با Linode، Akamai توسعه محاسبات ابری لبه را گسترش می دهد

داستان های مرتبط:


منبع: https://www.zdnet.com/article/with-linode-akamai-expands-into-edge-cloud-computing-development/#ftag=RSSbaffb68

آنها را کنار هم بگذارید و لیتون اعلام کرد: “Akamai در حال گسترش است از ارائه و ایمن سازی برنامه ها به توانمندسازی توسعه دهندگان برای ساخت بر اساس آن. با Linode، ما قدم بزرگ بعدی را در تکامل خود برمی داریم: ازدواج با تجربه Linode در رایانش ابری با رهبری Akamai در مقیاس و امنیت برای ایجاد پراکنده ترین پلت فرم محاسباتی جهان.”

تام لیتون: مدیرعامل Akamai

لیتون گفت که این شرکت در حال پیشرفت خوبی در ادغام لاینود در پلتفرم لبه ما و افزودن قابلیت‌ها و مقیاس مورد نیاز برای پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی حیاتی برای شرکت‌های بزرگ است. به ویژه، ما تمام 11 مکان موجود Linode را به خود متصل کرده‌ایم. ستون فقرات خصوصی، ما را قادر می سازد تأخیر کمتر، توان عملیاتی بالاتر و اقتصاد خروجی بهبود یافته را ارائه دهیم.

چرا؟ همانطور که تام لیتون، مدیر عامل Akamai، توضیح داد:لینود پیشگام اولیه در ایجاد بازار برای ابرهای جایگزین بودبه جای ارائه همه زنگ ها و سوت های ارائه دهندگان ابر ابر مانند خدمات وب آمازون (AWS)، مایکروسافت آژور و گوگل ابر، لینود با ارائه روشی مقرون به صرفه برای ساخت برنامه های جدید به توسعه دهندگان رشد کرد. در این بین، عملیات CDN اولیه Akamai ، که به اواخر دهه 90 برمی گردد، سلف محاسبات لبه ای بودند.

Akamai برنامه های دیگری برای استفاده از پلتفرم Linode با منابع محاسباتی لبه خود دارد. لیتون گفت که این شامل “یک مدل استقرار سبک‌تر است که برای توزیع در مقیاس وسیع مناسب است. این به ما امکان می‌دهد تا محاسبات را به کاربران نهایی در سراسر جهان نزدیک‌تر کنیم. ما قصد داریم چندین ده مورد از این وزن سبک‌تر را مستقر کنیم. سایت‌ها در سال آینده، در آن نقطه ما انتظار داریم که از نظر نقاط حضور و نزدیکی به مراکز داده سازمانی و کاربران نهایی، به خوبی با ابر مقیاس‌کننده‌ها مقایسه کنیم.”

به نظر می رسد که کار می کند. که در آخرین گزارش مالی Akamaiدرآمد نرم افزار امنیتی سه ماهه سوم آن 380 میلیون دلار بود که 13 درصد افزایش داشت در حالی که درآمد محاسباتی آن 109 میلیون دلار بود که 72 درصد افزایش داشت.

همچنین: امنیت سایبری، ابر و کدگذاری: چرا این سه مهارت منجر به تقاضا در سال 2023 خواهند شد

چتان ونکاتش، ماکرومتا بنیانگذار و مدیرعامل، به جرأت ادعا می کند، “ما به توسعه دهندگان قدرت های فوق العاده می دهیم. توانایی ایجاد این نوع برنامه ها، با سرعت و سرعتی که سازمان نیاز دارد، برای ناظران معمولی مانند جادو به نظر می رسد. اما زیبایی این پلت فرم فوق العاده در همین است. میکند.”

در اوایل سال جاری، زمانی که Akamai ارائه‌دهنده پلتفرم ابری زیرساخت به‌عنوان سرویس (IaaS) لینود را به قیمت حدود 900 میلیون دلار خرید، مشخص نبود که چگونه شبکه تحویل محتوا (CDN) و سرویس‌های امنیتی Akamai با توسعه‌دهندگان پسند Linode به خوبی کار می‌کنند. ، ابر مبتنی بر لینوکس، Infrastructure-as-a-Service (IaaS). اکنون، ما می دانیم که Akamai فقط یک ابر اضافه نمی کرد. روی محاسبات لبه و هم افزایی توسعه ابری کار می کرد. شرکت است اضافه کردن بیش از ده ها مرکز داده جدید Linode در سراسر جهان تا پایان سال 2023.

در حالی که من انتظار ندارم Akamai به این زودی در یک فیلم مارول ظاهر شود، به نظر می رسد که در راه تبدیل شدن به بهترین گزینه برای توسعه دهندگان ابری در حال پیشرفت است.

تام لیتون، مدیر عامل Akamai

آکامای

اما، صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد. Akamai سرمایه گذاری و مشارکت خود را با Macrometa اعلام کرد، یک شرکت ابر محاسبات لبه. آنچه Macrometa به جدول می آورد، یک پلتفرم لبه برای توسعه دهندگان است تا داده ها را به عنوان برنامه های حالت دار و رابط های برنامه نویسی برنامه (API) با تأخیر بسیار کم ذخیره، پردازش و ارائه دهند. این دو شرکت با هم به توسعه دهندگان سازمانی در ساخت، استقرار و اجرای برنامه ها در لبه و ابر کمک خواهند کرد. امید این است که محاسبات ابری و لبه‌ای را در یک پلتفرم چند ابری/پلی ابری واحد و بدون درز ترکیب کنیم.