بررسی کروم‌بوک Lenovo IdeaPad Gaming: سخت‌افزار چیزی نیست که مانع بازی‌های ابری شود

این Chromebook و سایر موارد مشابه آن در حال حاضر بیش از حد توانایی کافی برای رسیدگی به پایان معامله بازی ابری خود را دارند. اکنون بر عهده شرکت هایی مانند انویدیا، مایکروسافت و سایرین است که خدمات خود را به حدی ارتقا دهند که کاربران بتوانند از این سخت افزار نهایت استفاده را ببرند، بدون اینکه مشکلات فنی آزاردهنده، عملکرد ناسازگار و سایر ایراداتی که بازی های ابری هنوز از آن رنج می برد.

Lenovo IdeaPad Gaming Chromebook با درب بسته

بیشتر: بهترین صفحه کلیدهای بازی: همه بازدیدها و کلیک ها

اگر می خواهید چیزی برای بازی های ابری به صورت دستی طراحی شده باشد، Logitech G Cloud یکی از معدود گزینه های موجود در بازار است. سخت افزار آن درجه یک است، اما بیش از هر محصول دیگری که من آزمایش کرده ام قادر به غلبه بر معایب بازی های ابری نیست.

وقتی صحبت از بازی به میان می‌آید، عملکرد این مدل تقریباً با آنچه که در بررسی خود از Acer Chromebook 516 GE گزارش کردم، با چند تفاوت نزدیک است.

یک ماشین کمی بزرگتر با کیفیت ساخت که کمی کمتر است. همچنین دارای یک پورت اترنت برای هر کسی است که به دنبال بهترین تاخیر و سرعتی است که ISP می تواند ارائه دهد. همچنین در حال حاضر 50 دلار تخفیف دارد.

منفی

  • بدون پورت اترنت برای به حداقل رساندن تاخیر
  • چیدمان صفحه کلید عجیب و غیرمعمول است
  • ممکن است برای کسانی که “زیبایی شناسی گیمر” را دوست دارند، ملایم باشد.

به نظر می رسد لنوو از نظر فیزیکی تقریباً قادر به ایجاد یک دستگاه ضعیف نیست. مانند اجداد IdeaPad و ThinkPad خود، این Chromebook بازی از بالا تا پایین، بدون خمش یا خمیدگی در هیچ بخشی از آن احساس می‌کند. تنها نکته منفی ای که می توانم در نمای بیرونی دستگاه داشته باشم این است که می توانست از کمی شعله ور شدن استفاده کند. ایسر همچنین پوسته ورودی خود را ساده نگه داشت، اما لوگوی رنگین کمانی را برای اشاره به هدف خود در نظر گرفت. لنوو در عوض تصمیم گرفت دستگاهی بسازد که حداقل با این رنگ‌ها فریاد می‌زند «کروم‌بوک کسب‌وکار با دکمه‌های بالا».

همچنین: نمایش کنسول بازی: PS5 در مقابل Xbox Series X در مقابل Series S در مقابل Switch OLED

کروم بوک گیمینگ IdeaPad Lenovo بیشتر شبیه یک دستگاه تجاری از بیرون به نظر می رسد تا یک لپ تاپ بازی.

مایکل گاریفو/ZDNET

طرفداران

صفحه‌کلید و ترک‌پد Chromebook Gaming Lenovo IdeaPad

راستش را بخواهید، تفاوت در آن مقایسه عمدتاً نازک خواهد بود. آزمایش من از Lenovo IdeaPad Gaming Chromebook یک بار برای همیشه به من ثابت کرد که کیفیت و لذت بازی های مبتنی بر ابر تقریباً به طور کامل بر اساس عملکرد سرویس انتخابی شما مبتنی بر ابر است، با ارتباط مستقیم بسیار کمی بین مشخصات سخت افزاری داخلی. و عملکرد واقعی بازی

مشخصات فنی

پردازنده اینتل نسل دوازدهم Core i5-1235U
نمایش دادن پنل IPS 16 اینچی با فرکانس 120 هرتز با وضوح 2560×1600
حافظه 8 گیگابایت DDR4
ذخیره سازی SSD 256 گیگابایتی PCIe Gen3 NVME
وبکم 1080p با شاتر حریم خصوصی
باتری 71 وات ساعت تا 11 ساعت رتبه بندی شده است
قابلیت اتصال Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.1
پورت ها اسلات کارت MicroSD، 2 x USB-C 3.2 Gen 2 (با انتقال برق و DisplayPort 1.4)، 2 x USB-A 3.2 Gen 1، ترکیب هدفون/میکرون
ابعاد و وزن 19.95mm (H) x 356.5mm (W) x 253mm (D) (0.79 x 14.03 x 9.96 اینچ) | 4.01 پوند

ساخت و پورت

بررسی را بخوانید: بررسی دستی بازی Logitech G Cloud: به طرز ناامیدکننده ای نزدیک به عالی است

درگاه‌های سمت چپ Chromebook Gaming Lenovo IdeaPad

کروم‌بوک‌های بازی و بازی‌های ابری چیزی مشترک دارند: هر دو در مراحل ابتدایی خود هستند. بازی‌های ابری اندکی زمان بیشتری برای توسعه داشتند، اما با توجه به اینکه غول‌هایی مانند گوگل هنوز نتوانسته‌اند آن را به درستی انجام دهند (RIP Stadia)، واضح است که هنوز در حال تحمل دردسرهای فزاینده‌ای است. با این وجود، پتانسیل عظیم و منحصربه‌فرد آن باعث می‌شود بسیاری از تولیدکنندگان فناوری و ارائه‌دهندگان خدمات بیشتر از آن مایل باشند که از طوفان بیرون بیایند تا ادعایی در روزهای اولیه بازی‌های ابری داشته باشند.

آیا ترجیح می‌دهید به بازی‌های ابری بپردازید، اما توانایی نصب محلی هزاران عنوان کلاس دسکتاپ را حفظ می‌کنید؟ Steam Deck Valve بهترین گزینه شماست. بر خلاف کمبودهای عظیمی که در سال اول زندگی آن مشاهده شد، اکنون برای حمل و نقل فوری در دسترس است.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/home-entertainment/lenovo-ideapad-gaming-chromebook-review/#ftag=RSSbaffb68

اسلات کارت MicroSD برای هر کسی که می خواهد راهی سریع برای اضافه کردن فضای ذخیره سازی نیمه دائمی داشته باشد، یک لمس خوب است.

مایکل گاریفو/ZDNET

انتخاب پورت در اینجا شامل 2 پورت USB-A با اندازه کامل و 2 پورت USB-C است. هر دو USB 3.2 هستند و کانکتورهای USB-C هر کدام از تحویل برق (PD) و DisplayPort 1.4 پشتیبانی می کنند. این هم برای تطبیق پذیری در سمتی که می خواهید Chromebook را شارژ کنید و هم برای اتصال نمایشگرهای خارجی برای تجربه بازی با صفحه نمایش بزرگ عالی است.

همچنین: چگونه کابل تلویزیون قدیمی خانه خود را به خطوط اترنت قدرتمند تبدیل کنید

چیدمان صفحه کلید در نهایت به نظر بیهوده تنگ می شود.

مایکل گاریفو/ZDNET

صفحه نمایش Chromebook Lenovo IdeaPad Gaming

برداشت لنوو از کروم بوک بازی یکی از بهترین گزینه های موجود است.

همچنین: چگونه یک کامپیوتر برای فرزند خود انتخاب کنیم

درگاه‌های سمت راست Chromebook Gaming Lenovo IdeaPad

خوشبختانه پیشرفت دائمی در حال انجام است. در چند هفته کوتاه بین بررسی ایسر و این بررسی، Xbox Cloud Gaming شاهد بهبود عملکرد قابل توجهی بوده است. اما باز هم، همچنان در هنگام تلاش برای انجام برخی بازی‌ها، مرگ من را متوقف می‌کند. من معتقدم که بازی ابری واقعاً پتانسیل خود را برآورده خواهد کرد … در نهایت. اگر می‌خواهید راهی عالی برای پیوستن به چیزی شوید که مطمئناً در راه به آنجا سفری بی‌نظیر خواهد بود، برداشت Lenovo در مورد Chromebook بازی یکی از بهترین گزینه‌های موجود است.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

IdeaPad Gaming Chromebook یک کروم بوک با هدف عمومی عالی است. همه کارهای بهره وری معمولی را که من در آن انجام می دادم (منهای آن صفحه کلید پیچیده) و همچنین مواردی مانند مصرف رسانه و مرور کلی وب را به خوبی انجام می داد. برای چنین چیزهایی کمی بزرگ است، اما نسبت به اندازه‌اش خیلی سنگین به نظر نمی‌رسد و در واقع نسبت به رقیب Acer خود کمی باریک‌تر است.

سمت راست شامل مجموعه دوم پورت های USB و شکاف قفل کنزینگتون است.

مایکل گاریفو/ZDNET

همچنین: 6 بهترین ماوس بازی: کلیک، کلیک، BOOM

من قبلاً به Chromebook 516 GE ایسر نگاه کرده بودم که با انتخاب پورت و عملکردش مرا تحت تأثیر قرار داد. متأسفانه، به دلیل مشکلات عجیبی که بازی ابری هنوز در حال انجام است، مانع شد. این بررسی مقایسه مستقیمی بین این دو نخواهد بود. با این حال، هر دو جزو اولین موج کروم‌بوک‌های بازی هستند، قیمت‌های مشابهی دارند و برای یک هدف در نظر گرفته شده‌اند. بنابراین، منطقی است که گاهی اوقات به نزدیکترین رقیب این مدل اشاره کنیم.