بررسی صفحه کلید Keychron Q8: طرح آلیس جالب است، اما مطلوب نیست

صفحه کلید Keychron Q8 از طریق درگاه USB-C خود با یک USB-C به USB-C/A با مارک Keychron خاکستری موجود در بسته خرده فروشی به رایانه شما متصل می شود. یک سوئیچ سیستم عامل در بالا، در کنار درگاه USB-C وجود دارد تا بتوانید صفحه کلید را برای Windows یا MacOS بهینه کنید. من کامپیوتر MacOS ندارم، بنابراین این صفحه کلید را فقط با ویندوز 10 روی رایانه های سرفیس خود آزمایش کردم.

keychron-q8-alice-1

سمت راست دارای فلش های جهت دار و قسمت بزرگتر نوار فاصله است

متیو میلر/ZDNet

صفحه کلید Keychron Q8 یک صفحه کلید مکانیکی جالب است، اما اگر گزینه های مکانیکی ارگونومیک دیگری دارید، اینها را بررسی کنید.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/smart-office/keychron-q8-keyboard-review/#ftag=RSSbaffb68

Keychron Q8 یک صفحه کلید مکانیکی کوانتومی است که با استفاده از نرم افزار VIA قابل برنامه ریزی و نقشه برداری مجدد است. نرم افزار VIA به شما امکان می دهد صفحه کلید را به طور کامل پیکربندی کنید، از جمله اضافه کردن ماکروها، کنترل های رسانه و موارد دیگر. من فقط سطح نرم افزار VIA را لمس کرده ام و از امکانات استفاده از این نرم افزار منبع باز برای ایجاد یک تجربه صفحه کلید بسیار سازنده و کارآمد برای کمک به شما در انجام کار تحت تاثیر قرار گرفته ام.

چهار لایه تنظیمات کلیدی با لایه های 0/1 اختصاص داده شده به Mac OS و لایه های 2/3 اختصاص داده شده به ویندوز ارائه شده است. می‌توانید میان‌برها، جلوه‌های نور پس‌زمینه و بسیاری موارد دیگر را با نرم‌افزار شخصی‌سازی کنید، بنابراین مدتی را صرف تنظیم صفحه‌کلید کنید تا بهترین عملکرد را برای نیازهای شما داشته باشد.

گزینه ها را تغییر دهید

منفی

مدلی که من آزمایش کردم شامل دستگیره است و به طور پیش‌فرض، دستگیره برای کنترل صدا با فشار دادن دکمه و خاموش و روشن کردن دکمه کار می‌کند. می توانید دکمه را برای انجام کارهای دیگر مانند بزرگنمایی و کوچکنمایی، تنظیم روشنایی صفحه و غیره دوباره برنامه ریزی کنید. علاوه بر دانلود و نصب نرم افزار رایگان VIA، باید فایل JSON مربوط به keymap را نیز از وب سایت Keychron دانلود کنید. هنگامی که این تنظیم شد، می توانید ماکرو را برای دستگیره تنظیم کنید، علاوه بر اینکه کلیدهای دیگر را به دلخواه خود نقشه برداری کنید.

طرفداران

رو به جنوب (به سمت تایپیست)، چراغ های LED RGB با 13 گزینه افکت مختلف، لمس خوبی هستند. برای تغییر افکت نور، fn1 + Q را فشار دهید. همچنین می‌توانید fn1 + Tab را برای روشن و خاموش کردن نور پس‌زمینه فشار دهید. روشنایی با fn1 + W (افزایش) یا Fn + S (کاهش) کنترل می شود.

صفحه کلید از آلومینیوم 6063 با ماشینکاری CNC با وزن سنگین 4 پوند (1820 گرم) ساخته شده است. در حالی که وقتی صفحه‌کلید خود را بین ایستگاه‌های کاری جابه‌جا می‌کنم، صفحه‌کلیدهای بلوتوث سبک‌تر را دوست دارم، صفحه‌کلیدهایی که از طریق کابل متصل می‌شوند باید سنگین و بی‌حرکت باشند. Keychron Q8 هنگام تایپ با یک پلتفرم پایدار دوست داشتنی در جای خود باقی می ماند.

keychron-q8-alice-2

همچنین: بررسی صفحه کلید Keychron Q5: عملکرد بیشتر برای قیمت بیشتر

تجربیات استفاده روزانه و نتیجه گیری

من هیجان زده بودم که طرح آلیس را روی یک صفحه کلید مکانیکی امتحان کنم، و اگر چیزی منحصر به فرد می خواهید که برخی از ویژگی های ارگونومیک را ارائه دهد، ممکن است بخواهید آن را در نظر بگیرید. با این حال، مدل‌های دیگر Keychron، مانند Q5 و Q1، که از هر تجربه ورود متنی که نیاز دارم پشتیبانی می‌کنند، من را خراب کرده است. متوجه شدم که فقدان یک کلید tilde، یک ردیف تابع از دست رفته، و کلیدهای عددی که به طور مستقیم در دسترس نبودند، کمی سرعتم را کاهش دادند و همچنین باعث ایجاد چند خطا در ورود متن من در چند هفته گذشته شدند.

به نظر می رسد که Keychron یک بار در ماه یک صفحه کلید مکانیکی جدید منتشر کرده است و بعد از اینکه من مدل Q5 بزرگ با صفحه شماره و دستگیره اختصاصی خود، Keychron Q8 توجهم را جلب کرد من سال‌ها در دفتر از صفحه‌کلید ارگونومیک مایکروسافت استفاده کردم، بنابراین هیجان‌زده بودم که Q8 را با چیدمان Alice آن امتحان کنم، که از نظر فنی کاملاً ارگونومیک نیست، اما ارگونومیک‌تر از یک صفحه کلید استاندارد است.

سمت چپ صفحه کلید شامل قسمت کوچکتر یک نوار فاصله است

متیو میلر/ZDNet

نرم افزار صفحه کلید

Keychron Q8 دارای کلیدهایی است که بر اساس یک صفحه کلید 65% ساخته شده اند که با شکاف کوچکی در وسط به دو نیمه راست و چپ تقسیم شده است. دو طرف در جهت زاویه دار هستند و همچنین کمی به سمت بالا متمایل شده اند تا از طراحی صفحه کلید مایل پیروی کنند. صفحه‌کلیدهای ارگونومیک واقعی که قبلاً استفاده می‌کردم تا حدی به سمت پایین کج می‌شدند که انگار روی لبه صخره آویزان بودم، اما من در اینجا چنین آرایشی را نمی‌بینم.

سخت افزار صفحه کلید

همچنین: 5 بهترین کیبورد مکانیکی: از مینی تا ماکرو

Keychron Q8 یک صفحه کلید بسیار خوش ساخت با طراحی محکم، وزن زیاد و عملکردی است که بهتر از این نمی شود.

keychron-q8-alice-3

بسته‌های خرده‌فروشی شامل صفحه‌کلید، کشنده کلاهک، کشنده سوئیچ، پیچ گوشتی و کلید هگز می‌شود. یک کابل 1.2 متری USB-C به USB-C (با آداپتور USB-A) برای اتصال صفحه کلید ارائه شده است. 98 کلید روی کیبورد Keychron Q8 QMK با فلش های جهت دار در سمت راست و دو فاصله کوچک با دکمه های fn1 و fn2 در فاصله بین نوارهای فاصله وجود دارد.

بررسی: کیبورد مکانیکی سفارشی Keychron Q1 QMK: یک تجربه ممتاز و مقرون به صرفه

گزینه‌های مختلف سوئیچ پشتیبانی می‌شوند، و همچنین قابل تعویض هستند. سوئیچ‌های Gateron G Pro Red همراه با این واحد بررسی قرار گرفتند. Gateron G Pro Blue و Gateron G Pro Brown دیگر گزینه های موجود هستند. را سوئیچ قرمز Gateron G Pro یک سوئیچ بی صدا مناسب برای دفتر یا بازی با حداقل نیروی مورد نیاز برای فشار دادن کلیدها. Keychron نیز همراه با مجموعه ای از سوئیچ های گاترون قهوه ای طلایی. این مجموعه سوئیچ دارای سطح صدای ملایم با رفتار لمسی است. در حالی که من از سوئیچ های کلیکی نیز لذت می برم، Gateron Pro Red عالی به نظر می رسد، و می توانم با این مجموعه سوئیچ سریع تایپ کنم. اگر می خواهید چیز دیگری را نیز امتحان کنید، تعویض سوئیچ ها نسبتاً مقرون به صرفه است.

Keychron همچنین دارای تثبیت کننده های PCB پیچی Gateron است تا کلیدهای بزرگتر عملکرد پایدار و روانی داشته باشند. تثبیت کننده هایی برای جابجایی، نوارهای فاصله دار وارد کردن و کلیدهای پشتی وجود دارد. Q8 همچنین از تثبیت کننده های شخص ثالث از جمله Cherry و Durock پشتیبانی می کند.

صفحه کلید Keychron Q8 در مدل barebones با قیمت 175 دلار تا یک مدل کاملاً مونتاژ شده با دستگیره با قیمت 205 دلار در دسترس است. مدل‌های ISO با شش ترکیب رنگ و سه گزینه سوئیچ در دسترس هستند.