با Sony Xperia 5 IV آشنا شوید: تلفن جمع و جور رویاهای شما تولید کننده محتوا

جدید سونی اکسپریا 5 IV (که مارک 4 نامیده می شود)، مانند سایر تلفن های سونی اکسپریا، عمدتاً برای تولیدکنندگان محتوا با تجربه های پیشرفته تصویربرداری و ویدیویی طراحی شده است که برای کاربران دوربین سونی آلفا آشنا خواهد بود. علاوه بر تجربه‌های دوربین، Xperia 5 IV با برنامه Music Pro راه‌اندازی می‌شود تا به سازندگان صدا، آواز یا صداگذاری، کمک کند تا محتوای حرفه‌ای را با گزینه‌ای برای پردازش ابری از طریق اشتراک ایجاد کنند.

در چند روز گذشته این فرصت را داشتم که با دوربین های سونی آلفا و گوشی های هوشمند Xperia، از جمله حدود 45 دقیقه با یک نمونه اولیه از جدید، زمان متمرکزی را سپری کنم. Xperia 5 IV که اکنون می توانید از سونی پیش خرید کنید. این مدل پرچمدار با قیمتی کمتر از 1000 دلار عرضه می شود که توجیه آن راحت تر از مدل قبلی است قیمت 1599.99 دلار Xperia I IV که در نهایت به زودی در ایالات متحده ارسال می شود.

همچنین: 8 بهترین گوشی اندرویدی: بهتر از آیفون؟

مدت زیادی است که از Sony Xperia به عنوان دستگاه اصلی خود استفاده نکرده ام، اما آن را نگه داشته ام Xperia 5 IV در دست قطعا باعث می شود که دو بار در مورد خرید فکر کنم. در دنیای مدرن امروزی گوشی‌های هوشمند دارای یک فرم نسبتا فشرده است که باعث می‌شود در دست گرفتن آن بسیار راحت باشد. صفحه نمایش 21:9 و 6.1 اینچی برای محتوای ویدئویی سینمایی مناسب است و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این پتانسیل را دارد که این گوشی را برای مدت طولانی کار کند. دکمه فیزیکی شاتر دوربین، جک هدست 3.5 میلی‌متری و حسگر اثرانگشت کناری همگی جزییاتی هستند که امروزه در گوشی‌های دیگر نمی‌بینیم.

این مشخصات برای یک گوشی هوشمند پرچمدار مناسب است و نسخه اندروید در حال راه اندازی بر روی گوشی اعلام می شود، زیرا اندروید 13 در زمان عرضه دستگاه در دسترس خواهد بود، اما احتمالاً با اندروید 12 راه اندازی می شود. Xperia 5 IV همچنین از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1، حتی اگر 8 به علاوه Gen 1 جدیدترین چیپست کوالکام است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/meet-sony-xperia-5-iv-the-content-creating-compact-phone-of-your-dreams/#ftag=RSSbaffb68 sony-xperia-5-iv-2

سونی Xperia 5 IV را اینجا در آیداهو در رویداد Kando Trip به نمایش گذاشت و سپس تقریباً 45 دقیقه با دستگاه‌های نمونه اولیه به شرکت‌کنندگان وقت گذاشت. من کمی تصویر ثابت و ویدیو گرفتم که با آن جفت شد مانیتور Vlog Sony و دسته عکاسی بلوتوث. من می‌توانم ارزش زیادی را در این راه‌اندازی کامل ببینم و امیدوارم بتوانم این ترکیب را با نزدیک‌تر شدن سونی به ارسال گوشی آزمایش کنم.

فناوری‌های تصویربرداری سونی که در دوربینش یافت می‌شوند در این گوشی جدید ظاهر می‌شوند، از جمله Eye AF و Object Tracking در هر سه دوربین عقب. برنامه‌های Videography Pro، Photo Pro، و Cinematography Pro همگی برای سازندگان هستند تا کنترل کامل تجربیات تصویربرداری را در دست بگیرند. همچنین می‌توانید Xperia 5 IV را با ویژگی مانیتور خارجی به دوربین آلفا متصل کنید.

مشخصات فنی

پردازنده پلتفرم موبایل Snapdragon 8 Gen1
نمایش دادن 6.1 اینچ، وضوح 2520×1080 پیکسل OLED
سیستم عامل اندروید
رم 8 گیگابایت
ماندگاری IP68
ذخیره سازی 128 گیگابایت با اسلات توسعه microSD
دوربین ها سه دوربین 12 مگاپیکسلی عقب؛ 16 میلی متر فوق عریض، 24 میلی متر عرض، 60 میلی متر تله فوتو. سنسور جلو 12 مگاپیکسلی
باتری 5000 میلی آمپر ساعت غیر قابل تعویض با شارژ بی سیم
ابعاد 156x67x8.2 میلی متر و 172 گرم
رنگ سیاه و سبز


نمونه اولیه عملی

sony-xperia-5-iv-1

متیو میلر/ZDNET

مشتریانی که Xperia 5 IV را از هم‌اکنون تا زمانی که ماه اکتبر در دسترس است پیش‌سفارش دهند، هدفون‌های Sony WF-1000XM4 را دریافت خواهند کرد که ما در سال 2021 بررسی کردیم و اعلام کردیم بهترین هدفون‌های حذف نویز فعال موجود در آن زمان بودند. این یک است ارزش 280 دلار، به طوری که به جبران قیمت 999.99 دلار کمک می کند.

این ترکیب برای تولیدکنندگان محتوا مناسب است

متیو میلر/ZDNET

صدا همچنین برای سونی مورد توجه قرار می‌گیرد و صدا از طریق جک 3.5 میلی‌متری صدا، هدفون‌های بی‌سیم و بلندگوهای استریو Full-Stage در جلو پخش می‌شود. Bluetooth LE Audio و Sony 360 Reality Audio نیز پشتیبانی می شوند.