بررسی پیکسل 6a: قیمت نیمی از پیکسل 6 پرو، اما به همان اندازه خوب است

از چپ به راست: Pixel 6 Pro، Pixel 6، Pixel 6a

جیسون سیپریانی/ZDNet

مشخصات فنی

پردازنده Google Tensor
نمایش دادن صفحه نمایش 6.1 اینچی
حافظه 6 گیگابایت
ذخیره سازی 128 گیگابایت
دوربین ها 12 مگاپیکسل عریض، 12 مگاپیکسل فوق عریض، 8 مگاپیکسل جلو
باتری 4410 میلی آمپر ساعت
قابلیت اتصال USB-C، بلوتوث 5.2، Wi-Fi 802.11ax و 6E، 5G mmWave/Sub-6
سیستم عامل اندروید 12
رنگ ها مریم گلی، گچ، زغال سنگ

طرح

در چند روز اول آزمایش، چند مورد وجود داشت که احساس می‌شد 6a برای باز کردن یک برنامه یا جابه‌جایی بین صفحه‌های نمایش خیلی طول می‌کشد. نمی‌دانم انتظار داشتم از 6 پرو کندتر کار کند و ذهنم در حال بازی کردن با من بود یا اینکه تلفن در پس‌زمینه مشغول بهینه‌سازی بود، اما از آن زمان تاکنون Pixel 6a بدون هیچ مشکل یا کندی کار می‌کند. در انتهای من من می‌خواستم اپلیکیشن بنچمارک Geekbench 5 را اجرا کنم تا ببینم امتیاز 6a در مقایسه با سایر گوشی‌های اندروید و آیفون 13 چگونه است، اما لیست Play Store در حال حاضر به من اجازه نصب آن را نمی‌دهد. زمانی که بتوانم برنامه را به طور رسمی نصب و اجرا کنم، این پست را به روز خواهم کرد.

من در دو هفته گذشته از Pixel 6a استفاده کرده ام که جایگزین چرخش متناوب Pixel 6 Pro شده است. سامسونگ گلکسی زد فولد 3 به عنوان دستگاه اصلی اندروید من. گوشه‌های واضحی وجود دارد که گوگل برای کاهش قیمت پیکسل 6a به نصف قیمت بزرگترین برادرش، کاهش داده است، اما تجربه کلی یک ذره لطمه ندیده است.

Pixel 6a مسلماً نیمی از گوشی Pixel 6 Pro است، هم از نظر مشخصات و هم از نظر قیمت، و با این حال، تجربیات آن تقریباً یکسان است.

در داخل Pixel 6a همان پردازنده ای وجود دارد که در 6 و 6 Pro، Google Tensor، 6 گیگابایت حافظه و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی راه اندازی شده است. حافظه یکی دیگر از معیارهای صرفه جویی در هزینه است، اما من هیچ مشکلی در مورد 6 گیگابایت در مقایسه با حافظه 12 گیگابایتی 6 Pro مشاهده نکرده ام.

در غیر این صورت، نرخ تازه‌سازی پایین صفحه‌نمایش، دوربین‌های با وضوح پایین‌تر و حافظه کمتر نسبت به نمونه‌های قدیمی‌تر، چیزی نبود که من حتی به آن فکر کنم، چه برسد به اینکه متوجه آن شوم.

خط پایین

منفی

  • بدون شارژ بی سیم
  • رتبه IP67 (به جای IP68)

تجربه من در دو هفته گذشته با پیکسل 6a ثابت می کند که گوشی شما برای ارائه بهترین تجربه نیازی به داشتن بهترین قطعات و قطعات ندارد. Pixel 6a مسلماً نیمی از گوشی Pixel 6 Pro است، هم از نظر مشخصات و هم از نظر قیمت، و با این حال، تجربیات آن تقریباً یکسان است.

صفحه نمایش پیکسل-6a

جیسون سیپریانی/ZDNet

اگر در حال خرید یک گوشی اندرویدی هستید و می‌خواهید یک تلفن قابل اعتماد و با قیمت مقرون به صرفه داشته باشید، به دنبال Pixel 6a نباشید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/pixel-6a-review/#ftag=RSSbaffb68

عدم شارژ بی‌سیم یکی از ویژگی‌هایی است که در هنگام آزمایش 6a بیشتر از همه آن را از دست دادم. کارهای روزمره، میز و میز خواب من همگی برای شارژ بی سیم غیرفعال تلفن های مختلفی که در طول یک هفته استفاده می کنم بهینه شده اند.

این ساندویچ تخم مرغ از تخم مرغ سرخ شده من عاشقم شگفت‌انگیز بود، و عکسی که پیکسل 6a گرفت درست است.

یک باتری 4410 میلی آمپر ساعتی وجود دارد که برای گذراندن یک روز کامل استفاده از انرژی کافی بوده است. در واقع، من Pixel 6a را در سفری کوتاه به پورتلند، اورگان گرفتم، جایی که دائماً در جستجوی مکان بعدی برای خوردن یا نوشیدن، گرفتن مسیر، گرفتن عکس یا تماس با Lyft بودم و حتی یک بار هم از تمام شدن آن عصبی نشدم. قدرت در طول روز عمر باتری در Pixel 6a مشکلی ندارد.

زمانی که پیکسل 6 و 6 پرو معرفی شدند، حسگر اثرانگشت برای برخی مشکل ساز بود و می توانم بگویم که هیچ مشکلی با سنسور 6a نداشته ام. اگر بخواهیم منصف باشیم، تنها زمانی که من با سنسور 6 پرو مشکل داشتم زمانی بود که سعی کردم قفل گوشی را در زیر نور مستقیم خورشید باز کنم — بیش از این که خراب نشود.

صفحه نمایش 6.1 اینچی کمی کوچکتر از نمایشگر 6.4 اینچی پیکسل 6 و صفحه نمایش 6.7 اینچی پیکسل 6 پرو است که کوچکترین ردپایی را در بین این سه نمایشگر به آن می دهد. در ابتدا احساس کردم که 6a تقریبا خیلی کوچک است. من اندازه 6 Pro را برای استفاده روزانه ترجیح می دهم، اما مدیریت آن برای استفاده با یک دست، حتی با صفحه نمایش لبه خمیده، دشوار است. اما هر چه بیشتر از آن استفاده می‌کردم، بیشتر احساس می‌کردم شبیه گلدی‌لاک‌هایی به اندازه حس ۶a هستم درست است.

pixel-6a

جیسون سیپریانی/ZDNet

اما پورتلند در طول بازدید من آفتابی بود و من عمداً حسگر اثر انگشت را چندین بار در زیر نور مستقیم خورشید بدون هیچ گونه سکسکه آزمایش کردم.

طرفداران

در نهایت، 6a دارای رتبه IP67 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب به جای IP68 برای مدل های گران تر است.

عملکرد، دوربین و عمر باتری

گل رز

جیسون سیپریانی/ZDNet

اینم یکی دیگه فقط برای سرگرمی:

ژاپنی-باغ

جیسون سیپریانی/ZDNet

اینجا با عشق

جیسون سیپریانی/ZDNet

وقتی صحبت از لبه ها شد، 6a از همان طراحی لبه صاف پیکسل 6 استاندارد استفاده می کند، در حالی که 6 پرو دارای لبه های عمودی منحنی است که باعث می شود باریکتر و باریکتر از آنچه هست احساس شود.

Pixel 6a همان طراحی 6 و 6 Pro را دارد و از نوار دوربین در پشت تلفن برای جدا کردن گزینه های رنگ زغالی، گچی و مریم گلی استفاده می کند. نوار دوربین جایی است که دو دوربین پشت – یک 12 مگاپیکسلی اصلی و یک 12 مگاپیکسلی فوق عریض – و فلاش در آن قرار دارند. یک برآمدگی جزئی از نوار وجود دارد که باعث می‌شود تلفن صاف روی میز قرار نگیرد و در عوض آن را با زاویه کمی بالا نگه دارد.

ساندویچ تخم مرغ

جیسون سیپریانی/ZDNet

گوگل تغییرات بزرگی را در 6a در مورد دوربین های عقب ایجاد کرد تا دوباره در هزینه کلی صرفه جویی کند. تنظیمات دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی، حداقل روی کاغذ، به نظر می‌رسد که عکس‌های خوبی می‌گیرد، اما در مقایسه با مشخصات دوربین 6 Pro (50 مگاپیکسل اصلی، 12 مگاپیکسل فوق عریض، و 48 مگاپیکسل تله‌فوتو) عکس‌های خوبی می‌گیرد، اما عالی نیست.

همچنین: نکته DIY: اکنون می توانید قطعات رسمی تعمیر پیکسل را از iFixit خریداری کنید

یکی از بخش‌های کاهش هزینه برای Google و Pixel 6a، مواد استفاده شده در قسمت بیرونی تلفن است. صفحه نمایش با گوریلا گلس 3 پوشانده شده است که احتمالاً به اندازه گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده در 6 و 6 پرو مقاوم نیست. 6a دارای همان قاب آلومینیومی صیقلی است، اما در برگه مشخصات آمده است که 6a دارای قاب آلیاژی است، در حالی که 6 و 6 Pro دارای قاب های آلومینیومی با پرداخت های متفاوت هستند.

این نقاشی دیواری به دلیل رنگ‌های مختلف، با آسمان آبی و نور خورشید بر ساختمان‌های پشت آن، یک عکس خشن است. کمی تاریک است، اما در کل من واقعاً مشکلی با آن ندارم.

با این حال، من در دو هفته گذشته با 6a یکسری عکس گرفتم و اکثر آنها عالی به نظر می رسند. چند عکس وجود دارد که در آن با اشباع رنگ مشکل داشت، اما همانطور که در تصویر گل رز زیر می بینید، این عکس برای هر دوربینی سخت است.

pixel-6-lineup

توصیه به گوشی های هوشمند پرچمدار گوگل، بسیار سخت تر می شود 599 دلار پیکسل 6 و 899 دلار پیکسل 6 پرو. نه به این دلیل که هر دو گوشی بد هستند — در واقع دقیقا برعکس. اما از آنجایی که Pixel 6a 449 دلاری از امروز، 21 ژوئیه برای سفارش در دسترس است و یک هفته بعد در 28 جولای تحویل خواهد شد.