بازار جهانی تبلت در میان مشکلات اقتصادی جهانی ضربه خورده است

افزایش هزینه ها برای نیازهای روزمره مانند مواد غذایی، گاز و مسکن به معنای پول کمتری در جیب مردم برای محصولاتی است که در رده لوکس قرار می گیرند. بنابراین، تبلت‌ها تغییری از نیاز کار از خانه به یک کالای لوکس را تجربه کرده‌اند و بازار کلی در سه ماهه سوم سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد سقوط کرد.

این بیماری همه گیر به دلیل آموزش مجازی و نیازهای کاری باعث افزایش فروش تبلت شد. با توجه به اینکه جهان کم کم به حالت عادی باز می گردد و تورم جهانی به جیب مصرف کنندگان ضربه می زند، بازار جهانی تبلت در حال کاهش است. مطالعه تحلیل استراتژی

اریک اسمیت، مدیر محاسبات متصل در Strategy Analytics می‌گوید: «هر دو شرکت راه‌هایی برای غلبه بر فشارهای تورمی دارند، که برای سه ماهه آینده به عنوان یک مهارت کلیدی باقی خواهد ماند.

سامسونگ با 7.2 میلیون محموله بهتر از حد انتظار عمل کرد و با 19 درصد دومین سهم بازار را در اختیار داشت. نمونه کارها در حال رشد اندروید آن نقش بزرگی در این موفقیت ایفا می کند.

آمازون با 10 درصد سهم بازار در جایگاه سوم قرار گرفت. بر اساس این مطالعه، موفقیت آمازون را می‌توان به کمپین‌های معاملاتی عظیم آن نسبت داد، مانند Amazon Prime Day و فروش دسترسی زودهنگام آمازون، که تخفیف‌های سخاوتمندانه‌ای را بر روی مجموعه بزرگی از اقلام، از جمله تبلت‌ها ارائه می‌کنند.

اسمیت می‌گوید: «سامسونگ در این سه‌ماهه به لطف سبد اندرویدی متنوع‌اش که از رده‌های برتر با سری گلکسی تب اس 8 تا سطوح پایین‌تر با سری گلکسی تب A را در بر می‌گیرد، نزدیک‌ترین نقطه به منطقه مثبت را کسب کرد.

مجموعه متنوع اپل که تا iPad Pro و iPad Airs روی پردازنده‌های M1 اجرا می‌شود، ASP اپل را تقویت کرده است. [average sale price] Chirag Upadhyay، تحلیلگر صنعت در Strategy Analytics گفت: به 483 دلار زیرا کاربران به دنبال انجام کارهای بیشتر در تبلت های خود از جمله محل کار، مدرسه و بازی هستند.

اپل با 39 درصد سهم بازار همچنان بزرگترین دارنده سهم بازار است. این مطالعه تسلط اپل را به سبد محصولات رده بالاتر آن نسبت می دهد که مشتریان ثروتمندتری را که به همان میزان از تاثیر تورم رنج نمی برند، جذاب می کند.

علیرغم بخش عظیمی از سهم بازار که اپل در اختیار دارد، کاهش 14 درصدی در رشد سال به سال را تجربه کرد. این باعث می شود که توانایی سامسونگ و آمازون برای تجربه حداقل کاهش، به ترتیب 4 و 5 درصد، یک شاهکار چشمگیر باشد.

آمازون نیز تقریباً همین کار را کرد [as Samsung] اسمیت می‌گوید: بر اساس معیار رشد، اما به دلایل کاملاً متفاوت. «این محصول صرفاً بر روی سطوح پایین‌تر متمرکز شده است و قدرت ناشی از تخفیف‌های Prime Day و مدل 7 اینچی تازه‌شده آن است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/worldwide-tablet-market-takes-a-hit-amidst-global-economic-hardships/#ftag=RSSbaffb68

نتایج فروشندگان تبلت تجزیه و تحلیل استراتژی

تجزیه و تحلیل استراتژی
علیرغم این سقوط عمومی بازار، برخی از فروشندگان بازار توانستند با ایجاد محصولات و مشوق هایی که به درستی به مخاطبان هدفشان خدمت می کنند، در این دسته بندی با موفقیت رقابت کنند.

نمای نزدیک از دانش آموز در حال پیمایش روی رایانه لوحی

تصویر: کلاوس ودفلت از طریق گتی ایماژ