بررسی میکروفون آبی سونا لاجیتک: سبک و ماهیت

این یک مدل بودجه نیست. در 350 دلار، میکروفون Logitech Blue Sona کاملاً در رده میکروفون های تولید کننده قرار می گیرد. به همین دلیل، چند شرط وجود دارد که من پیشنهاد می کنم قبل از انتخاب یکی از آنها در نظر بگیرید. اول، من این مدل را در درجه اول برای افرادی که انتظار دارند میکروفون آنها دیده شود توصیه می کنم. اگر یک پادکست صوتی خالص را بدون هیچ گونه ضبط ویدیویی اجرا می کنید، گزینه های ارزان تری وجود دارد که به همان اندازه به شما کمک می کنند، حتی اگر در حین انجام آن به زیبایی به نظر نرسند. خرید یک میکروفون به این شیک و هرگز اجازه ندادن به کسی که آن را ببیند صرفاً هدر خواهد بود.

نمی‌توانم بگویم که Blue Sona در یک محیط پر سر و صدا، سکوت مطلق ایجاد می‌کند، اما من توانایی آن در کاهش نویزهای متوسط، مانند صداهای تایپ و ماوس فوق‌الذکر، بسیار چشمگیر بود، به خصوص بدون هیچ نرم‌افزاری.

با این اوصاف، عملی بودن طراحی نیز می درخشد. از آنجایی که Blue Sona از یک پایه ضربه‌گیر داخلی استفاده می‌کند، از طریق حلقه معمولی فلزی الاستیک و پرشده به پایه‌ها متصل نمی‌شود. در عوض، چندین ویژگی در سراسر سیستم نصب خود دارد که هم انعطاف‌پذیرتر و هم استفاده از آن را آسان‌تر از بسیاری از راه‌حل‌های نصب رقیب می‌کند.

با تکیه بر آن نقطه، من معتقدم که این مدل برای استریمرها بهترین است. فرقی نمی‌کند همیشه در دسته «فقط چت» باشید یا یک گیمر سخت‌هسته و رقابتی، میکروفون شما مورد توجه قرار می‌گیرد و این میکروفن از دریای بزرگ متمایز است. یتیس آبی و Shure SM7Bs به نظر می رسد هر پخش کننده ای در مقابل خود است. شکل جمع و جور آن همچنین کل دوربین چهره شما را اشغال نمی کند و ویژگی های جداسازی نویز می تواند وضوح صدای شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. از این گذشته، اگر نتواند استریم شما را تماشا کند، هیچ کس اهمیت نخواهد داد که درصد هد شات شما چقدر بالا می رود زیرا کلیک بی وقفه بیش از حد او را آزار می دهد.

Blue Sona یک گزینه عالی و منحصر به فرد است که باعث می شود هم صدا و هم تصاویر بصری شما در یک میدان شلوغ به طور فزاینده برجسته شود.

طرفداران

  • سیستم نصب هوشمند موقعیت یابی را آسان می کند
  • زیبایی شناسی تمیز و مدرن در انبوه XLR خودنمایی می کند
  • کیفیت ساخت و اتصال بدون سنگین بودن درجه یک است

طبق معمول، من یک تست میکروفون را قرار داده ام تا به شما اجازه دهم میکروفون را خودتان بشنوید. تست فوق با استفاده از نرم افزار OBS Studio برای ضبط و نسبتا ارزان انجام شد رابط USB Scarlett Solo. توانایی Blue Sona برای کار با 24 ولت یا 48 ولت برق فانتوم به این معنی است که تقریباً با هر رابط یا میکسر، حتی مدل های ارزان قیمت، عملکرد خوبی دارد.

سوئیچ های مخفی فوق الذکر.

مایکل گاریفو/ZDNET

برای مثال، حلقه رزوه‌دار در بالا، به شما امکان می‌دهد به راحتی آن را با نخ‌های ثابت روی بازوهای بوم پیچ کنید، بدون اینکه نیازی به چرخاندن کل میکروفون باشد. خود میکروفون همچنین می‌تواند به‌خوبی در حالت آویزان به سمت پایین از بازو یا عمودی از پایه قرار گیرد، به لطف دستگیره محوری داخلی که آن را در هر جایی در امتداد شیب 360 درجه‌اش قفل می‌کند.

برای زیبایی‌شناسی میکروفون، لاجیتک حتی تا آنجا پیش رفت که کنترل‌های روی دستگاه را زیر یک پوشش مغناطیسی کوچک مخفیانه پنهان کرد که می‌توان آن را برای دسترسی به جفت سوئیچ زیر یا برگرداندن آن برای حفظ برند Logi در حالت عمودی، برداشت.

همچنین افزایش بیش از حد بهره میکروفون را آسان می کند. من در طول آزمایش تعجب کردم که چقدر میکروفون راندن آسان است و چقدر راحت صدای آن می تواند کمی بیش از حد داغ شود. در حین ضبط مراقب سطوح خود باشید، اما خوب خواهید بود.

درپوش پایین میکروفون Blue Sona لاجیتک

گاهی اوقات محبوب ترین گزینه به دلایلی محبوب است. همه از یوتیوب‌برهای بزرگی مانند مارکز براونلی گرفته تا پادکست‌های مشهوری مانند جو روگان از Shure SM7B استفاده می‌کنند. این فقط کمی گرانتر از گزینه لاجیتک است، اگرچه کمی منحصر به فردتر است.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/smart-office/logitech-blue-sona-microphone-review/#ftag=RSSbaffb68

من دریافتم که خروجی صدای واقعی Blue Sona واضح، دقیق و به طور کلی در سمت سردتر است. هیچ یک از گرمای اضافی مدل هایی مانند Rode XDM-100 مجهز به USB وجود ندارد. شما یک نمایش مستقیم و بدون تغییر از آنچه وارد می کنید، دریافت می کنید، نه بیشتر، نه چیزی کمتر.

در مورد میکروفون هایی که قرار بود دیده شوند، Quadcast S یک نمایش نور RGB و یک میکروفون محکم برای راه اندازی است. در سمت کوچکتر قرار دارد بنابراین دوربین چهره شما را مسدود نمی کند، اما به جای XLR به صدای USB متکی است.

کپسول میکروفون دو دیافراگمی منحصر به فرد که با حذف شیشه جلو دیده می شود.

مایکل گاریفو/ZDNET کپسول میکروفون در میکروفون Logitech Blue Sona

میکروفون Blue Sona لاجیتک با چراغ های RGB پشت آن

در آزمایش گسترده‌ای که روی Blue Sona انجام دادم، میکروفونی را کشف کردم که کار خود را کمی متفاوت انجام می‌دهد، اما به همان خوبی که برخی از غالب‌ترین شرکت‌کنندگان در عرصه میکروفون XLR هستند. برای دریافت برداشت کامل من از صدای خنثی، ساخت هوشمندانه و ویژگی های منحصر به فرد میکروفون Blue Sona لاجیتک و شنیدن آن برای خودتان، به پایین بروید.

مشخصات فنی

نوع میکروفون داینامیک XLR
الگوی وانت آدرس پایان کاردیوئید
محدوده فرکانس 40 هرتز-18 کیلوهرتز
نیروی مورد نیاز برق فانتوم 24 ولت یا 48 ولت
حساسیت 20.97mV/Pa @ 1KHz
لوازم جانبی گنجانده شده است شیشه جلوی اضافی، آداپتور پایه میکروفون 3/8 اینچی
پایه شوک درونی؛ داخلی
ابعاد و وزن 165mm (بالا) x 67mm (W) x 185mm (L) یا 6.5 اینچ (H) x 2.64 اینچ (W) x 7.28 اینچ (L) | 615 گرم یا 21.69 اونس
رنگ ها رنگ سفید، گرافیت

طراحی و ویژگی ها

Rode Procaster یک میکروفون کمی گرمتر (اگرچه واقعا “گرم” نیست) با ظاهر متوسط ​​تر است. اگر میکروفون شما زیاد دیده نمی‌شود و نیازی به فناوری مسدود کردن نویز ندارید، می‌توانید با انتخاب کیفیت صدای مشابه این مدل، مقداری پول پس انداز کنید.

از آنجایی که این میکروفون تا حدی برای پخش کننده های بازی طراحی شده است، لاجیتک اقدامات متعددی را برای مقابله با نویز پس زمینه ساخته است. خواه این صفحه کلید مکانیکی با صدای بلند، دکمه‌های ماوس پر سر و صدا یا لرزش‌های محیطی باشد، Blue Sona سعی می‌کند از نویز در سطح سخت‌افزار جلوگیری کند. این کار با تنظیمات منحصر به فرد دو دیافراگمی آن انجام می شود، با یک دیافراگم برای ضبط صدای شما در حالی که دیافراگم دیگر معکوس است تا به فیلتر کردن صداها از جهات دیگر کمک کند.

سیستم نصب هم غیرعادی و هم انعطاف پذیر است.

مایکل گاریفو/ZDNET

حلقه نصب میکروفون Blue Sona لاجیتک

با فشار دادن بالا یا پایین پانل Logi به شما امکان می دهد آن را بردارید تا سوئیچ های زیر آن نمایان شود.

مایکل گاریفو/ZDNET

اکثر پایه‌های شوک هنگام نصب آن‌ها روی یک بازوی سفت مانند آنچه در اینجا مشاهده می‌کنید، نیاز دارند که کل میکروفون را بچرخانید. پایه لاجیتک با قرار دادن یک حلقه چرخان متصل به طور دائم از آن جلوگیری می کند.

مایکل گاریفو/ZDNET

چند سال پیش، اکثر مردم احتمالاً نمی‌دانستند میکروفون‌های XLR چیست و چگونه توسط محبوب‌ترین خواننده‌ها به‌طور گسترده از آن‌ها استفاده می‌شود. اکنون، با شروع پادکست همه و برادرشان، میکروفون های XLR در حال افزایش محبوبیت هستند. چیزی که زمانی حوزه مهندسین صدا بود، اکنون حرفه امیدهای Twitch و سازندگان محتوا را در همه جا راه اندازی کرده است. به همین دلیل است که برای میکروفون‌های استریم در بازاری که اکثر ورودی‌های جدید دقیقاً شبیه به هم هستند، سخت‌تر می‌شود.