بررسی Apple iPhone SE (2022): شما به سادگی نمی توانید گوشی بهتری با این قیمت پیدا کنید

“پیشانی” بالای نمایشگر جایی است که دوربین 7 مگاپیکسلی FaceTime به همراه گوشی قرار دارد. اطراف کل دستگاه لبه های گرد است که تضاد دیگری با طراحی لبه مربعی آیفون 13 است.

در مورد عمر باتری، اپل اعلام کرده است که در مقایسه با نسل دوم آیفون SE، حدود دو ساعت به باتری آیفون SE استفاده کرده است. این معادل 15 ساعت پخش ویدیو در مقایسه با 13 ساعت مدل قبلی است.

دوربین 7 مگاپیکسلی FaceTime نیز شفاف و واضح است. من تحت تاثیر قرار گرفتم که چقدر تصویر واضحی در آزمایشات فیس تایم با همسرم پیدا شد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از A15 Bionic در آیفون SE، اضافه شدن اتصال 5G است. به طور خاص، شما Sub-6 5G را دریافت خواهید کرد و نه mmWave. نمی دانم 5G چه تاثیری بر عمر باتری آیفون SE دارد زیرا AT&T هنوز 5G را در جایی که من زندگی می کنم راه اندازی نکرده است.

در سمت راست آیفون SE دکمه کناری وجود دارد که برای روشن/خاموش کردن و بیدار کردن یا قفل کردن گوشی از آن استفاده می‌شود. در لبه سمت چپ، دکمه‌های افزایش و کاهش صدا به همراه کلید بی‌صدا قرار دارند. در پایین گوشی یک پورت Lighting برای شارژ یا همگام سازی گوشی تعبیه شده است.

منفی

  • عمر باتری ممکن است برای برخی مشکل ساز باشد

به‌روزرسانی‌هایی که اپل برای آیفون SE انجام داده است، آن را با فناوری مدرن از نظر عملکرد و اتصال 5G، تا حدی به لطف A15 Bionic، به روز می‌کند. این گوشی در حال حاضر iOS 16 را اجرا می‌کند و تا چند سال آینده به‌روزرسانی‌های iOS را دریافت می‌کند.

اپل دستور العمل آیفون SE را به خوبی تنظیم کرده است و بر روی تلفنی که قبلاً سرقت شده بود، بهبود بخشیده است. چه در حال مدیریت ناوگان کارگرانی باشید که باید آنها را به آیفون مجهز کنید، یا به سادگی فردی هستید که آیفون‌های کوچک‌تر را دوست دارید، iPhone SE انتخاب آسانی است. شما به سادگی نمی توانید گوشی بهتری با این قیمت پیدا کنید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/apple-iphone-se-2022-review/#ftag=RSSbaffb68یکی از جنبه های آیفون SE که ای کاش اپل تغییر می کرد، اضافه کردن MagSafe به پشت گوشی است. MagSafe به قابلیتی تبدیل شده است که چیزی بیش از یک وسیله برای شارژ آیفون است. تعداد زیادی لوازم جانبی وجود دارد که با MagSafe مانند لوازم جانبی خود اپل کار می کنند کیف پول MagSafe، پایه تلفن MagSafe Moment برای عکاسی یا موارد بی شماری که اکنون برای آیفون 12، آیفون 13 و آیفون 14 وجود دارد.

کارایی

دکمه هوم آیفون SE 2022

جیسون سیپریانی/ZDNET
تصویر سگ آیفون SE 2022

جیسون سیپریانی/ZDNET

برای مقایسه، آیفون 14 پرو مکس در تست تک هسته ای امتیاز 1856 و در تست چند هسته ای 5375 را کسب کرد. اما انتظار می رود که آیفون SE به سرعت پردازنده نسل فعلی نباشد. با این حال، در مقایسه با پیکسل 7 پروبا امتیاز 1043 برای تک هسته ای و 3059 برای چند هسته ای، آیفون SE همچنان در حال چرخش در اطراف تراشه Tensor نسل دوم گوگل است.

سمت آیفون SE

جیسون سیپریانی/ZDNET

خط پایین

اپل دستور العمل آیفون SE را به خوبی تنظیم کرده است و بر روی تلفنی که قبلاً سرقت شده بود، بهبود بخشیده است.

نمایشگر جلویی آیفون SE 2022

جیسون سیپریانی/ZDNET

طرح

من عکس‌های زیادی با این گوشی گرفتم و صادقانه می‌توانم بگویم که در جایی که احساس می‌کردم تجربه دوربین با آیفون 13 پرو مکس برابری ندارد، با این نکته که پرو مکس سه دوربین دارد، نگرفتم. به تک لنز آیفون SE. به جای نشان دادن تصاویری از اشیاء تصادفی روزمره یا عکس های غذای خسته کننده، این یکی از سگ هایم را به اشتراک می گذارم.

با این اوصاف، من توانستم در طول یک روز معمولی قبل از اینکه مجبور باشم شارژر خود را دراز کنم، در طول آزمایش بیش از 3 ساعت زمان روشن شدن صفحه نمایش را داشته باشم. برای کسی که با تلفن خود زندگی نمی کند و مدام رسانه های اجتماعی، پیام ها یا ایمیل را چک نمی کند، به اندازه کافی خوب است. اگر خود را یک کاربر قدرتمند می‌دانید، احتمالاً عمر باتری آیفون SE کم است.

همچنین: آیفون SE 2022 در مقابل آیفون SE 2020: چه چیزی تغییر کرده و چه چیزی تغییر نکرده است

من طرفدار زیادی از استفاده از معیارها برای تعیین عملکرد کلی دستگاه نیستم، خواه رایانه، تبلت یا گوشی هوشمند. با این حال، کنجکاو بودم که عملکرد iPhone SE در مقایسه با iPhone 13 Pro Max چگونه است – با توجه به اینکه آنها پردازنده یکسانی دارند – و همچنین پیکسل 6 پرو با پردازنده Google Tensor نسل اول.

در پشت آیفون SE یک دوربین 12 مگاپیکسلی عریض و یک فلاش وجود دارد. پنل پشتی و صفحه نمایش گوشی از همان شیشه ای استفاده می کنند که در پشت آیفون 13 استفاده شده است – که اپل ادعا می کند سخت ترین شیشه ای است که در گوشی های هوشمند استفاده شده است. برای روشن بودن، این همان شیشه سرامیکی شیلد نیست که در صفحه نمایش آیفون 13 استفاده شده است.

در استفاده من، عمر باتری به چیزی نزدیک به آنچه آیفون 13 پرو مکس ارائه می دهد نبوده است، اما این قابل انتظار است. باتری آیفون SE 2022 1624 میلی آمپر ساعت است، در حالی که باتری آیفون 13 پرو مکس 4352 میلی آمپر ساعت است. برای مرجع، باتری آیفون SE 2020 1821 میلی آمپر ساعت است.

کاش اپل حافظه پایه را از 64 گیگابایت به 128 گیگابایت افزایش می داد، مخصوصاً با افزایش قیمت. در عوض، می توانید 64 گیگابایت را با قیمت 429 دلار، 128 گیگابایت را با قیمت 479 دلار و 256 گیگابایت را با قیمت 579 دلار دریافت کنید.

آنجاست آیفون SE اپل اپل نسل سوم آیفون مقرون به صرفه را در ماه مارس معرفی کرد، و حتی پس از پایان تقریباً باقی مانده سال 2022، آخرین مدل آیفون SE همچنان خود را حفظ کرده است. نسخه 2022 آیفون SE از 429 دلار شروع می شود – 30 دلار افزایش قیمت نسبت به نسل قبلی.

دوربین 12 مگاپیکسلی مجزا، بی‌حرکت نیست. در حالی که اپل خود سخت افزار را ارتقا نداد، دوربین از پردازنده A15 Bionic و پردازنده سیگنال تصویر آن بهره می برد. نتیجه نهایی دوربینی است که عکس‌های واضح و واضح بدون هیچ گونه تغییر تنظیمات می‌گیرد. دوربین را باز کنید، عکس بگیرید و به اشتراک بگذارید.

من مقصر هستم که زمان زیادی را صرف وسواس در مورد آخرین روندهای گوشی های هوشمند می کنم، و به دنبال ویژگی هایی هستم که قرار است در آینده نزدیک شیوه زندگی بسیاری از ما را شکل دهد و تغییر دهد.

جیسون سیپریانی/ZDNET

A15 Bionic یک CPU 6 هسته ای با 2 هسته عملکرد و 4 هسته کارآمد است. همچنین دارای پردازنده گرافیکی 4 هسته ای و موتور عصبی 16 هسته ای است. اپل میزان حافظه دستگاه های تلفن همراه خود را منتشر نمی کند یا در مورد آن صحبت نمی کند، اما می توانم تأیید کنم که iPhone SE 4 گیگابایت حافظه دارد.

تجربه شخصی من تأیید می کند که iPhone SE به همان سرعت iPhone 13 Pro Max (تلفن اصلی من در آن زمان) بود. این نه تنها در سرعت باز شدن برنامه ها یا هنگام چندوظیفگی قابل توجه است، بلکه به عنوان مثال، هنگام تغییر بین حالت های دوربین نیز قابل توجه است.

همچنین: بهترین گوشی های قدیمی

من در ماه مارس چند هفته از iPhone SE به عنوان تلفن اصلی خود استفاده کردم و علاوه بر این که مجبور شدم از طریق یک گوشی تنظیم کنم. آیفون 13 پرو مکس و صفحه نمایش 6.7 اینچی عظیم (در مقایسه) آن، از بازگشت به آیفون کوچکتر و قابل مدیریت تر لذت بردم. اگر نسخه tl;dr را می‌خواهید که بررسی را خراب نکند، من فقط این را می‌گویم: iPhone SE یک لذت برای استفاده است.

حاشیه‌های بزرگی در بالا و زیر نمایشگر وجود دارد که هر دو به عنوان یادآوری می‌کنند که ما با نمایشگرهایی که لبه به لبه در طراحی‌های آیفون مدرن می‌شوند، چقدر خراب شده‌ایم.

آیفون SE در سه رنگ مختلف موجود است. Midnight (سیاه)، Starlight (سفید) و Product (قرمز) وجود دارد. من از نسخه Starlight استفاده کرده ام و واقعاً آن را دوست دارم.

مشکل این طرز تفکر این است که یک بخش کامل از کاربران کنار گذاشته شده اند. کاربرانی که به داشتن بهترین فناوری اهمیتی نمی‌دهند، بلکه فقط تلفنی می‌خواهند که راهی برای برقراری ارتباط با مشاغل، عزیزان و دوستانشان در چند سال آینده بدون هزینه‌های گزاف ارائه دهد.

“چانه” زیر نمایشگر دکمه هوم نمادین اپل با Touch ID است که برای باز کردن قفل گوشی، تأیید خریدهای Apple Pay و ورود به برنامه ها استفاده می شود.

در حالی که طراحی iPhone SE چیزی است که همه ما قبلاً دیده‌ایم، آنچه در داخل جدیدترین iPhone SE وجود دارد یک تغییر بزرگ است. با آیفون SE، اپل از همان پردازنده – A15 Bionic – استفاده کرد که در سری آیفون 13 وجود دارد. سری جدیدتر آیفون 14 از پردازنده A16 Bionic استفاده می کند، اما این بدان معنا نیست که A15 کند یا قدیمی است.

طرفداران

  • طراحی بی زمان
  • دوربین عالی
  • عملکرد چشمگیر
  • قیمت
  • 5G

در مورد طراحی آیفون SE چیز زیادی برای گفتن باقی نمانده است. این همان طراحی آیفون SE 2020 است که از طراحی مشابه آیفون 8 استفاده می کند. به عنوان یک تجدید کننده، به آیفونی با صفحه نمایش 4.7 اینچی رتینا با وضوح 1334×750 تبدیل می شود.

در حالی که فقدان mmWave ممکن است برای برخی ناامید کننده باشد، من با جون وان ویرایشگر کارکنان ZDNet موافق هستم که در مورد فقدان mmWave در iPhone SE نوشت که مشکل بزرگی نیست. اگر آیفون SE دو برابر هزینه داشت، مطمئنا. اما با 429 دلار، کمبود mmWave مشکلی نیست. برای کسانی که ناآشنا هستند، mmWave سریع‌ترین طعم 5G در حال حاضر موجود است، اما عرضه آن کند و پراکنده بوده است و شما را ملزم می‌کند خیلی نزدیک به یک برج باشید و اغلب توسط پنجره‌ها یا حتی درختان مانع می‌شود.

این بررسی در ابتدا در 15 مارس 2022 منتشر شد و در 2 دسامبر 2022 به روز شد.

من تست CPU را در Geekbench 5 روی هر سه دستگاه انجام دادم. در زمان عرضه، آیفون SE در برابر پیکسل 6 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس ایستادگی کرد. پیکسل 6 پرو امتیاز 932 را برای تست تک هسته ای و 2139 را برای تست چند هسته ای کسب کرد. آیفون 13 پرو مکس به ترتیب امتیاز 1741 و 4316 را کسب کرد. آیفون SE امتیاز 1731 و 4466 را برای همان تست های تک هسته ای و چند هسته ای کسب کرد. به عبارت دیگر – آیفون SE تقریبا دو برابر سریعتر از پیکسل 6 پرو 899 دلاری، گوشی پرچمدار گوگل است. اگر این برای تحت تاثیر قرار دادن شما کافی نیست، اجازه دهید آن را به شکل دیگری بیان کنم. آیفون SE 429 دلاری به اندازه آیفون 13 پرو مکس اپل سریع است.

اگر می‌خواهید همه جزییات تلخ را داشته باشید، خوب، پس به خواندن ادامه دهید.