بررسی Apple TV 4K: اپل بالاخره بیشتر با قیمت کمتر می فروشد

اگر آیفون و کابل HDMI دارید، فرآیند راه‌اندازی برای Apple TV 4K بسیار ساده است: به سادگی دستگاه جدید خود را وصل کنید، تلفن خود را در نزدیکی خود قرار دهید و برای راه‌اندازی آن، دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

منفی

  • بدون کابل HDMI
  • گران است اگر فقط از آن فقط به عنوان یک دستگاه پخش استفاده می کنید
  • بدون ردیابی از راه دور
با این اوصاف، هنوز هم با رقبایی مانند Fire TV Stick 4K، Roku Streaming Stick 4K، یکی از گران‌ترین دستگاه‌های استریم در بازار است. Chromecast قیمت خرده فروشی به اندازه 50 دلار، حتی در هنگام معاملات کمتر است.

Apple TV 4K و ریموت روی میز با دکوراسیون منزل

همچنین، منتقدان مدت‌ها به این نکته اشاره کرده‌اند که اپل سال‌هاست همان جعبه سیاه مربعی را می‌فروشد در حالی که رقبا به طرح‌ها یا قالب‌هایی که از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیرتر هستند یا فرمت‌هایی که چندان قابل توجه نیستند، روی می‌آورند. میله های جریان. این هنوز در مورد نسخه جدید صادق است: اگر می‌پرسید چگونه آخرین دستگاه Apple TV 4K در دکوراسیون منزل شما قرار می‌گیرد، من اینجا هستم تا به شما بگویم که احتمالاً اینطور نیست.

عملکرد بهتر برای برچسب قیمت پایین تر؟

Apple TV 4K طراحی قبلی را با رویه مات و لوگوی براق اپل و کناره ها حفظ می کند، البته در جعبه کمی جمع و جورتر.

ماریا دیاز/ZDNET

در مقایسه با نسل قبلی این محصول، قد آن 4 میلی‌متر کوتاه‌تر و 5 میلی‌متر کوچک‌تر است و همچنین نیمی از وزن آن تنها 7.5 اونس است.

طرفداران

مدل 129 دلاری فقط وای فای دارای ظرفیت ذخیره سازی مشابه گران ترین مدل نسل قبلی است که قیمت خرده فروشی آن 199 دلار بود (معمولاً اکنون با تخفیف در دسترس است). حتی بدون پورت اترنت، نسخه پایه جدید همچنان نسبت به بهترین مدل‌های قبلی ارتقا یافته است، با عملکرد سریع‌تر، فضای کمتر و مصرف انرژی کمتر برای قیمت پایین‌تر.

Apple TV 4K یک جعبه سیاه کوچک است که به تلویزیون شما متصل می شود تا دو یا چند مورد از سه هدف را انجام دهد: تبدیل شدن به دستگاه پخش جدید شما، هوشمند کردن تلویزیون شما و تبدیل شدن به هاب خانه هوشمند برای HomeKit.

من قبلاً یک HomePod Mini در خانه دارم، بنابراین نیازی به استفاده از Apple TV 4K به عنوان هاب نداشتم. من از استفاده از HomePod Mini با Apple TV 4K لذت بردم، از ترکیب ویدیوی پخش آن با صدای غنی بلندگو برای تجربه شنیداری فراگیرتر.

HomeKit که سیستم اتوماسیون خانه هوشمند اپل است، به یک HomePod Mini یا Apple TV 4K به عنوان مرکز خود نیاز دارد. اگر به دنبال یک سیستم خانه هوشمند جدید هستید یا از قبل دستگاه های خانه هوشمند دارید اما می خواهید آنها را با یک برنامه کنترل کنید، اپل تی وی 4K این قابلیت را به شما می دهد.

این دستگاه نسبت به رقبای خود قیمت بیشتری دارد و این بیشتر به دلیل تمام ویژگی های اضافی است که با آن دریافت می کنید. شما فقط یک دستگاه پخش جریانی نمی خرید. شما در حال خرید اکوسیستمی هستید، اکوسیستمی که می تواند خانه شما را هوشمندتر، راحت تر و لذت بخش تر کند. بنابراین می‌توانم بگویم که اگر فقط به دنبال یک دستگاه پخش جریانی هستید، ممکن است این دستگاه برای شما ارزشش را نداشته باشد.

هنگام انجام این مقایسه ها، در نظر بگیرید که اگر مدل Wi-Fi را انتخاب کنید، همچنان می توانید از Apple TV 4K خود به عنوان هاب HomeKit استفاده کنید و یک روتر Thread به خانه خود اضافه کنید، مانند HomePod Mini، Echo، Nest Hub یا Hub Max. ، یا یک سیستم مش Eero، مثلا.

خط آخر: آیا یک Apple TV 4K ارزشش را دارد؟

این مرد دلیلی است که ما به قفل درب‌های بدون کلید روی آورده‌ایم: او تلفن‌ها را گم کرده است، کلیدهایش بیشتر از آن چیزی است که من نمی‌توانم بشمارم، و حدود سه جفت هدفون – حتی یک‌بار به‌طور تصادفی کلید ماشینش را شسته است.

با این حال، اگر از محصولات اپل و نحوه کار آنها با یکدیگر لذت می برید، این دستگاه پخش جریانی برای شماست — حتی به شما امکان می دهد دستگاه های هوشمند سازگار را کنترل کنید.

Apple TV 4K به عنوان یک مرکز خانه هوشمند

مقایسه مدل

ماریا دیاز/ZDNET | سیب
مقایسه فقط وای فای وای فای + اترنت
قیمت 129 دلار 149 دلار
ذخیره سازی 64 گیگابایت 128 گیگابایت
قابلیت اتصال وای فای 6 Wi-Fi 6، اترنت، Thread
پردازنده تراشه A15 Bionic تراشه A15 Bionic

همچنین: بررسی نسل دهم آیپد: به طرز گیج کننده ای خوب است

اپل تی‌وی 4K برای کسانی که از ویژگی‌هایی فراتر از پخش روزانه، مانند کنترل خانه هوشمند و سینمای خانگی همه‌جانبه، لذت بیشتری می‌برند، قطعاً ارزشش را دارد. و کیفیت تصویر را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد، بنابراین من آن را به هر کسی که به دنبال ارتقای ویدیوی دستگاه پخش فعلی خود است توصیه می کنم.

آیا جایگزینی وجود دارد که ارزش بررسی داشته باشد؟

اما توجه داشته باشید که در حالی که Apple TV 4K دارای سیم برق و کنترل از راه دور سیری است، کابل HDMI ندارد — باید جداگانه خریداری شود.

اپل تی‌وی 4K برای کسانی که از ویژگی‌هایی فراتر از پخش روزانه، مانند کنترل خانه هوشمند و سینمای خانگی همه‌جانبه، لذت بیشتری می‌برند، قطعاً ارزشش را دارد.

در کیفیت تصویر، Apple TV 4K از دیگر دستگاه های پخش جریانی با وضوح 4K در خانه بهتر عمل کرد. Fire TV Stick 4K و Roku Stick 4Kو همچنین کیفیت تصویر هنگام استفاده از WebOS در تلویزیون ال جی ما. تصویر نه تنها با استفاده از Apple TV 4K بسیار واضح تر و دقیق تر بود، بلکه محدوده دینامیکی آن نیز برتر بود.

AirTag 30 دلار است؟ اما این همان شرکتی است که دستگاه پخش جریانی با کیفیت 4K را بدون کابل HDMI می فروشد.

کدام Apple TV 4K را بخرم؟

اگرچه HomeKit یکی از حساس‌ترین سیستم‌های خانه هوشمند به دلایل امنیتی و حفظ حریم خصوصی داده‌ها است، راه‌اندازی Matter باید طیف دستگاه‌های سازگار موجود را در عرض چند ماه گسترش دهد. مدل Apple TV 4K Wi-Fi + Ethernet همچنین از Thread، یک فناوری ارتباط بی‌سیم برای دستگاه‌های خانه هوشمند پشتیبانی می‌کند که آن را به انتخاب بهتری برای کاربران خانه هوشمند نسبت به مدل Wi-Fi تبدیل می‌کند.

اگر به دنبال یک دستگاه پخش 4K با کیفیت عالی هستید و در مورد اینکه آیا Apple TV 4K برای نیازهای شما بهترین است یا خیر، گزینه های جایگزین زیادی وجود دارد که ارزش در نظر گرفتن دارد. در اینجا فقط چند مورد است:


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/home-entertainment/apple-tv-4k-review-apple-is-finally-selling-more-for-less/#ftag=RSSbaffb68 Siri Remote روی میز

ماریا دیاز/ZDNET

هر دو مدل Wi-Fi و Wi-Fi + Ethernet انتخاب های عالی هستند، به خصوص اگر عمیقاً در اکوسیستم اپل هستید. اگر از طرفداران اپل هستید و فقط به یک دستگاه پخش جریانی عالی نیاز دارید که کیفیت تصویر فوق العاده ای ارائه دهد، پس من مدل 64 گیگابایتی فقط وای فای را توصیه می کنم.

Apple TV 4K از بالا

ماریا دیاز/ZDNET

من می دانم که شامل نکردن کابل HDMI یک کار بسیار اپل برای انجام است. اما این باعث می شود که این دستگاه آنطور که می تواند در دسترس نباشد. کسی که خیلی اهل فن آوری نیست، ممکن است از آوردن آن به خانه ناامید شود و کشف آن مستلزم یافتن یا خرید سیم دیگری برای کارکرد آن است.

طراحی کنترل از راه دور سیری ضخیم تر و بزرگتر از کنترل از راه دور سیری اصلی است که چند سال پیش با نسل اول تلویزیون اپل عرضه شد. ظاهراً این است بنابراین جا انداختن یا گم شدن بین بالشتک‌های مبل سخت‌تر خواهد بود، اما من در مورد آن خیلی مطمئن نیستم. اپل شوهر من را ملاقات نکرده است.

بیش از 12 ساعت از محفظه موقت Apple TV 4K با ما نگذشته بود که او رفت و ریموت را گم کرد. (همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، بعداً آن را بین کوسن های کاناپه پیدا کردیم.)

اگر یک کاربر خانه هوشمند هستید، و به خصوص اگر HomeKit را دوست دارید، پس Apple TV 4K Wi-Fi + Ethernet تمام مزایای مدل اصلی را به همراه یک هاب خانه هوشمند مقاوم در آینده با Thread، Gigabit Ethernet در اختیار شما قرار می دهد. قابلیت اتصال و دو برابر ظرفیت ذخیره سازی.

Apple TV 4K و کنترل از راه دور ایستاده عمودی روی میز

ماریا دیاز/ZDNET

همچنین می‌توانید یک جفت استریو از دو HomePod Minis برای یک حس کامل سینمای خانگی ایجاد کنید، و من تجربه خوبی از جفت کردن Apple TV 4K با یک Echo Studio داشته‌ام. حتی می توانید دستگاه را به بلندگوی بلوتوث دیگری مانند نوار صوتی وصل کنید.

ریموت سیری

این نسل سوم از Apple TV 4K 50 دلار ارزان تر از مدل قبلی است و از 129 دلار شروع می شود. با این حال، به لطف تراشه A15 Bionic، سریع‌تر، فشرده‌تر و کارآمدتر است و 30 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. از Dolby Vision، Atmos و HDR10+ برای پخش ویدئو با کنتراست بالا و شفاف پشتیبانی می کند.

به نظر می رسد که می توانید کنترل از راه دور را هنگامی که از طریق بلوتوث به دستگاه Apple TV 4K متصل می شود، ببینید، اما نمی توانید آن را ردیابی کنید. اپل، سازنده AirTag، فکر نمی کرد قرار دادن یک ردیاب سازگار با Find My در کنترل از راه دور سیری ایده خوبی باشد.

با به‌روزرسانی‌های جدید، سیری می‌تواند تا شش نفر را بشناسد، بنابراین همه افراد خانه شما می‌توانند یک نمایه سفارشی با انتخاب‌های سفارشی داشته باشند. اگر شخصی در حال تماشای تلویزیون بوده و نمایه خود را روشن گذاشته است، می‌توانید از سیری بخواهید که به پروفایل شما سوئیچ کند و شما را می‌شناسد و این کار را انجام می‌دهد.

بیرون جعبه

به نظر من فرآیند راه‌اندازی بسیار کاربرپسند است، به‌ویژه از آنجایی که می‌توانید به سادگی از آیفون خود برای عبور از آن استفاده کنید، نه اینکه چندین بار رمز عبور خود را وارد کنید. آیفون شما به عنوان یک کنترل از راه دور نیز عمل می کند، بنابراین می توانید از آن برای وارد کردن اطلاعات ورود به سیستم به راحتی استفاده کنید.

هنگامی که Apple TV 4K جدید خود را راه اندازی کردید، به سادگی مراحل را برای افزودن آن به برنامه Home در آیفون خود دنبال کنید. سپس، فقط دستگاه‌های سازگار با HomeKit خود را بر روی آیفون خود اضافه کنید و می‌توانید آنها را با استفاده از سیری از طریق تلویزیون خود کنترل کنید. می توانید از سیری بخواهید صحنه ها را اجرا کند یا فید زنده را از یک دوربین امنیتی به شما نشان دهد.

هر دو نسخه Apple TV 4K جدید همچنین دارای کنترل از راه دور سیری هستند، یک کنترل از راه دور بلوتوث قابل شارژ باریک – و در عین حال به طرز شگفت‌آوری محکم – با سیری داخلی. با صحبت کردن با کنترل از راه دور، می‌توانید از سیری چیزهای معمولی مانند شوخی یا مکان آیفون خود را بخواهید، همچنین می‌توانید عنوان فیلم را جستجو کنید، بپرسید که شخصیت روی صفحه چه چیزی گفته است، یا به آن بگویید تا فید را به شما نشان دهد. از دوربین فضای باز شما

با این دستگاه، اپل قصد دارد همه را در اطراف تلویزیون جمع کند، از سینمافیل ها گرفته تا گیمرها تا کاربران خانه هوشمند، عملکردی سریع تر و شخصی سازی بیشتر از همیشه ارائه می دهد.

مشخصات فنی

ابعاد 1.2 x 3.6 x 3.6 اینچ
ابعاد از راه دور 5.4 x 1.4 x 0.3 اینچ
وزن از راه دور 2.3 اونس
ذخیره سازی 64 گیگابایت و 128 گیگابایت
پردازنده تراشه A15 Bionic
قابلیت اتصال بلوتوث، Wi-Fi 6، دو باند 2.4 گیگاهرتز و 50 گیگاهرتز – اترنت رشته و گیگابیت در مدل W-Fi + اترنت
نرخ فریم تا 60 فریم در ثانیه
فرمت های ویدیویی 4K – Dolby Vision – HDR10+

Apple TV 4K چیست؟

سال خوبی برای اپل بود، زیرا این شرکت مجموعه‌های جدیدی از اکثر دستگاه‌های خود را راه‌اندازی کرد: مدل‌های آیفون 14، مک‌بوک‌ها و آی‌پدهای جدید M2 و موارد دیگر. و کاملا نو Apple TV 4K دستگاه پخش جریانی در 4 نوامبر با برچسب قیمت جدید به بازار می‌رسد.