این گیاه غول پیکر زمین گرمایی توسط گدازه احاطه شده است. می تواند به حل مشکل انرژی فناوری کمک کند

“چهار سال طول کشیده است، اما شما چیز زیادی از کار را نمی بینید. کابل ها در ایالات متحده طراحی شده اند، می بینید که کابل در ساحل فرود می آید و سپس کشتی دور می شود و کابل را می کشد.”

با این حال، او معتقد است که تا 95٪ از برنامه ها می توانند به طور موثر از ایسلند اجرا شوند. او رهبران کسب‌وکار را تشویق می‌کند تا «کوچک‌نمایی» کنند و به آنچه نشان‌دهنده تأخیر قابل قبول برای کسب‌وکارشان است فکر کنند.

verne-global-0095-1

حرفه ای ها باید توجه داشته باشند که در سال آینده، زمانی که Farice، متخصص مخابرات و اپراتور کابل زیر دریا، IRIS را که سومین و به روزترین اتصال داده بین ایسلند و اروپا است، باز کند، سرعت داده ها افزایش بیشتری خواهد یافت.

برآوردها حاکی از صنعت IT است حدود 3 درصد کربن جهان را تشکیل می دهد انتشارات مهم ترین مشارکت کنندگان گازهای گلخانه ای در بخش فناوری اطلاعات مراکز داده (45 درصد) هستند.

همچنین: هزینه های فناوری در سال آینده افزایش خواهد یافت. و این مورد علاقه قدیمی هنوز در اولویت قرار دارد

به ایسلند خوش آمدید، خانه مجموعه ای از تاسیسات برق آبی و زمین گرمایی که مجموعاً نزدیک به 70% و 30% از تولید انرژی کشور را تشکیل می دهند (کمی انرژی باد نیز وجود دارد).

این چیزی است که توسط Gisli Kr.، مدیر ارشد تجاری متخصص مرکز داده در شمال، که شرکتش از سال 2009 محاسبات با عملکرد بالا را در مقیاس مقیاس ارائه می دهد، به رسمیت شناخته شده است.

ljosafoss

در شمال اروپا، گروهی از شرکت‌ها در ایسلند که امکانات برق، مراکز داده و کابل‌کشی زیر دریا را ارائه می‌کنند، معتقدند منابع ترکیبی آنها جایگزین سبزتری است.

امکانات مرکز داده Verne Global در ایسلند از منابع پایدار تامین می شود.

تصویر: Verne Global

یکی از افرادی که به رهبری این اتهام کمک می کند، تیت کانترل، CTO در Verne Global، یک شرکت مرکز داده است که امکانات آن 100٪ از منابع انرژی پایدار، از جمله انرژی هیدروالکتریک و زمین گرمایی در ایسلند تامین می شود.

گیسلی کر. تشخیص می دهد که تأخیر بسیار کم برای برخی از متخصصان، مانند کسانی که در معاملات با فرکانس بالا کار می کنند، بسیار مهم است.

20220523-111600

چند ساعت بعد، من در یک غار زیرزمینی ایستاده ام نیروگاه برق آبی لیوسافوس و صدای تقریباً کر کننده ای به گوش می رسد زیرا هزاران لیتر آب از طریق لوله ها به سمت توربین های ایستگاه می رود و به رودخانه پایین می رود و در این فرآیند مقادیر زیادی برق ایجاد می کند.

مصرف کنندگان نمی خواهند اصول سبز آنها توسط فعالیت های شرکت هایی که این کالاها را تولید می کنند تضعیف شود – و فناوری تا حد زیادی بخشی از این فرآیند تولید است.

این پیشرفت‌ها در مقیاس بزرگ هیجان‌انگیز و پیشگام هستند، اما به طور بالقوه برای متخصصان فناوری که مسئول کاهش انتشار کربن سازمان خود و تقویت اعتبار سبز آن هستند، حیاتی هستند.

تأخیر کنونی برای انتقال داده بین ریکیاویک و لندن 18 میلی‌ثانیه یک طرفه است. IRIS تأخیر یک طرفه را برای لندن به 15 میلی‌ثانیه و حدود 10.5 میلی‌ثانیه برای ایرلند کاهش می‌دهد.

تحقیق برای مشاور Deloitte می گوید مصرف کنندگان کاهش ضایعات را فهرست می کنند در فرآیندهای تولید و کاهش ردپای کربن به عنوان دو مورد از پنج روش مهم زیست محیطی پایدار یا اخلاقی آنها.

فناوری این قدرت را دارد که همه زندگی ما را به سمت بهتر شدن تغییر دهد، با این حال اتکای روزافزون ما به داده ها فشار زیادی بر محیط زیست ایجاد می کند.

او می گوید: «شجاعت می خواهد. “یکی از مشتریان خدمات مالی ما تصمیم گرفت داده های خود را در یک منطقه کم کربن قرار دهد. آنها سه مرکز داده در انگلستان و سرزمین اصلی اروپا با تاخیر بسیار کم بین سایت ها داشتند. آنها یک سوم حجم کاری خود را به ایسلند منتقل کردند – و پس از راه‌اندازی، متوجه شدند که هزینه‌های کل مالکیت برای حجم کاری خود در ایسلند نسبت به مکان‌های قبلی‌شان کمتر است.”

برخی از شرکت ها در حال حاضر از نقش فناوری اطلاعات در فرآیند تولید آگاه هستند. کانترل بی ام و را مثال می زندکه یکی از مشتریان قدیمی ورن است.

در حالی که بقیه اروپا از افزایش قیمت بنزین رنج می برند و زمستانی با قطع برق را در سر می پرورانند، ایسلند از منابع طبیعی خود استفاده کرده و 100% از انرژی های تجدیدپذیر مانند نیروگاه برق آبی تحت بهره برداری Landsvirkjun و تاسیسات زمین گرمایی توسط ON Power استفاده می کند. سوخت همه چیز از خانه گرفته تا اتومبیل – و مراکز داده.

نیروگاه Hellisheiði بزرگترین نیروگاه ایسلند است.

تصویر: روشن است

Þorvarður Sveinsson، مدیر عامل شرکت Farice، می‌گوید که پروژه ایجاد این کابل سوم مدت‌ها طول کشیده است و بسیاری از تلاش‌ها برای ایجاد این کابل به طول 1750 کیلومتر در پشت صحنه انجام می‌شود.

یکی از موانع مهم تأخیر است. ایسلند از سرزمین اصلی اروپا فاصله زیادی دارد – و این فاصله زمانی اهمیت دارد که داده‌ها را در امتداد کابل‌های زیردریایی ارسال می‌کنید تا تصمیم‌های تجاری مهم، شاید حتی در زمان واقعی را بگیرید.

با کمبود انرژی مقرون به صرفه و پایدار در سراسر سرزمین اصلی اروپا، تعداد فزاینده ای از متخصصان که به دنبال اجرای کارآمد و مقرون به صرفه هستند، می توانند ایسلند را در نظر بگیرند. بنابراین، چه چیزی گرفتار است؟

این شرکت مالی حجم زیادی از کار را انجام داد تا برنامه های خود را با تأخیر کمتر کار کند. اکنون، این شرکت برنامه تحلیلی خود را از ایسلند با هزینه کمتر و ردپای کربن کمتر اجرا می کند.

adc-043

نیروگاه هلهیدر-1

کانترل می گوید که تغییر به سمت قدرت محاسباتی پایدار به عنوان بخشی از فرآیند تولید، روندی نیست که کند شود – او می گوید سایر شرکت ها در بخش های تولیدی و مالی نیز حرکت های مشابهی انجام می دهند.

همچنین: پپسی کو با استارت آپ ها کار می کند تا از منابع جدید نوآوری استفاده کند. در اینجا نحوه انجام آن است

کانترل می‌گوید تعداد فزاینده‌ای از متخصصان در شرکت‌های بزرگ با این واقعیت بیدار می‌شوند که پایداری چیزی است که نه تنها برای هیئت مدیره، بلکه برای مشتریان نهایی که از محصولات یک شرکت استفاده می‌کنند نیز اهمیت دارد.

گذاشتن کابل های زیر دریای ایسلند.

تصویر: فریس

همه این تلاش ها باید پاداش های بزرگی به همراه داشته باشد. در حال حاضر، حدود دو سوم ظرفیت کابل کشی Farice توسط مراکز داده استفاده می شود. کابل جدید ظرفیت و سرعت را افزایش می دهد.

“امروزه، محاسبات سازگار با محیط زیست اکنون با هزینه کمتری در دسترس است. مشتریان ما مشتریان شرکتی هستند و این موضوع در شرکت های جریان اصلی به بحث گذاشته شده است.”

من به آنچه شبیه منظره ماه است نگاه می کنم، با ستون های بلند بخار داغ که از هوا به هوا می وزد. نیروگاه Hellisheiði که توسط گدازه و یکی از بزرگترین نیروگاه های زمین گرمایی احاطه شده است. در جهان.

دلیل اینکه آنها ما را در سال 2012 انتخاب کردند این بود که می‌خواستند به دنیا ثابت کنند که نه تنها نسل بعدی خودروهای پایدار را می‌سازند، بلکه می‌دانستند که مراکز داده بخشی از مواد خامی هستند که خودروها را تشکیل می‌دهند. ” او می گوید.

نیروگاه برق آبی لیوسافوس در ایسلند.

تصویر: Landsvirkjun

به عنوان یک امتیاز اضافی، تلاش‌های این شرکت برای بهینه‌سازی برنامه‌های کاربردی خود به این معنی است که این ابزارها اکنون می‌توانند در هر نقطه از جهان مستقر شوند، که به شرکت انعطاف‌پذیری و انعطاف‌پذیری بیشتری را از نظر پشته برنامه‌هایش می‌دهد.

تقاضای مستمر ما برای اطلاعات، فشار رو به بالا بیشتری بر محیط زیست ایجاد خواهد کرد و خطر افزایش بیشتر در انتشار گازهای گلخانه ای را به دنبال خواهد داشت. بنابراین، آیا راهی برای کمک به مقابله با این خواسته ها به شیوه ای پایدارتر وجود دارد؟

Sveinsson می گوید: «کاهش تأخیر به این معنی است که، با وجود اینکه ایسلند در شمال دورتر است، اما در حال نزدیک شدن به اروپا است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/this-giant-geothermal-plant-is-surrounded-by-lava-it-could-help-solve-techs-energy-problem/#ftag=RSSbaffb68

امکانات محاسباتی با کارایی بالا در ایسلند.

تصویر: در شمال