بررسی چارچوب کروم بوک: قابل تعمیر ترین و مقاوم ترین لپ تاپ تا کنون

همچنین: این شارژر سریع یک هاب USB و HDMI نیز هست

خط پایین

همچنین: با برنامه Self-Repair سامسونگ می توانید صفحه نمایش شکسته خود را به دلخواه تعمیر کنید

چگونه وظایف روزانه را انجام می دهد؟

هر مؤلفه دارای یک کد QR است که به صفحه محصول و دفترچه راهنمای آن پیوند دارد.

ژوئن Wan/ZDNET

اگر قبلاً لپ‌تاپ Framework دیده‌اید، طراحی نسخه Chromebook نباید تعجب‌آور باشد. در واقع، سخت افزار مدل ChromeOS عملاً مانند دو مورد دیگر است که این شرکت می فروشد و من شکایتی ندارم. ظاهری براق و یکپارچه دارد و رنگ نقره‌ای در سراسر آن به کار رفته است. پوشش مات به اندازه کافی برای پنهان کردن اثر انگشت و لکه ها کافی است و در عین حال مانند لپ تاپ های 1000 دلاری دیگر نرم و صیقلی است.

سپس تغییرات زیر سطح وجود دارد. رم، SSD، بسته باتری و موارد دیگر که پس از باز کردن چند پیچ ​​زیر لپ‌تاپ قابل تعویض هستند. این سیستم پلاگین و بازی اساساً لگو برای بزرگسالان است و مانند اسباب‌بازی‌های کلاسیک، به گونه‌ای طراحی شده است که سال‌ها در جاده پایدار باشد. اگر قطعه‌ای خراب شد یا به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارید، یک سوئیچ سریع قطعه باید جان تازه‌ای به Framework ببخشد.

من Framework Chromebook را دوست دارم. این یکی از معدود محصولات فناوری است که من امسال بررسی کرده ام که واقعاً شبیه یک ابزار اول مصرف کننده است و توسط شرکتی ساخته شده است که واقعاً به محیط زیست اهمیت می دهد. من همچنین به طور اتفاقی تحت پایگاه کاربری “غیر حرفه ای” قرار می گیرم که تجربه ChromeOS را برای کارهای روزمره من بیش از حد کافی می کند.

چارچوب، همانطور که جوانان دوست دارند بگویند، متفاوت ساخته شده است. این یکی از معدود شرکت‌هایی است که من دیده‌ام که فراتر از جعبه‌های کاملاً بازیافتی و بسته‌بندی‌های بدون شارژر رفته و محصولی کاربردی، هدفمند و اخلاقی ایجاد کرده‌اند. با پشتیبانی کامل از جنبش حق تعمیر، رایانه‌های Framework ماژولار هستند، به این معنی که می‌توانید قطعات، قطعات، باتری‌ها و موارد دیگر را در هر زمان معین تعویض کنید.

یک فن خنک کننده منحصر به فرد در داخل یافت می شود. زیر بارهای سنگین قابل شنیدن است اما به اندازه ای نیست که کاربر را آزار دهد.

ژوئن Wan/ZDNET

باتری و شارژ

جلد کروم بوک چارچوب

ما آن را در فضای فناوری بسیار می بینیم: شرکت ها این تصویر را از خود به عنوان استادان پایداری ترسیم می کنند و مادر زمین را یک بار شارژر حذف شده نجات می دهند. در تئوری، بله، این امر باعث کاهش زباله های الکترونیکی و کابل های رها شده می شود. اما پس از آن تعداد انبوه جعبه‌های مقوایی و بسته‌های پلاستیکی را می‌بینید که برندها محصولات خود را در آن ارسال می‌کنند و از خود می‌پرسند که آیا این قربانی ارزش آن را داشت یا خیر.

منفی

  • بلندگوها می توانند صدا خفه کنند
  • اگر فقط صفحه نمایش لمسی داشت..
  • عمر باتری فقط برای راحتی کافی است

Framework یک شارژر 60 واتی مدولار (غافلگیرکننده، شگفت‌انگیز) را در جعبه قرار می‌دهد که از فناوری GaN برای خنک و جمع‌وجور ماندن استفاده می‌کند. این یک تعویض خوب بود شارژر مک بوک پرو که من معمولا از آن استفاده می کنم و برای مسافرت راحت در جیب کوله پشتی ام می نشینم.

Framework Chromebook Internals

با ظاهر لپ تاپ Framework جای شکایت زیادی نیست. شاید یک گزینه مشکی مات؟

ژوئن Wan/ZDNET

طرفداران

در واقع، هنگامی که درب را باز کنید – که می توانید بدون نگه داشتن نیمه پایینی آن را انجام دهید – تعجب خواهید کرد که چقدر دستگاه احساس محکمی می کند. از کلیدهای لمسی رضایت‌بخشی که هیچ نشانه‌ای از لرزش را نشان نمی‌دهند تا پد لمسی محکم و محرک، Framework به وضوح با توجه و دقت ساخته شده است.

همچنین: بهترین معاملات لپ تاپ جمعه سیاه: تا 65٪ تخفیف

چارچوب Chromebook جدا شد

در حالی که فریم‌ورک قبلاً مدل‌هایی را با پیکربندی‌های ویندوز 11 و BYOOS (سیستم عامل خود را بیاورید) می‌فروخت، آخرین پیشنهاد آن ارائه شده است. ChromeOS گوگل طعم، تجربه ای ساده و در عین حال رو به رشد که در هفته گذشته در حال تست رانندگی بوده ام. و در حالی که این دستگاه از بهترین لپ‌تاپ بودن فاصله زیادی دارد، اما نمی‌توانم تعهد Framework را برای تبدیل آن به یکی از، اگر نگوییم پایدارترین رایانه‌های آینده‌نگر موجود در بازار، تحسین کنم.

جدا از سخت افزار، تجربه ChromeOS در چارچوب جدید مطابق انتظار است. این یک سیستم عامل تمیز، پرمحتوا و آسان برای یادگیری است که ماه به ماه از نظر ویژگی ها گسترش می یابد. این انگ وجود دارد که کروم بوک ها بسیار کم هستند، زیرا از برنامه ها و سرویس های حرفه ای مانند Adobe Photoshop و Premiere Pro پشتیبانی نمی کنند. اما، مگر اینکه چنین برنامه‌هایی برای گردش کار شما ضروری باشند، هنگام استفاده از لپ‌تاپ برای مرور اینترنت، پخش فیلم‌ها و نمایش‌ها و حتی انجام بازی‌ها در فضای ابری، آنها را از دست نخواهید داد.

تنها وجه تمایز بین این و سایر مدل‌های Framework، نشان استاندارد Chromebook روی جلد جلویی است.

واقعاً تنها دلیلی که باید یک لپ‌تاپ Framework را در نظر بگیرید، چه رسد به نسخه Chromebook، قابلیت شخصی‌سازی آن است. تقریباً هر بخش از لپ‌تاپ را می‌توان با دست تعویض کرد، از جمله درگاه‌های IO، بسته باتری، حافظه و حتی قابی که به صورت مغناطیسی در اطراف نمایشگر قرار می‌گیرد. این بدان معناست که برای اینکه دستگاه کار خود را به کار …

فریم‌ورک از سیستمی از کارت‌های توسعه، پورت‌خوان‌های جداشدنی استفاده می‌کند که از طریق USB-C به چهار دریچه دستگاه متصل می‌شوند. آنچه در طرف دیگر کارت های توسعه وجود دارد به شما بستگی دارد. شاید بخواهید یک اسلات اترنت برای اتصال Chromebook خود به شبکه های محلی یا یک اسلات کارت microSD برای انتقال سریعتر فایل یا حتی یک گزینه DisplayPort برای اتصال لپ تاپ خود به یک مانیتور خارجی. این همه ترجیح شخصی است، و Framework به شما این امکان را می دهد که در مرحله پرداخت، ترکیب و مطابقت داشته باشید.

کلیدها دارای یک حرکت 1.5 میلی متری هستند که به طور قابل توجهی عمیق تر از لپ تاپ های سنتی است.

ژوئن Wan/ZDNET

جداسازی فریم ورک کمتر از پنج دقیقه طول می کشد.

ژوئن Wan/ZDNET

در مورد آن، درب لپ‌تاپ یک خمش جزئی در نقطه مرکزی دارد، وجه مشترک با درب‌های پلاستیکی است، اگرچه آنقدر جدی نیست که نگرانی در مورد انداختن آن در کوله پشتی یا دوام طولانی‌مدت را تضمین کند.

همچنین: کندی اینترنت در خانه؟ این آداپتور کابل کواکسیال استفاده نشده شما را به اترنت تبدیل می کند

می‌توانید تمام قطعات قابل تنظیم، ابزارهای مونتاژ و دستورالعمل‌ها را در وب‌سایت رسمی، با شفافیت جلو و مرکز برای عملیات تجاری بیابید.

با یک قیمت پایه 963 دلار، Framework Chromebook در حال رقابت در آب های خشن است، به خصوص در فصل تعطیلات که هر سازنده (از جمله اپل) لپ تاپ ها را چپ و راست تخفیف می دهد. اما اگر دستگاهی می‌خواهید که شما را از دانگل‌ها، هاب‌ها و بازدید از پشتیبانی فنی محلی‌تان رها کند، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای سال‌ها دریافت کند و حرکتی را نشان دهد که به طور مؤثری سیاره زمین را بهبود می‌بخشد، Chromebook Framework بهترین گزینه است. در دسترس.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند


منبع: https://www.zdnet.com/article/framework-chromebook-review-the-most-repairable-future-proof-laptop-yet/#ftag=RSSbaffb68

همچنین: پنج دلیل که کروم‌بوک‌ها لپ‌تاپ کاملی هستند

تنها شکایت بزرگی که من از سخت افزار سطح پایه دارم، بلندگوی است که از صفحه کلید بلند می شود. خروجی صدا ممکن است خفه به نظر برسد و قبل از اینکه بتوانید زندگی یک جمعیت ورزشی یا اجرای موسیقی را بشنوید، به یک شماره گیری خوب بین 65 تا 75 درصد نیاز دارد.

در نهایت، این یک کروم بوک است، بنابراین مزایا و محدودیت های سیستم عامل مانند روز روشن است. اگر بیشتر طرفدار ویندوز هستید اما همچنان می خواهید ماهیت بسیار قابل تنظیم فریم ورک داشته باشد، پس مدل وانیلی راهی برای رفتن است

این من را به عمر باتری می‌رساند، حوزه‌ای که کروم‌بوک‌ها به لطف کارایی و ماهیت نرم‌افزار عاری از bloatware در آن برتری دارند. در کمال تعجب، Framework Chromebook آنقدری که انتظار داشتم باتری باتری را نداشت. این یک سلول سالم 55 وات ساعتی دارد که دستگاه را تغذیه می کند، اما حتی در آن زمان، لپ تاپ حدود 6 تا 7 ساعت قبل از نیاز به شارژ دوام آورد. این بدان معناست که در یک روز کاری معمولی، باید یک یا دو ساعت قبل از زمان بسته شدن، شارژر را به برق وصل کنم.

همچنین: 5 بهترین کروم بوک

مشخصات فنی

پردازنده اینتل نسل دوازدهم i5-1240P
نمایش دادن 13.5 اینچ IPS LCD 3:2 (2256×1504) با روشنایی 400 نیت
ابعاد 296.6 × 229 × 15.9 میلی متر
رم 8 گیگابایت
ذخیره سازی 256 گیگابایت، 506 گیگابایت، 1 ترابایت
دوربین جلو 1080p 60 فریم بر ثانیه
باتری 55 وات ساعت
قابلیت اتصال Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.2، USB-C، USB-A، DisplayPort، HDMI، microSD، اترنت
سیستم عامل ChromeOS
رنگ ها نقره

طراحی چطوره؟

این شرکت با برچسب گذاری هر کدام با یک کد QR، یافتن دقیق مؤلفه مورد نیاز را آسان می کند. اسکن آن نه تنها شما را به صفحه محصول خاص هدایت می کند، بلکه راهنمای تعمیر مربوطه را نیز برای کمک بیشتر ارائه می دهد. این توجه به جزئیات است که اغلب در تولیدکنندگان دیگر نمی بینید.

نقد و بررسی: HP Elite Dragonfly Chromebook هیچ کاری به این خوبی ندارد

سفارشی کردن چارچوب

در اینجا نحوه ظاهر کارت توسعه USB-C آمده است.

ژوئن Wan/ZDNET

جالب ترین بخش در مورد این آزادی ورودی-خروجی این است که همیشه می توانید کارت های توسعه را با یکدیگر تعویض کنید. فرض کنید برای یک سفر کاری سفر می‌کنید: شاید یک اسلات DisplayPort را با یک اسلات اترنت عوض کرده باشید تا بتوانید از هتل به اینترنت مطمئن‌تری دسترسی داشته باشید. موارد استفاده متفاوت است و چارچوب برای آن ساخته شده است.

در نهایت، صفحه نمایش 3:2، 2256×1504 در Framework Chromebook رنگی پر جنب و جوش، به طور قابل توجهی روشن و پیکسل واضح است، که با توجه به تمام جنبه های دیگری که در لیست چک محصول من در این بررسی خاص وجود داشت، خوشحال شدم. زوایای دید روی پنل براق نیز به طرز شگفت انگیزی کافی است. من بازتولید رنگ در صفحه نمایش Framework را با آن مقایسه می کنم HP Elite Dragonfly، کروم بوک دیگری که همین چند ماه پیش آن را بررسی کردم و بسیار مورد تحسین قرار دادم. تنها چیزی که اولی را پایین تر نگه می دارد، عدم پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی است.

یک پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i5-1240P در رأس لپ‌تاپ قرار دارد که همراه با 8 گیگابایت رم، کروم‌بوک را به‌طور کامل در انجام وظایف و فرآیندهای روزانه به خوبی انجام می‌دهد. گردش کار معمولی من شامل دوچرخه سواری بین 7 تا 9 برگه بود – بیشتر هنگام تحقیق در مورد معاملات جمعه سیاه – با پخش جریانی Spotify در پس‌زمینه. من همچنین مقدار زیادی ویرایش لایت روم (برای اندروید) را انجام دادم، از جمله عکس های محصول با وضوح بالا در این بررسی، و هیچ مشکل یا تاخیری را تجربه نکردم.

Framework Chromebook IO

همچنین: SSD در مقابل HDD: تفاوت چیست؟

کد QR چارچوب Chromebook

صفحه کلید Chromebook Framework