بازار بدون کد کم کد همچنان در حال رشد است و این به معنای تغییر در نقش های فناوری است

اینجاست که فناوری اطلاعات باید وارد عمل شود و مسئولیت را بر عهده بگیرد. کار می‌گوید IT باید APIهایی را برای داده‌های سلف سرویس ایجاد و مدیریت کند. “این یک مشکل پیش پا افتاده نیست. شامل جست و جوی داده ها از سیلوهای دپارتمان، ایجاد قوانین – و نوشتن API هایی است که قوانین را اجرا می کند – که به افراد اجازه می دهد فقط به داده هایی دسترسی داشته باشند که مجاز به دیدن هستند، و اطمینان از اینکه داده ها قابل مشاهده هستند. حاکمیت داده به بخش بزرگتری از کار IT تبدیل خواهد شد.”

کم کد و بدون کد به طور فزاینده ای در شرکت های دیجیتالی که از محیط های کاری ترکیبی و راه دور پشتیبانی می کنند دیده می شود. می‌گوید: «بدون کد از رویکرد «ابر به جلو» پشتیبانی می‌کند و مهاجرت‌های ابری سریع‌تر و راحت‌تر را تقویت می‌کند. بوریا شاخنوویچ، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران airSlate.

افزایش حضور کم‌کد به معنای تغییر در نقش‌های شغلی فناوری اطلاعات و کسب‌وکار نیز هست. کار اضافه می‌کند که این پلتفرم‌ها «فرصتی را برای توسعه‌دهندگان حرفه‌ای فراهم می‌کنند تا مانند مشاوران عمل کنند». کار می‌گوید علاوه بر این، شرکت‌هایی که با موفقیت از این فناوری «برای افزایش سودآوری» استفاده می‌کنند، از ترکیبی از شهروندان و توسعه‌دهندگان حرفه‌ای برای تسریع زمان برای ارزش‌گذاری بدون به خطر انداختن حاکمیت متمرکز استفاده کرده‌اند. علاوه بر این، به توسعه دهندگان حرفه ای و کارکنان فناوری اطلاعات “دسترسی به ابزارهای توسعه سریعتر، و توانایی تمرکز بیشتر بر معماری و استراتژی و تمرین مهارت های کسب و کار” داده شده است.

وایدیاناتان می‌گوید، توسعه‌دهندگان حرفه‌ای و کارکنان فناوری اطلاعات «نیازی به برنامه‌نویسی کالا با کدهای قابل استفاده مجدد ندارند». در عوض، آنها می‌توانند بر ارزش افزوده‌ها و ایجاد بلوغ نرم‌افزاری با تصمیم‌های ساخت یا خرید، توسعه اختصاصی معماری مبتنی بر خدمات تمرکز کنند. این درها را برای فن‌آوران باز می‌کند تا به حمایت از مشتری و برآورده کردن نیازهای مشتری نزدیک‌تر شوند.»

نگرانی اصلی در مورد کم کد و بدون کد، پتانسیل آن برای تشدید گسترش IT سایه است. کار هشدار می‌دهد که برنامه‌های توسعه‌یافته توسط توسعه‌دهندگان شهروند “مرتبط بدون نظارت مناسب IT توسعه می‌یابند، بنابراین یک نقض امنیتی یا یک راه‌حل ناسازگار می‌تواند خسارت مالی قابل‌توجهی داشته باشد.” علاوه بر این، چشم انداز سایه IT گسترش یافته “ممکن است بدهی های فنی فناوری اطلاعات موجود را با کوپلینگ های بی سرپرست تشدید کند. این زمانی اتفاق می افتد که یک برنامه سایه از داده های برنامه های IT استفاده می کند بدون اینکه IT از وابستگی آن مطلع باشد. تغییرات در یک سیستم IT وابسته می تواند باعث اختلال در برنامه سایه شود. ، در نتیجه عملیات تجاری را مختل می کند.”

low-code.jpg

تصویر: Hinterhaus Productions/Getty

همچنین: آینده وب به نوع متفاوتی از توسعه دهندگان نرم افزار نیاز دارد

یکی دیگر از نکات منفی کم کد و بدون کد، ناتوانی در شخصی سازی راه حل ها است. احتیاط می کند: «سکوت پلتفرم های کم کد و بدون کد وجود دارد ناگ وایدیاناتان، مدیر ارشد فناوری در فن آوری های Duck Creek. “بسیاری از آنها به اندازه کافی انعطاف پذیر نیستند تا به تفاوت های ظریف یا منحصر به فرد بودن یک کارکرد تجاری خاص پاسخ دهند.” علاوه بر این، کد پایین و بدون کد ممکن است نیاز به “سطحی از تعمیر و نگهداری داشته باشند، زیرا نیازهای تجاری تغییر می کند. این شامل انحراف از هنجار به دلیل شرایط خاص مانند ادغام ها، نیاز به اصلاح کد خارج از جعبه ذاتی است. نادیده گرفتن، اشکال زدایی، ایجاد گروه های IT سایه، و همچنین افزونگی یا تکراری بودن عملکرد در مناطق مختلف یک شرکت.”

کار می‌گوید جذابیت کم‌کد و بدون کد این است که «ضریب‌کننده نیرو» است که ممکن است به حل مسائلی که مانع همسویی کسب‌وکار و فناوری می‌شوند کمک کند. او می‌گوید فقدان همسویی «از لحاظ تاریخی یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد تحولات دیجیتالی ناموفق بوده است». با محو کردن مرز بین توسعه‌دهندگان شهروند و توسعه‌دهندگان حرفه‌ای، کم‌کد و بدون کد برای توسعه برنامه‌ها چه کاری انجام می‌دهد. مهندسی قابلیت اطمینان سایت مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات را انجام داده است. کم کد و بدون کد به جبران کمبود منابع مزمن کمک می کند، سرعت توسعه دهندگان را افزایش می دهد و توسعه اتوماسیون های هوشمند کم پیچیدگی یا گردش کار فرآیندهای تجاری را تسریع می بخشد.

همچنین: کم کد و بدون کد کار توسعه دهندگان را از دو جهت بهتر می کنند

همچنین: نرم افزارهای کم کد کارفرمایان را جذاب تر می کند

کار می‌گوید: «هنگامی که برنامه‌نویسی سنتی به عنوان یک مانع متوقف می‌شود، مردم می‌توانند نرم‌افزاری را برای پاسخ‌گویی به سؤالات در حین مطرح شدن ایجاد کنند، و زمانی که این نرم‌افزار به هدف خود رسید، آن را کنار بگذارند». “اگر مدیر محصول هستید، آیا می‌توانید فروش یک محصول را به صورت کانال به کانال دنبال کنید؟ آیا می‌توانید روند فروش را در کشورها، ایالت‌ها یا شهرها ببینید؟ این کار با برخی ابزارهای BI امکان‌پذیر است، اما اغلب اوقات شما نیاز به دسترسی به پایگاه داده، دانش SQL و توانایی برنامه‌نویسی به زبانی مانند پایتون دارد. حمایت از افرادی که به این پاسخ‌ها نیاز دارند مدت‌هاست که استان IT بوده است — و هزینه‌های قابل توجهی را به همراه دارد. من فکر نمی‌کنم IT بتواند به طور کامل از آن جدا شود، اما وقتی داده‌ها به سلف سرویس تبدیل می‌شوند و وقتی مردم ابزارهای مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل آن را دارند، مداخله فناوری اطلاعات استثنا خواهد بود، نه قاعده.»


منبع: https://www.zdnet.com/article/low-code-no-code-market-keeps-growing-portending-shifts-in-technology-roles/#ftag=RSSbaffb68

بازار کم‌کد و بدون کد — تشویق به ظهور توسعه دهندگان شهروندی و همچنین سرعت بخشیدن به توسعه نرم افزار — اکنون بازاری قابل توجه است و در پنج سال آینده حجم آن دو برابر خواهد شد. تحقیقات اخیر از ISG در حال حاضر بازار را در حدود 25 میلیارد دلار قرار می دهد و انتظار می رود این بخش با نرخ رشد مرکب سالانه 28 درصد رشد کند و تا سال 2027 به 45.5 میلیارد دلار برسد. این رشد؟ آیا واقعاً می‌توان دسته‌ای از «توسعه‌دهندگان شهروند» بدون محدودیت وجود داشت یا این فقط بازاریابی واهی است؟

طرفداران کم‌کد و بدون کد به مزایایی اشاره می‌کنند که کد کم و بدون کد بیشتر از جبران هر گونه مشکلی است که ایجاد می‌شود. می‌گوید برای شروع، این رویکرد می‌تواند توسعه نرم‌افزار را تا 10 برابر تسریع کند آنیندیپ کار، مشاور اصلی ISG علاوه بر این، تا پایان سال آینده، نیمی از شرکت‌های متوسط ​​تا بزرگ، کد پایین را «به‌عنوان یکی از پلت‌فرم‌های استراتژیک خود» انتخاب خواهند کرد.

شاخنوویچ موافق است که IT سایه یک خطر است، به ویژه از آنجایی که احتمال وجود “یک یا تعداد بسیار کمی از کاربران از نحوه عملکرد سیستم و گسترش مسائل حاکمیتی وجود دارد.” او می‌گوید که این امر نقش جدیدی را برای متخصصان فناوری اطلاعات باز می‌کند — “ایجاد نظارت مناسب، تا توسعه‌دهندگان شهروند بتوانند آزادی عمل خود را بهبود بخشند.” «در حالی که راه‌حل‌های کم‌کد و بدون کد هم کارآمد و هم مقرون‌به‌صرفه هستند، مواردی وجود دارد که نگرانی‌های امنیتی یا نیاز به عملکرد پیچیده ممکن است اثربخشی آنها را محدود کند.»