بررسی Corsair HS65 Surround: یک هدست بازی سبک وزن و قابل اعتماد


طرفداران

  • کیفیت صدای عالی
  • صدای فراگیر مجازی Dolby 7.1CH
  • میکروفون خوب
  • راحت
  • سازگاری با کامپیوتر و کنسول

منفی

  • نمی توان صدای فراگیر را با کنسول ها فعال کرد
  • بدون شیشه جلو برای میکروفون گنجانده شده است
  • تست SoundID گیج کننده است

مقدمه

Corsair HS65 Surround یک هدست گیمینگ ساده و میان رده است که ساخت با کیفیت، صدای عالی و اتصال بی‌معنا را ارائه می‌دهد.

این با رایانه‌های Windows و MacOS، دستگاه‌های تلفن همراه و اکثر کنسول‌های بازی سازگار است، بنابراین می‌توانید آن را به هر چیزی که برای بازی کردن استفاده می‌کنید متصل کنید.

و در حالی که ممکن است به اندازه سایر هدست‌های موجود در بازار، کنترل زیادی بر ورودی و خروجی صوتی شما نداشته باشد، ویژگی‌های ویژه‌ای که فاقد آن است، با ارائه یک تجربه بازی با کیفیت و راحت جبران می‌کند.

مشخصات فنی

سمعی فراگیر Dolby 7.1CH
قابلیت اتصال ماژول USB، 3.5 میلی متر AUX
رنگ سیاه سفید
مواد پلاستیک، چرم مصنوعی
وزن 4.5 اونس (127.5 گرم)
ابعاد 6 × 8 × 3 اینچ (50 × 200 × 75 میلی متر)
سازگاری ویندوز، MacOS، پلی استیشن 4/5، ایکس باکس وان/ سری X|S، نینتندو سوییچ، iOS، اندروید
طول کابل 6 فوت (1.8 متر)
اندازه درایور 50 میلی متر

سمت چپ هدست Corsair HS65 Surround که توسط تیلور کلمونز در حال انجام یک بازی در PS5 خود استفاده می‌کند.

تیلور کلمونز/ZDNET

قیمت گذاری

HS65 Surround با قیمت 79.99 دلار (79.99 پوند، 119 دلار استرالیا، 99 دلار کانادا) به فروش می رسد، که برای هدست سیمی کمی عالی است، اما هنوز برای اکثر گیمرها نسبتاً مقرون به صرفه است. با این برچسب قیمت، در همان سطح مدل هایی مانند است Razer Kraken V3 X (69.99 دلار) و HyperX Cloud Alpha (99.99 دلار)؛ که هر دو برای کیفیت طولانی مدت، راحتی و صدای فراگیر طراحی شده اند.

قیمت HS65 Surround نیز در سطح بالایی به نظر می‌رسد، زیرا بسیاری از زنگ‌ها و سوت‌های موجود در مدل‌های دیگر با قیمت مشابه، مانند نور RGB و تنظیمات اکولایزر صدا را ندارد. اما مطمئناً احساس می‌کنم که سطح راحتی هدست و کیفیت ساخت آن بیشتر از طراحی بی‌معنی است.

راحتی و کیفیت

نمای پشتی از تیلور کلمونز که هدست Corsair HS65 Surround را پوشیده و در حال بازی Shredder's Revenge در PS5 است.

تیلور کلمونز/ZDNET

HS65 Surround فوق العاده سبک است و تنها 4.5 اونس عرضه می شود. همچنین فشار گیره زیادی در اطراف لیوان گوش ندارد، بنابراین اگر از عینک استفاده می‌کنید (اعم از نسخه‌ای یا فیلتر نور آبی) یا سر بزرگ‌تری دارید، نسبتاً راحت خواهید بود. لیوان گوش و هدبند هر دو دارای لایه‌های فوم فراوان و پوسته‌ای از چرم مصنوعی هستند که با هم باعث می‌شوند کل دستگاه احساس برتری داشته باشد — و چرم مصنوعی تمیز نگه داشتن هدست را بسیار آسان می‌کند. فنجان های گوش نیز به سمت بیرون می چرخند و به هدست اجازه می دهند صاف دراز بکشند، که برای مواقعی که باید آن را دور گردن خود ببندید و برای ذخیره سازی بسیار مناسب است.

تیلور کلمونز با پوشیدن یک پیراهن راه راه رنگارنگ و هدست Corsair HS65 Surround در حالی که مشغول بازی در نینتندو سوییچ هستند.

تیلور کلمونز/ZDNET

میکروفون وصل شده در مواقعی که به آن نیاز ندارید بالا می‌رود و از سر راه خارج می‌شود، اگرچه من آرزو می‌کنم که قابل جابجایی باشد زیرا از یک میکروفون جداگانه برای چت بازی و تماس‌های کاری استفاده می‌کنم. میکروفون هیچ نوع شیشه جلویی برای جلوگیری از قطع صدا ندارد، اما این یک شکایت جزئی است. شما می توانید یک 10 بسته شیشه جلو اگر واقعاً نیاز به فیلتر کردن صدای غیر ضروری دارید، در آمازون حدود 20 دلار است.

کل هدست از پلاستیک ساخته شده است که به احساس سبکی آن کمک می کند، اما همچنان در مقایسه با هدستی محکم و قابل اعتماد به نظر می رسد. Turtle Beach Recon 500، که ساختاری مشابه و تمام پلاستیکی دارد و بسیار ارزان و سست است. من از HS65 Surround هر روز حدود 10 ساعت بین جلسات کار و بازی سریع در رایانه شخصی و دو کنسولم (پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ) استفاده می کردم. و حتی زمانی که عینک فیلتر کننده نور آبی خود را به چشم می‌زدم، هدست همیشه کاملاً مناسب و بسیار راحت است.

صدا و اتصال

تیلور کلمونز با هدست Corsair HS65 Surround و بازی Bayonetta در نینتندو سوییچ

تیلور کلمونز/ZDNET

HS65 Surround از طریق جک 3.5 میلی متری صدا یا آداپتور USB به رایانه یا کنسول شما متصل می شود. جک 3.5 میلی متری صدا برای اتصال به کنترلرها برای آزادی حرکت بیشتر یا اتصال ساده تر برای گیمرهای رایانه شخصی که ممکن است پورت USB کافی برای وصل کردن هدست نداشته باشند، عالی است. آداپتور USB چیزی است که صدای فراگیر Dolby 7.1CH را برای هدست فعال می‌کند، که برای زمانی که به صدای دقیق‌تر و تا حدودی فضایی برای بازی‌هایی مانند Apex Legends نیاز دارید، عالی است، جایی که مشخص کردن نشانه‌های صوتی می‌تواند به معنای تفاوت بین پیروزی و شکست باشد.

متأسفانه، صدای فراگیر مجازی تنها با رایانه‌های ویندوز و مک سازگار است، به این معنی که گیمرهایی که عمدتاً روی کنسول بازی می‌کنند، یکی از بزرگترین بازی‌های HS65 Surround را از دست خواهند داد.

تصویری از تنظیمات صوتی هدست Corsair HS65 Surround در برنامه دسکتاپ iCUE

تیلور کلمونز/ZDNET

با این حال، حتی بدون فعال بودن Dolby، کیفیت صدایی که از هدست دریافت می کنید عالی است. صداهای باس کم، صداهای میان رده و حتی نت های با صدای بلند همگی حتی در ولوم های بالاتر نیز شفاف به نظر می رسند. حتی با افزایش حجم صدا تا حد ممکن، درایورهای صوتی هرگز به نظر نمی‌رسند، ترد یا مخدوش می‌شوند. بنابراین اگر نیاز دارید صدای بازی خود را روی حجم بالا تنظیم کنید، هرگز یک خط دیالوگ یا نشانه صوتی را به دلیل اعوجاج از دست نخواهید داد.

در واقع، ترجیح می‌دهم هنگام تماشای ویدیو، برقراری تماس ویدیویی و بازی کردن، ویژگی صدای فراگیر را خاموش نگه دارم. در حالی که صدای فراگیر مجازی 7.1CH تشخیص نشانه هایی مانند تیراندازی و رد پا را آسان تر می کند، همچنین کمی جلوه اکو را به اکثر صداها اضافه می کند که می تواند بعد از مدتی پخش شود، به خصوص با دیالوگ.

دریافتم که فعال کردن صدای فراگیر دالبی هنگام گوش دادن به موسیقی بهترین کار را دارد، زیرا افکت اکو به آهنگ‌ها و آلبوم‌ها صدایی شبیه به ضبط‌های استودیویی سطح بالا می‌دهد. شنیدن هارمونی های لایه ای و آوازهای پشتیبان آسان تر بود، که به من اجازه می دهد از آهنگ های جدیدی که در لیست های پخش Spotify من ظاهر می شوند و همچنین کشف اینکه آهنگ های مورد علاقه قدیمی چقدر پیچیده هستند، قدردانی کنم.

همچنین: بهترین هدست های بازی ارزان برای صدای فراگیر با بودجه کم

به طور معمول، من یک بخش جداگانه برای صحبت در مورد نحوه کار هدست با برنامه دسکتاپ iCUE Corsair دارم، اما این برنامه واقعاً فقط برای روشن و خاموش کردن صدای فراگیر Dolby مورد نیاز است. بنابراین برای استفاده از هدست لزوماً نیازی به دانلود برنامه iCUE ندارید. ای کاش کورسیر یک صفحه از آن گرفته بود HyperX Cloud Alpha S، که دارای کنترل های درون خطی برای ماژول صدای فراگیر مجازی خود است که به شما امکان می دهد از دانلود برنامه Ngenuity به طور کلی صرف نظر کنید. از آنجایی که HS65 Surround فقط از برنامه iCUE برای روشن و خاموش کردن صدای فراگیر 7.1CH استفاده می کند، به جای وادار کردن کاربران به دانلود برنامه ای که اغلب از آنها استفاده نمی کنند، داشتن کنترل های داخلی یا درون خطی منطقی تر است. .

اسکرین شات که نتایج فردی آزمون Corsair iCUE SoundID را نشان می دهد

تیلور کلمونز/ZDNET

شایان ذکر است که برنامه iCUE همچنین تنها راه برای تنظیم پروفایل های صوتی شخصی شده با SoundID است. این برنامه به شما امکان می دهد یک حلقه موسیقی را انتخاب کنید و سپس یک سری فیلترها و تنظیمات را به شما ارائه می دهد تا اولویت خود را انتخاب کنید. نتایج کمی گیج کننده هستند: برخی از تنظیمات واقعاً به نظر نمی رسد که تفاوت ایجاد کرده اند، و به جای توضیح اینکه چگونه انتخاب های شما بر نمایه نهایی تأثیر گذاشته است، فقط یک سری شکل را نشان می دهد که یکی از آنها برجسته شده است تا نشان دهنده شما باشد. پروفایل شخصی من ترجیح می‌دهم شرح متن کوتاهی داشته باشم.

خط پایین

تیلور کلمونز با هدست Corsair HS65 Surround با میکروفون پایین در حین بازی.

تیلور کلمونز/ZDNET

Corsair HS65 Surround یک هدست گیمینگ متوسط ​​و قابل اعتماد است که هم برای رایانه شخصی و هم برای کنسول ها عالی است. اتصال ساده plug-and-play تنظیم هدست را با هر چیزی که برای بازی استفاده می کنید آسان می کند، در حالی که جک 3.5 میلی متری صدا به شما امکان می دهد از هدست با دستگاه های تلفن همراه نیز استفاده کنید. با آداپتور USB همراه می‌توانید صدای فراگیر مجازی Dolby 7.1CH را برای صدای فراگیرتر فعال کنید، اگرچه این صدا فقط با رایانه‌های PC و Mac کار می‌کند، نه کنسول‌ها. و در حالی که برای استفاده از HS65 Surround لزوماً نیازی به دانلود برنامه iCUE ندارید، علاقه مندان به صدا ممکن است بخواهند این کار را انجام دهند زیرا به شما امکان می دهد یک نمایه صدای شخصی ایجاد کنید.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

HyperX Cloud Alpha یک هدست گیمینگ عالی و میان رده است. قاب آلومینیومی بدون اضافه کردن وزن زیادی به آن استحکام و دوام می بخشد و باعث می شود حتی در جلسات بازی ماراتن به اندازه کافی راحت از آن استفاده کنید. میکروفون ارائه شده قابل جدا شدن است، بنابراین می توانید از چیزی مانند Quadcast S یا میکروفون جداگانه دیگر برای پخش جریانی، چت درون بازی و Discord استفاده کنید. همچنین با اکثر کنسول ها، دستگاه های تلفن همراه، رایانه های شخصی و حتی مک سازگار است.

این هدست لاجیتک شباهت زیادی به HS65 Surround دارد. G432 با درایورهای صوتی 50 میلی‌متری، صدای DTS Headphone:X و میکروفون غیر فعال، می‌تواند چت صوتی واضحی با دوستان و همچنین صدای غنی و تمیز درون بازی ارائه دهد. فنجان گوش و هدبند با چرم نرم و مصنوعی ساخته شده اند تا ظاهری عالی و همچنین راحتی طولانی مدت در طول جلسات بازی آخر هفته داشته باشند.

این نسخه به روز شده هدست اصلی Kraken به گونه ای طراحی شده است که تجربه بازی با کیفیتی را بدون شکستن هزینه ارائه دهد. همچنین دارای صدای فراگیر مجازی 7.1 CH برای صدای فراگیرتر و همچنین طراحی سبک وزن برای راحتی پایدار است. میکروفون داخلی دارای یک پیکاپ کاردیوید برای چت شفاف است و به راحتی می‌توان آن را به گونه‌ای قرار داد که دور از راه یا درست در جایی که به آن نیاز دارید، قرار گیرد.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/home-entertainment/corsair-hs65-surround-headset-review/#ftag=RSSbaffb68