیمت

آیپد مینی: اگر یک iPad جمع و جور و قابل حمل می خواهید که برای یادداشت برداری و خواندن کتاب های الکترونیکی عالی است.

اکنون ممکن است بپرسید، “آیا این منتقد فناوری فقط گفته است که رنگ دلیل خرید iPad جدید است؟” بله، و این را با اطمینان می گویم. iPhone 5c، iPhone XR، iMac 24 اینچی و iPad جدید چه وجه مشترکی دارند؟ آنها با طیف معمولی رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و طلایی سازگار نیستند.

بزرگترین علامت سوال برای من این است که چه اتفاقی برای آن می افتد آیپد ایر، اکنون که آی‌پد استاندارد تقریباً به همان اندازه و وزن است – و قیمت آن به میزان قابل توجهی کمتر است. آنچه مسلم است این است که مجموعه آی‌پدهای اپل پیچیده‌تر از هر زمان دیگری است، اما اگر هدف از طراحی اصلاح‌شده این باشد که خریداران بالقوه را تحت تأثیر قرار دهد، ممکن است همه اینها در فصل خرید تعطیلات به نتیجه برسد.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند


منبع: https://www.zdnet.com/article/ipad-2022-10th-gen-review-a-confusingly-good-ipad/#ftag=RSSbaffb68

اگر هدف از طراحی اصلاح‌شده این باشد که خریداران بالقوه را به سمت پایین سوق دهد، ممکن است همه آن‌ها در این فصل تعطیلات به ثمر بنشینند.

علاوه بر قیمت، یکی از شکایت من از لوازم جانبی به سبک فولیو این است که این لوازم جانبی برای دامان مناسب نیستند — مگر اینکه پاهای بلندی داشته باشید. همانطور که در مورد تمام روکش های پشتیبانی شده از پایه پایه است، ضریب فرم 2 در 1 به فضای عمودی زیادی برای استقرار در حالت نوری نیاز دارد. من استدلال می کنم که iPad Pro مبتنی بر لولا است صفحه کلید جادویی در این زمینه پیروز می شود.

اگر این یک بررسی iPad Air بود، همه چیزهایی که من لیست کردم همچنان اعمال می شد. این دو مدل از این نظر یکسان هستند، به طوری که اگر iPad معمولی را در کنار آن نمایش دهید آیپد ایر در یک ویترین فروشگاه، احتمالاً به یک دلیل واضح به اولی نزدیک‌تر می‌شوم: رنگ.

راهنماهای خرید ZDNET به شما کمک می‌کند فصل خرید تعطیلات را از بین ببرید، اما برای این بررسی، همه چیز در مورد این است که چرا و چرا نباید جدیدترین iPad (نسل دهم) را بخرید، بنابراین بیایید در مورد آن صحبت کنیم.

بررسی: iPad Pro (2022): من محتاطانه خوشبین هستم. یا احمق.

چگونه آی‌پد معمولی پرو را شکست می‌دهد

نمایشگر نسل دهم آیپد اپل

با این اوصاف، برداشت داغ “اولین برداشت” من همچنان روشن است: iPad از دو جنبه از مدل iPad Pro پیشی می‌گیرد. اولین مورد لوازم جانبی خود اپل است. ردیف عملکرد 14 کلیدی در Magic Keyboard Folio منحصر به iPad استاندارد است، حتی اگر اپل به تازگی یک iPad Pro تازه‌سازی شده را نیز منتشر کرده است.

صادقانه بگویم، من در ابتدا تحت تأثیر استقامت آی‌پد نسل دهم قرار گرفتم. خواه تبلت باید با گردش کار من هماهنگ شود، یا اینکه من برنامه‌ها را از چپ و راست دانلود می‌کردم، یا شاید کمی از همه چیز، عمر باتری کوتاه بود. من دو روز اولم را تا پایان هر شب در حدود 20 تا 30 درصد به پایان رساندم.

خوشبختانه، در نیمه دوم آزمایش یک هفته‌ای من اینطور نبوده است – و من کاملاً انتظار دارم که 7 تا 8 ساعت استفاده در روز برای آینده قابل پیش‌بینی ادامه یابد. با این حال، باید بگویم، استاندارد کردن USB-C در تمام iPad ها یک موهبت الهی بوده است. به جای اینکه مجبور باشم یک کابل لایتنینگ اختصاصی برای مدل استاندارد حمل کنم، فقط به یک شارژر برای تغذیه تلفن هوشمند، لپ‌تاپ، هدفون‌های بی‌سیم و اکنون به iPad نیاز دارم.

در زمانی که مصرف‌کنندگان هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند، افزایش قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ترین خط آی‌پد شما مطمئناً یکی از راه‌های جلب توجه است – یا از دست دادن آن. اما پس از گذراندن یک هفته گذشته با آی‌پد نسل دهم، نمی‌توانم قبول نکنم که اپل به نوعی توانسته شارژ ۱۲۰ دلاری را توجیه کند. از چند جهت، آی‌پد معمولی حتی پرو را شکست می‌دهد.

در اینجا یک عکس فوری از بسته لوازم جانبی آی‌پد نسل دهم است.

ژوئن Wan/ZDNET

از زمان گسترش به مدل‌های Pro، Air و Mini، آی‌پد استاندارد همیشه از جنبه‌های سخت‌افزاری کار می‌کند. امسال تغییر می کند. به جای Touch ID جلو و دکمه هوم، آی‌پد جدید دارای حاشیه‌های نازک‌تری است که صفحه نمایش بزرگ‌تر 10.9 اینچی Liquid Retina را احاطه کرده است، حسگر اثر انگشت به لبه بیرونی منتقل شده است، و بلندگوهای دوگانه در سمت چپ و راست قرار دارند. تبلت در جهت افقی نگهداری می شود. وزن کل بسته تقریباً یک پوند است.

اپل آی‌پد نسل دهم با مداد اپل

از زمان کمپین “کامپیوتر چیست” اپل، همیشه احساس می شود، اما این سوال هنوز در مورد آیپدهای امسال باقی است. در حالی که من انتظار ندارم مدل استاندارد جایگزین یک لپ تاپ یا دسکتاپ تمام عیار شود، اپل مطمئناً از شما می خواهد که اینگونه فکر کنید.

ضخامت آبی آیپد نسل دهم اپل

صفحه کلید جادویی نسل دهم اپل آیپد

دوربین جلوی فوق عریض جدید در موقعیت بهینه قرار گرفته است و توهمات نوری سرگرم کننده ای ایجاد می کند.

ژوئن Wan/ZDNET

همچنین: اپل می‌گوید آیفون XR پرفروش‌ترین مدل ما است

اپل به وضوح راهی برای رنگ‌ها دارد و به خوبی می‌داند که فصل تعطیلات فرا می‌رسد، این پردازنده یا ویژگی‌های نرم‌افزاری نخواهد بود که فروش را افزایش می‌دهد، بلکه رنگین کمان گجت‌ها – به‌دقت در جدول‌های دانه‌های چوبی فروشگاه‌های اپل در همه جا قرار گرفته‌اند. هک، برو به Apple.com همین حالا و حدس بزنید که شرکت فکر می کند چه چیزی به شما در iPad جدید می فروشد.