ایو، نانولیف و آمازون: در اینجا زمانی است که می‌توانید منتظر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار و دستگاه‌های Matter باشید

اما تعداد انگشت شماری از شرکت ها هستند که امروز آماده اعلام برنامه هستند، از جمله ایو، نانولیف، آمازون و حتی سامسونگ.

سامسونگ قبلاً برخی از هاب های SmartThings و برنامه اندروید خود را با پشتیبانی از Matter به روز کرده است. اکنون این شرکت فقط به دستگاه هایی برای به روز رسانی با پشتیبانی Matter نیاز دارد.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/smart-home/eve-nanoleaf-and-amazon-heres-when-you-can-expect-matter-devices-and-software-updates/#ftag=RSSbaffb68

Nanoleaf پشتیبانی Thread و Thread border روتر را در خود گنجانده است محصولات روشنایی هوشمند برای مدتی در حال حاضر، اما مقدار ذخیره سازی ماده نیاز به پیش‌بینی‌های Nanoleaf دارد، بنابراین شرکت نمی تواند آنها را به پشتیبانی کامل Matter به روز کند. در عوض، Nanoleaf چهار لامپ و نوار نوری جدید را معرفی کرد که بخشی از خط Essentials آن خواهند بود.

آمازون 17 مورد از خود را به روز خواهد کرد اکو و دستگاه های Eero با Matter از طریق Wi-Fi برای پشتیبانی از دوشاخه، سوئیچ و لامپ در ماه دسامبر. پشتیبانی Matter over Thread تا سال آینده در سراسر محصولات آمازون راه اندازی نخواهد شد، که پس از آن، پشتیبانی چند اکوسیستمی وعده Matter را با پشتیبانی از پلت فرم HomeKit اپل اضافه می کند.

حواتا کنون تنها دستگاه‌های خانگی هوشمند را برای پلتفرم HomeKit اپل ساخته است. طی یک سال گذشته یا بیشتر، این شرکت بر روی عرضه دستگاه‌های خانه هوشمند با قابلیت Thread تمرکز کرده است تا برای عرضه کامل Matter آماده شود. Thread یک پروتکل شبکه ای است که برای دستگاه های خانه هوشمند طراحی شده است که امکان ارتباط سریع و آسان بین چندین دستگاه را به طور همزمان فراهم می کند. حوا در حال حاضر 14 دارد دستگاه های نخ در خط تولید خود، که همه آنها یک به روز رسانی برای فعال کردن پشتیبانی Matter دریافت می کنند. در 12 دسامبر، ایو یک به‌روزرسانی نرم‌افزار اختیاری را برای آن منتشر خواهد کرد انرژی حوا، درب و پنجره حوا و حرکت حوا. علاوه بر این، اوایل سال آینده، ایو نسخه اندرویدی برنامه خود را منتشر خواهد کرد.

خب، ماده اینجاست. اتحاد استانداردهای اتصال (CSA) یک رویداد راه اندازی را در آمستردام برگزار کرد تا آینده تجربه خانه هوشمند همیشه روشن و همیشه متصل ما را آغاز کند.

01 سپتامبر 2022، برلین: غرفه ارائه‌دهنده خانه هوشمند در روز مطبوعاتی قبل از افتتاح در نمایشگاه تجارت الکترونیک IFA برپاست.  IFA سالن های خود را در تاریخ دوم شهریور ماه به روی عموم باز می کند

اپل معامله بزرگی درباره برنامه‌های Matter خود انجام نداده است، اما آخرین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای iPhone، iPad، Mac و Apple Watch پشتیبانی Matter را برای پلتفرم HomeKit فعال کرد. نسخه گران تر از اپل تی وی جدیدبه عنوان مثال، مجهز به رادیو Thread است و به عنوان یک مسیریاب مرزی Thread عمل می کند.

باز هم، من انتظار دارم که شاهد سیل اعلامیه‌ها در مورد به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای فعال کردن پشتیبانی از Matter یا سخت‌افزار جدیدی باشیم که در روزها و هفته‌های آینده کاملاً آماده عرضه با Matter است.

همچنین: سامسونگ برنامه های بزرگی برای Matter دارد. چگونه می تواند خانه شما را متحول کند

آیا در مورد ماده شنیده اید؟ این یک مشخصات خانه هوشمند جدید است که نوید می دهد که نصب، کنترل و نگهداری دستگاه های خانه هوشمند شما را آسان تر کند، صرف نظر از اینکه چه کسی آنها را ساخته است. ماریا دیاز از ZDNET مقاله ای عالی نوشت و توضیح داد که ماده چیست و چرا برای شما مهم است. اگر واقعاً از تجربه خانه هوشمند فعلی ناامید هستید و به راه حلی امیدوار هستید، ارزش خواندن را دارد.

nanoleaf-matter-hero-1

تصویر: نانو برگ

لامپ ها و نوارها تا اوایل سال آینده در دسترس نخواهند بود و قیمت آنها از 19.99 تا 99.99 دلار متغیر است. وب سایت نانولیف. Nanoleaf همچنین انتظار دارد که محصولات بیشتری را برای معرفی در CES 2023 آماده کند.

اما تغییر آنی نخواهد بود. Matter یک استاندارد است و همه شرکت‌ها – از جمله غول‌های فناوری مانند اپل، آمازون یا گوگل – قبل از اینکه بتوانند به‌روزرسانی‌های سفت‌افزار Matter یا محصولات دارای Matter را منتشر کنند، باید فرآیندهای مختلفی را طی کنند. به عنوان مثال، هر محصول باید فرآیند صدور گواهی را با CSA طی کند. در حال حاضر یک فرآیند صدور گواهینامه برای دستگاه‌هایی مانند چراغ‌ها، ترموستات‌ها، تلویزیون‌ها، قفل‌های درب و حسگرهای امنیتی (به نام چند مورد) وجود دارد.

ماده-جریان-دستگاه-پشتیبانی می شود

تصویر: CSA/Matter

نمایشگر ماده در IFA2022

عکس از فابیان سامر/ اتحاد تصویر از طریق گتی ایماژ

با در نظر گرفتن این موضوع، شرکت ها شروع به اعلام برنامه های خود برای Matter کرده اند. در زیر خلاصه‌ای از شرکت‌هایی را که برنامه‌های خود را اعلام کرده‌اند، مشاهده می‌کنید. اما فهرست جامعی نیست. CSA همین امروز صبح اعلام کرد که 300 عضو وجود دارد که انتظار دارد Matter را یکپارچه کنند.

سازندگان دستگاه های خانه هوشمند که برنامه های Matter را اعلام کرده اند