با افزایش پذیرش DevOps، نسخه‌های نرم‌افزاری هر روز به سرعت افزایش می‌یابند

هنگامی که از توسعه دهندگان در این مطالعه پرسیده شد که از چه چیزی می توانند برای انجام بهتر وظایف خود استفاده کنند، به دنبال بررسی بیشتر و بهتر کد، آزمایش خودکار و برنامه ریزی بهتر هستند (همه در 31٪). AI/ML برای نوشتن و بررسی کد (27٪) به عنوان دومین رتبه قوی و پس از آن استفاده مجدد از کد (26٪) قرار گرفت. نویسندگان این نظرسنجی نتیجه‌گیری می‌کنند: «این پاسخ‌ها نشان‌دهنده انحراف قابل‌توجهی از آنچه توسعه‌دهندگان در سال گذشته گفته‌اند، نشان نمی‌دهد، شاید نشان‌دهنده دشواری ایجاد تغییرات فرآیند سیستمی و فناوری باشد».


منبع: https://www.zdnet.com/article/as-devops-adoption-rises-software-releases-hit-daily-stride/#ftag=RSSbaffb68

این نظرسنجی نشان می دهد که با این افزایش در DevOps، سرعت تحویل نرم افزار افزایش یافته است. 7 از هر 10 تیم DevOps (70٪) کد را به طور مداوم منتشر می کنند – یک بار در روز یا هر چند روز یک بار – 63٪ نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. حداقل 60 درصد از توسعه دهندگان کد را سریعتر از قبل منتشر می کنند. 35٪ کامل گفتند که کد را دو برابر سریعتر منتشر می کنند، در حالی که 15٪ کد را بین سه تا پنج برابر سریعتر منتشر می کنند. 8 درصد گفتند که این کد بیش از پنج برابر سریعتر از در خارج می شود.

DevOps چیزی بیش از آخرین کلمه کلیدی صنعت برای محاسبات چابک تر است — این تنها راهی است که می توانید نرم افزارها را با همان سرعتی که کسب و کار می خواهد منتشر کنید و در عین حال کیفیت و امنیت را حفظ کنید. به طور فزاینده ای، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای کمک به این فرآیند وارد می شوند. با توجه به سرعت انتشار، این فرآیند برای هر کسی بسیار زیاد است که نمی‌توان آن را به صورت دستی نظارت کرد. و برای بسیاری از فروشگاه های فناوری اطلاعات به خوبی کار می کند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که نقش‌های DevOps همچنان در حال تغییر هستند. توسعه‌دهندگان کارهای عملیاتی را انجام می‌دهند، عملیات‌ها بر مهندسی ابر یا پلتفرم متمرکز هستند، و متخصصان امنیتی بیشتر در تیم‌های توسعه‌دهنده کار می‌کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که گسترش زنجیره ابزار و امنیت به عنوان مهم ترین چالش برای استقرار نرم افزار مبتنی بر DevOps ذکر شده است. ادغام زنجیره ابزار یک تمرکز با اولویت بالا است، به طوری که 69٪ از مدیران یا متخصصان به دنبال یکپارچه سازی زنجیره ابزار خود برای مقابله با چالش ها با نظارت، تاخیر در توسعه و تاثیر منفی بر تجربه توسعه دهندگان هستند. تقریباً 40٪ از توسعه دهندگان بین یک چهارم تا نیمی از زمان خود را صرف نگهداری یا یکپارچه سازی زنجیره های ابزار پیچیده می کنند – بیش از دو برابر درصد از سال 2021.

همچنین: نظرسنجی نشان می دهد که DevOps Nirvana هنوز برای بسیاری یک هدف دور است

برای تسهیل این امر، اتوماسیون سطح بالای بیشتری برای تحویل نرم افزار اعمال می شود – این نظرسنجی نشان می دهد که 62٪ از تیم های DevOps در حال تمرین هستند. ModelOps، یا حاکمیت و مدیریت چرخه عمر مدل های هوش مصنوعی. حداقل 31 درصد از تیم ها به طور فعال از الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای بررسی کد استفاده می کنند که بیش از دو برابر تعداد سال گذشته است. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که 37 درصد از تیم‌ها از AI/ML در تست نرم‌افزار استفاده می‌کنند (در مقایسه با 25 درصد)، و 20 درصد دیگر قصد دارند آن را در سال جاری معرفی کنند. 19 درصد دیگر قصد دارند در دو تا سه سال آینده آزمایش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی/ML را اجرا کنند.

امنیت از رایانش ابری به عنوان حوزه سرمایه گذاری شماره یک در تیم های DevOps پیشی گرفته است. با این حال، علی‌رغم تمایل به تغییر امنیت به سمت چپ، بسیاری از شرکت‌ها هنوز در رویکرد و نتایج خود نوپا هستند – تنها 10 درصد از پاسخ‌دهندگان گزارش دادند که بودجه بیشتری برای امنیت دریافت کرده‌اند. علاوه بر این، 50٪ از متخصصان امنیتی در نظرسنجی گزارش می دهند که توسعه دهندگان در شناسایی مسائل امنیتی – به میزان 75٪ از آسیب پذیری ها، ناکام هستند.

دو همکار در حال صحبت با یکدیگر در مقابل کامپیوتری که تصاویر و کدهای مختلف را نمایش می دهد.

تصویر: Maskot/Getty

این کلمه GitLab است که a را منتشر کرد نظر سنجی از 5001 مدیر فناوری و حرفه ای که تنها در 12 ماه گذشته رشد قابل توجهی در شیوه های DevOps یافته اند. در سال 2022، اکثر پاسخ دهندگان (47٪) نشان دادند که DevOps یا DevSecOps متدولوژی انتخابی آنها بود که پنج درصد نسبت به سال 2021 افزایش داشت.

به طرز متناقضی، روش آبشاری انتشار کد — که در آن نرم افزار طراحی می شود و سپس روی دیوار به تیم ها یا کاربران QA پرتاب می شود — هنوز در بسیاری از فروشگاه ها رواج دارد. نویسندگان این نظرسنجی گزارش می دهند که درصد تیم هایی که از آبشار استفاده می کنند در سال جاری نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است. آنها اضافه می کنند که تمرین کنندگان «آب/اسکرام/پاییز» نسبت به سال گذشته 23 درصد جهش داشته اند.

همچنین: کسب و کارها برای رقابتی بودن به DevOps نیاز دارند اما باید بهترین شیوه ها را برای به حداقل رساندن ریسک دنبال کنند