بررسی مانیتور فوق عریض 144 هرتز Innocn 40C1R: فضای زیاد و نرخ تازه سازی سریع

چند ماه پیش مانیتور کامپیوتر Innocn 27C1U 4K جایگزین مانیتور 24 اینچی Dell استاندارد من شد و رنگ ها، وضوح و عملکرد همچنان چشمگیر بوده است. ماه گذشته، مانیتور فوق عریض Innocn 40C1R برای آزمایش رسید برای بازی، استفاده از چند ورودی و بهره وری با برنامه ها و تب های متعدد چشمگیر است.

گزینه های منوی نمایش روی صفحه (OSD) در Innocn 40C1R فراوان است و تنظیمات مربوط به بازی، حرفه ای، تصویر، PIP/PBP، تنظیمات OSD و تنظیمات دیگر را دارد. تنظیمات بازی شامل تغییر حالت RTS/RPB، تغییر حالت FPS arena، همگام‌سازی تطبیقی، نرخ تازه‌سازی و گزینه‌های متقاطع بازی است. مانیتور به وضوح برای گیمر بهینه شده است و این تجربه بهتر از تجربه کاری با وضوح ارائه شده است.

Innocn 40C1R یک مانیتور عریض جامد است، اما ممکن است به دنبال چیز دیگری باشید، بنابراین در اینجا چند جایگزین برای بررسی وجود دارد.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/home-entertainment/innocn-40c1r-ultrawide-144hz-monitor-review/#ftag=RSSbaffb68

برای دسترسی به کنترل‌های نمایش روی صفحه، هر دکمه‌ای را در گوشه پایین سمت راست نمایشگر فشار دهید. پنج دکمه وجود دارند و از چپ به راست کار می کنند، دکمه منو، دکمه پایین، دکمه بالا، کلید خروج/هات و دکمه روشن/خاموش را پیدا می کنیم. از دکمه منو برای انتخاب استفاده می شود. دکمه‌های بالا و پایین در میان گزینه‌های منو حرکت می‌کنند، زمانی که در یک منو هستند و زمانی که هیچ منوی روی صفحه نمایش داده نمی‌شود، می‌توان از آنها برای افزایش یا کاهش سریع سطوح روشنایی استفاده کرد. کلید خروج/هات به سیستم منو باز می گردد و همچنین به شما امکان می دهد تنظیمات پورت را بدون منویی روی نمایشگر به سرعت تغییر دهید.

رایانه نوشتاری اصلی ZDNet من یک سرفیس بوک قدیمی‌تر است در حالی که رایانه مهندسی روزانه من سرفیس پرو 6 است. برای اتصال این رایانه‌ها به مانیتور، من فقط اتصال را به هاب مایکروسافت سرفیس خود عوض می‌کنم. با این محصولات سرفیس، از استفاده از دو برنامه با اندازه کامل در کنار هم برای انجام کار لذت بردم.

تنظیمات OSD به شما این امکان را می دهد که سه کلید داغ را بر اساس تنظیمات برگزیده خود سفارشی کنید تا بتوانید آنها را برای رایج ترین عملکردهایی که به شما امکان می دهد مانیتور را بدون فرو رفتن در منوی کامل OSD تنظیم کنید. گزینه های کلید داغ شامل روشنایی، کنتراست، صدا، بی صدا، تعادل سایه، ضربدر بازی، نرخ تازه سازی، حالت PIP/PBP، سیگنال ورودی، روشنایی پویا و HDR است.

بسته خرده فروشی بسیار طولانی است، بنابراین ممکن است بخواهید دو نفر را برای جعبه گشایی و راه اندازی حضور داشته باشید. جعبه خرده‌فروشی شامل مانیتور، یک کابل برق، کابل USB-C به USB-C، کابل DP، گزارش کالیبراسیون رنگ برای نمایشگر خاص در جعبه، چهار اتوی شش‌ضلعی، بازوی پایه، پایه و راهنمای دستورالعمل است. پایه دو قسمتی از یک قطعه عمودی تشکیل شده است که به طور محکم به سکوی پایه پیچ می شود و سپس به پشت مانیتور می چسبد تا یک پلت فرم بسیار محکم برای تنظیم مانیتور روی میز شما فراهم شود. شما همچنین می توانید مانیتور را روی دیوار نصب کنید و دستورالعمل های خاص در جعبه ارائه شده است. راه اندازی سریع و آسان بود، بنابراین من همه چیز را در عرض چند دقیقه آماده کردم.

با پشتیبانی از USB-C و تمرکزم بر روی دستگاه‌های تلفن همراه، سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا را با صفحه‌کلید و ماوس بلوتوث با صفحه‌کلید بلوتوث به سامسونگ دکس متصل کردم تا تجربه کاملی از رایانه داشته باشم. من همچنین iPad Pro 12.9 خود را با اجرای نسخه بتای عمومی iOS 16.0 آزمایش کردم که به طور قابل توجهی پشتیبانی از مانیتور خارجی را بهبود می بخشد.

سخت افزار

در اینجا نمونه ای از کار با دو مرورگر باز در صفحه نمایش گسترده آورده شده است

متیو میلر/ZDNet

همچنین: Samsung DeX 101: تلفن یا تبلت گلکسی را به رایانه اصلی خود تبدیل کنید

کنترل ها و تنظیمات را مانیتور کنید

راه اندازی سریع و آسان بود، مانیتور به خوبی ساخته شده است، عملکرد بی عیب و نقصی دارد و قیمت آن 499.99 دلار است. من همچنین دیده ام که یک کوپن 80 دلاری برای مانیتور ظاهر شده است که آن را به یک پلت فرم بازی مقرون به صرفه تر تبدیل می کند.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

innocn-40c1r-widescreen-monitor-1

همچنین: بررسی Innocn PU15-Pre 4K OLED: یک مانیتور قابل حمل برای بهبود بهره وری شما

تجربیات استفاده روزانه و نتیجه گیری

را مانیتور فوق عریض Innocn 40C1R برای بازی بهینه شده است و پس از اولین بار اتصال رایانه های سرفیس من تحت تأثیر رزولوشن قرار نگرفتم، به خصوص وقتی که Innocn 27C1U 4K به عنوان مانیتور ثانویه کار می کند. بلندگوها نیز بسیار وحشتناک هستند، بنابراین مطمئن شوید که از منبع دیگری برای صدا استفاده کنید یا بلندگوها را به درگاه صوتی 3.5 میلی متری وصل کنید زیرا صدای خوب برای تجربه بازی مهم است. اجرای بازی‌ها با نرخ تازه‌سازی بالا با پشتیبانی FreeSync (نیاز به GPU یا APU AMD) احتمالاً تجربه بهتری با این مانیتور گسترده است.

بعد از یک هفته، چشمانم برای کارهای مهندسی، ایجاد سند و موارد دیگر با مانیتور تنظیم شد، زیرا تقریباً همه چیز را در یک تنظیم صفحه تقسیم شده با دو برنامه که نمایشگر را تقسیم می‌کردند اجرا کردم. من هنوز 27C1U کوچکتر را برای کار ترجیح می دهم. پایه مانیتور اندازه معقولی دارد و نصب مانیتور پهن تر روی میز ایستاده من کاملاً قابل قبول بود. من در واقع Innocn 40C1R را به میز ایستاده دیگری منتقل کرده ام که به عنوان یک ایستگاه بازی عمل می کند که در آن بهترین استفاده از مانیتور است.

منفی

  • بلندگوهای ضعیف
  • دکمه های منو نیاز به تمرین دارند

مشخصات فنی

نمایش دادن 40 اینچ، 3440 x 1440 پیکسل، IPS LCD
نرخ تجدید 144 هرتز
نسبت ابعاد 21:9
نسبت کنتراست 1200:1
روشنایی 500 نیت
پورت ها DP 1.4، USB-C (90W)، HDMI 2.0 (2)، صدای 3.5 میلی متر
وزن 12.65 کیلوگرم (27.9 پوند)

طرفداران

  • بوم عریض برای کار
  • نرخ رفرش بالا 144 هرتز
  • پورت های فراوان برای اتصال
  • USB-C دستگاه های قابل حمل را شارژ می کند
  • قیمت مناسب
  • طراحی سخت افزار جامد و ساخت با کیفیت

مدل 27 اینچی سمت چپ در کنار مانیتور فوق عریض 40 اینچی در سمت راست بسیار کوچک به نظر می رسد.

متیو میلر/ZDNet

در حالی که می‌توانید از PIP با یک دستگاه ورودی ثانویه استفاده کنید، من ترجیح دادم از PBP برای Samsung DeX در نیمی از نمایشگر استفاده کنم. شش تنظیمات موجود برای PIP/PBP وجود دارد، بنابراین اگر دوست دارید از این قابلیت استفاده کنید، آن‌ها را بررسی کنید.

innocn-40c1r-widescreen-monitor-4

مانیتور قابل تنظیم ارتفاع با محدوده 120 میلی متری است تا با ارتفاع دلخواه شما مطابقت داشته باشد. می توانید مانیتور را 30 درجه به چپ و راست بچرخانید، 5 درجه به جلو یا 15 درجه به عقب متمایل کنید.

گزینه های زیادی برای بهینه سازی مانیتور برای نیازهای بازی یا کار شما وجود دارد

متیو میلر/ZDNet

تنظیمات حرفه ای شامل حالت استاندارد، حالت sRGB، حالت Adobe، حالت یکنواختی، گاما، تنظیمات CT، وضوح، تعادل سایه، نور آبی کم، رنگ، اشباع و روشنایی پویا است. تنظیمات تصویر شامل روشنایی، کنتراست، DCR، مدل متنی، HDR و نسبت تصویر است.

innocn-40c1r-widescreen-monitor-2

تنظیمات دیگر شامل سیگنال ورودی، صدا، بی‌صدا کردن، روشن شدن خودکار، یادآوری محافظ چشم، تنظیم مجدد و اطلاعات است. همانطور که می بینید، می توانید مانیتور را به طور کامل برای نیازهای خاص خود شخصی سازی کنید. مانیتور نیز هوشمند است و هر چیزی که به آن وصل کردم بدون نیاز به فرو رفتن در تنظیمات کاملاً کار کرد. من برخی تنظیمات را تغییر دادم تا بررسی کنم که آیا همه چیز بهینه شده است یا خیر، اما تنظیمات خودکار تقریباً عالی بودند.

پورت های اتصال در قسمت پایینی پشت مانیتور یافت می شوند و شامل یک پورت HDMI 2.0 با اندازه کامل، درگاه DP1.4، پورت USB-C PD 90W، جک 3.5 میلی متری صدا و درگاه برق DC هستند. با این مجموعه پورت‌ها، سرفیس داک خود را به درگاه DP1.4، دستگاه‌های سامسونگ و آی‌پد را به درگاه USB-C و نینتندو سوییچ خود را به درگاه HDMI متصل کردم. جابه‌جایی بین پورت‌ها و داشتن کابل‌های مورد نیاز در نزدیکی پایه، سریع و آسان بود.