بررسی Acer Chromebook 516 GE: به خوبی بازی های ابری

شاید مهمتر از همه، گنجاندن یک پورت اترنت 2.5G باشد. این ورودی/خروجی که در برخی دیگر از کروم‌بوک‌های بازی نسل اول نادیده گرفته شد، در آزمایش من بسیار حیاتی بود. در نهایت، عملکرد بازی مبتنی بر ابر به کیفیت اتصال شما بستگی دارد. اگر گزینه ای برای اتصال اترنت سیمی دارید، همچنان بهترین تجربه را ارائه می دهد.

Chromebook 516 GE رویای بازی های واقعا قابل حمل و کاملاً AA را بسیار نزدیک می کند.

مایکل گاریفو/ZDNET

متأسفانه، اوضاع برای ایکس‌باکس کلود گیمینگ چندان خوشایند نبود. اگر بخواهیم منصف باشیم، این سرویس همچنان به عنوان نسخه بتا علامت گذاری شده است، بنابراین ممکن است بهبود یابد. اما فعلاً عالی نبود.

کروم بوک 516 جی ایسر با کنترلر ایکس باکس و موس بازی در بالای آن

منفی

  • نور پس زمینه صفحه کلید بسیار ضعیف است
  • در سمت ضخیم
  • شارژر کمی قدیمی به نظر می رسد

طرفداران

بازی‌های کم‌پیچ‌وخم مانند Forza Horizon 5 همچنان لذت‌بخش بودند، همچنین عناوین قدیمی، بازی‌های کندتر و عناوینی با گرافیک ساده‌تر. با این حال، نمی‌توانم خرید این Chromebook را به‌طور خاص برای Xbox Game Pass توصیه کنم. این ایرادی است که من آن را دقیقاً در دامان مایکروسافت می‌گذارم، نه ایسر.

همچنین: بهترین صفحه کلیدهای بازی: همه بازدیدها و کلیک ها

صفحه کلید و خوشه WASD Acer Chromebook 516 GE

درست مانند همه کروم‌بوک‌ها، کروم‌بوک‌های بازی با کیفیت سرویس‌های مبتنی بر ابر زندگی می‌کنند یا می‌میرند. هنگامی که آنها به خوبی کار می کنند، همانطور که GeForce Now به لطف بهینه سازی ایسر انجام داد، صرفه جویی زیادی در پول و راحتی ایجاد می کنند. اما، زمانی که شروع به اجرای عملکرد ضعیف و ناهموار می‌کنید، مانند آنچه که Xbox Cloud Gaming ارائه می‌کند، ممکن است آرزو کنید آرزو کنید که ای کاش پول اضافی را برای یک لپ‌تاپ بازی مبتنی بر ویندوز و بازی‌های محلی خرج می‌کردید.

Xbox Game Pass در Chromebook 516 GE اجرا می شود.

مایکل گاریفو/ZDNET

خوشه WASD با یک حاشیه سفید برجسته می شود، در حالی که کل صفحه کلید دارای نور پس زمینه RGB است.

مایکل گاریفو/ZDNET

شارژر همراه در قسمت بزرگ منبع تغذیه Chromebook قرار دارد.

مایکل گاریفو/ZDNET

سمت چپ (بالا) شامل یک پورت USB-C، اترنت و 3.5 میلی متر است، در حالی که سمت راست (پایین) شامل یک پورت USB-A، HDMI، و USB-C و همچنین یک سوراخ قفل کنزینگتون است.

مایکل گاریفو/ZDNET نمای نزدیک از Xbox Game Pass که روی Chromebook 516 GE Acer اجرا می‌شود

همچنین: 5 بهترین Chromebook برای دانش آموزان

مشخصات فنی

پردازنده Intel Core i5-1240p با فرکانس 1.7 گیگاهرتز (4.4 گیگاهرتز توربو بوست)
نمایش دادن پنل IPS 16 اینچی با فرکانس 120 هرتز با وضوح 2560×1440
حافظه 8 گیگابایت DDR4
ذخیره سازی SSD 256 گیگابایتی PCIe Gen3 NVME
وبکم 1080p، 60FPS
باتری سرعت 65 وات ساعت تا 9 ساعت
قابلیت اتصال Wi-Fi 6E، 2.5G اترنت، بلوتوث 5.2
پورت ها 2 x USB-C 3.2 Gen 2 (پشتیبانی از DisplayPort از طریق USB-C)، 1 x USB-A 3.2 Gen 2، 1 x HDMI، 1 x اترنت، 1 x 3.5mm پورت صوتی ترکیبی
ابعاد و وزن 356.58 (W) x 249.67 (D) x 21.3 (H) mm (14.04 x 9.83 x 0.84 اینچ) | 3.75 پوند

ساخت و پورت

همچنین: کندی اینترنت در خانه؟ این آداپتور می تواند کابل کواکسیال استفاده نشده شما را به اترنت تبدیل کند

Chromebook 516 GE Acer با ارائه سخت افزار ارزان قیمت و اتصال عالی (Wi-Fi 6E، 2.5G Ethernet) برای برقراری ارتباط با آن سرورها، قصد دارد دستگاه ایده آلی برای آن سرویس های ابری باشد. دریافتم که این یکی از بهترین راه‌ها برای شروع بازی‌های ابری با قیمت آن است، اما با دردسرهای طولانی‌تری مواجه شدم که برخی از سرویس‌های بازی ابری هنوز به طور کامل به نتیجه نرسیده‌اند. برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این سکسکه ها برای شما مشکل ساز هستند یا اینکه یکی از ارزان ترین راه ها را برای تجربه بازی های سطح بالا پیدا کرده اید، ادامه دهید.

با این حال، نسبت به اندازه اش سبک است، اما هرگز سست یا ارزان نیست. در واقع، این یکی از محکم ترین کروم بوک هایی است که من استفاده کرده ام. خوب است بدانید که قیمت خرید شما خرید یک محصول خوش ساخت و جامد و همچنین محصولی است که برای بازی طراحی شده است.

در بالا یک آزمایش تأخیر اساسی وجود دارد که من با ضبط ویدیوهای حرکت آهسته از ماوس یا کنترلر و عملکرد روی صفحه انجام دادم. در حالت ایده‌آل، وقتی ماشه کنترلر یا دکمه ماوس را فشار می‌دهم، اسلحه‌های روی صفحه باید فورا شلیک کنند. در حالی که حتی رایانه‌های شخصی بازی فوق‌العاده کماکان میزان تأخیر نامحسوسی را تجربه می‌کنند، Chromebook 516 GE که Apex Legends را بر روی GeForce Now اجرا می‌کند، تأخیر محسوسی را نشان داد.

امتیاز صرفه‌جویی در اینجا این است که ایسر و انویدیا ثابت کرده‌اند که بازی‌های مبتنی بر ابر در نقطه‌ای هستند که دستگاه‌های نسبتاً ارزان، مانند کروم‌بوک‌های سطح بالا، می‌توانند با دستگاه‌های 1000 دلاری رقابت کنند، حداقل برای همه افراد به غیر از فوق‌رقابتی. ، طرفداران تیراندازی اول شخص. اکنون فقط باید ببینیم که چقدر طول می کشد تا دیگران به آنها برسند یا از آنها پیشی بگیرند.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

Chromebook 516 GE ایسر با کنترلر Xbox و ماوس بازی

استفاده از صفحه‌کلید همراه و ترک‌پد هر دو لذت بخش بود، با لمس خوب در هر دو. با این حال، نور پس‌زمینه صفحه‌کلید کمی ناامیدکننده بود. نه تنها یافتن و تغییر تنظیمات نور پس‌زمینه دشوار بود، بلکه تاریک بود، حتی با حداکثر روشنایی. همانطور که گفته شد، هنوز هم در اتاق‌های تاریک‌تر نورپردازی خوبی ارائه می‌دهد.

شاید جایگزینی عجیب باشد، اما Steam Deck Valve برداشتی متفاوت از آینده بازی های قابل حمل است. می‌تواند با سرویس‌های ابری مانند GeForce Now و Xbox Game Pass کار کند، اما از نصب محلی بازی‌هایی مانند Apex Legends و Elden Ring نیز پشتیبانی می‌کند که برای آن تأیید شده‌اند.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/home-entertainment/acer-chromebook-516-ge-review-as-good-as-cloud-gaming-gets/#ftag=RSSbaffb68

بهترین آنالوگی که می‌توانم ارائه کنم، تفاوت بین بازی تیراندازی اول شخص با تأخیر بسیار کم (10 تا 30 میلی‌ثانیه)، در مقابل پرداخت آن بازی با تأخیر بالاتر (75+ میلی‌ثانیه) است. حتی ممکن است نتوانید انگشت خود را روی چیزی بگذارید که احساس متفاوتی دارد، اما چیزی کمی احساس می کند… خاموش است.

برای واضح بودن، آزمایش من از طریق اترنت و یک اتصال پهن باند اختصاصی 100 مگابیت در ثانیه انجام شد. در بسیاری از خانه‌ها سطوح پهنای باند سریع‌تری وجود دارد، اما واقعیت این است که ۱۰۰ مگابیت در ثانیه دسترسی بدون تقلب بیشتر از آن چیزی است که احتمالاً در خانواده‌های چند دستگاهی که این Chromebook در آن زندگی می‌کند به دست آورید. به طور خلاصه، شرایط برای موفقیت ایده آل بود.

خدماتی مانند GeForce Now انویدیا و Xbox Game Pass مایکروسافت این کار را با انتقال کار سنگین به سرور راه دور امکان پذیر می کنند.

گوگل و چند شریک (از جمله Acer) اکنون تصمیم گرفته اند ببینند که آیا می توانند از همان اتکا به خدمات مبتنی بر ابر برای ایجاد کروم بوک برای بازی استفاده کنند.

این بدان معنا نیست که همه چیز عالی بود. برخی از بازی‌ها گاهی اوقات دچار لکنت می‌شدند، یا ویژگی‌های عجیب دیگری را در عملکرد گرافیکی خود نشان می‌دادند. اما، من تقریباً هیچ یک از تاخیرها، مصنوعات، پاره شدن قاب یا سایر اشکالات آزاردهنده را که بسیاری از جلسات بازی ابری را بدبخت می کند، تجربه نکردم.

هنگام جعبه گشایی Chromebook 516 GE، زمزمه کردم، “تو پسر بزرگی هستی…” بله، گاهی اوقات با واحدهای بررسی صحبت می کنم. در مقایسه با اکثر کروم بوک ها ضخیم است. این فضای اضافی برای سخت افزار پیشرفته و خنک کننده مورد نیاز آن مورد نیاز است.

تمام آنچه گفته شد، من هیچ تردیدی ندارم که وارد یک بازی معمولی Apex در این دستگاه شوم. من هنوز بازی را بسیار لذت بخش و کاملاً قابل بازی یافتم. من فقط رتبه Apex Predator شما را در آن به خطر نمی اندازم.

وقتی کروم‌بوک‌ها برای اولین بار وارد شدند، مدتی طول کشید تا همه بتوانند دستگاهی را بفهمند که تقریباً هر کاری را که یک لپ‌تاپ سنتی می‌توانست از طریق فضای ذخیره‌سازی و سرویس‌های مبتنی بر ابر انجام می‌دهد.

همچنین: 6 بهترین مانیتور بازی: برای دنیایی از هرتز آماده شوید

در حالی که همه چیز در مورد Chromebook ممتاز بود، شارژر به طور متضادی عمومی بود. این باتری 65 وات ساعت و نه ساعت را به خوبی و به سرعت شارژ کرد، اما بزرگتر از آن چیزی است که انتظار داشتید، و در مقایسه با اکثر مدل های پیشرفته کروم بوک دیگر کمی قدیمی به نظر می رسید. من تصمیم گرفتم از ورودی جمع و جورتر 140 واتی در خط شارژر Ugreen GaN در اکثر آزمایشاتم استفاده کنم.

کارایی

ورود لنوو به خط تولید کروم‌بوک‌های گیمینگ نسل اول، دستگاهی مقرون‌به‌صرفه‌تر بود و حتی نقطه ورود ارزان‌تری را ارائه می‌کرد. البته کاهش قیمت با برخی مصالحه همراه است. در حالی که همچنان صفحه نمایش 120 هرتزی، پردازنده مرکزی Core i5 و وای فای 6E خواهید داشت، از پورت اترنت صرف نظر خواهید کرد. به زودی به دنبال بررسی کامل این مدل در ZDNET باشید!

اکنون، کروم‌بوک‌ها جزء لاینفک زندگی میلیون‌ها دانش‌آموز و متخصص هستند.

می توانید تاخیر مشخص تر را در ویدیوی نمایشی بالا (شروع از 0:56) مشاهده کنید. همه چیز نسبت به GeForce اکنون با تاخیر بیشتری احساس می شود، به خصوص در بازی های FPS مانند Halo Infinite و Fortnite. من از این تاخیر بیش از پیش ناامید شدم زیرا بسیار متغیر بود و گاهی اوقات کاملاً بازی را شکست می داد.

شارژر Acer Chromebook 516 GE

امیدواریم به‌روزرسانی‌های آینده عملکرد بازی‌های ابری ایکس‌باکس را به GeForce Now نزدیک‌تر کند. کتابخانه عناوین Game Pass آنقدر خوب است که نمی‌توان آن را با تجربه کاربر نهایی خسته‌کننده نگه داشت.

خط پایین

نمای نزدیک از Nvidia GeForce اکنون روی کروم‌بوک Acer 516 GE اجرا می‌شود

کروم بوک 516 جی ایسر با درب بسته

نمای بیرونی “گیمر” را فریاد نمی زند، اما جلوه رنگین کمان روی لوگوی ایسر اشاره خوبی به هدف متمرکز بر سرگرمی Chromebook است.

مایکل گاریفو/ZDNET

شما تقریباً به تمام آنچه برای یک تجربه بازی بسیار قانع کننده نیاز دارید، نگاه می کنید.

مایکل گاریفو/ZDNET

من ابتدا قسمت خسته کننده را از سر راه بر می دارم. Chromebook 516 GE یک دستگاه بهره وری عالی است. صفحه نمایش 16 اینچی آن 16:10 فضای کافی را برای انجام کار فراهم می کند. تراکم پیکسلی و نرخ تازه سازی 120 هرتز هموار باعث می شود حتی کارهای روزمره نیز عالی به نظر برسند. در اصل، یکی از بهترین کروم‌بوک‌هایی است که تا به حال آزمایش کرده‌ام. اما، شما چیزی به این بزرگی و قدرتمندی نمی‌خرید که بتوان آن را در Google Docs معرفی کرد، بنابراین بیایید به دلیل واقعی بودن ما برسیم: عملکرد بازی.

پورت‌های Chromebook 516 GE Acer

ایسر Chromebook 516 GE را برای سرویس بازی مبتنی بر ابر GeForce Now انویدیا بهینه کرد و در آزمایش من نشان داد. ترکیب این دستگاه و سرویس انویدیا نزدیک ترین چیزی بود که من به بازی محلی در حین استفاده از سرویس ابری تجربه کردم.

Nvidia GeForce اکنون بر روی Chromebook 516 GE اجرا می شود.

مایکل گاریفو/ZDNET

انتخاب پورت در Chromebook 516 GE اکثر لپ‌تاپ‌های رده بالا را شرمنده می‌کند. USB-A و دو پورت USB-C به این معنی است که هر ترکیبی از موس، کیبورد، هدست یا سایر لوازم جانبی بازی پوشانده شده است، در حالی که پورت HDMI و پشتیبانی از DisplayPort از طریق USB-C به این معنی است که راه‌های متعددی برای بازی روی نمایشگرهای خارجی دارید. و تلویزیون ها

همچنین: با بهترین معاملات لپ تاپ بازی سطح خود را ارتقا دهید

من با بازی کردن هر بازی تک نفره به این شکل احساس راحتی می کنم، حتی بازی هایی با سرعت بالا و گرافیک سنگین مانند Cyberpunk 2077، که در این تنظیمات کاملاً از آن لذت بردم. بازی های چند نفره یک برد مشروط تر بود. در حالی که آزمایش من از بازی‌هایی مانند Apex Legends بهترین عملکردی را که از طریق سرویس‌های ابری دیده‌ام نشان داد، اما هنوز نمی‌توانند دقیقاً با معادل‌های نصب شده محلی مطابقت داشته باشند. اجازه دهید به شما نشان دهم چرا …

در نقطه مقابل طیف قیمت، برداشت ایسوس از این سبک جدید قرار دارد. این واحد شامل یک پردازنده Core i5 یک نسل قدیمی‌تر از دو نسل دیگر، و صفحه‌نمایش با وضوح پایین‌تر است، اما این تنها یکی از واحدهای نسل اول است که دارای صفحه نمایش لمسی است و دنیای کاملی از عناوین اندرویدی مبتنی بر لمسی را باز می‌کند که از طریق ChromeOS در دسترس هستند. .