این دو به‌روزرسانی قدرتمند مدل Mac هنوز MIA هستند. باید اهمیت بدی؟

پاسخ ساده، البته، نمایشگر است. آی مک 27 اینچی همیشه یک صفحه نمایش استثنایی در کامپیوتر همه کاره اپل با امضای خود داشته است. اما iMac 27 اینچی از گزینه های پیکربندی پشتیبانی می کند که آن را در بالای منحنی قدرت یا نزدیک به آن قرار می دهد (البته بدون احتساب Mac Pro).

همانطور که بحث ما نشان داد، ما واقعا نگران بودیم که متخصصان جدی نتوانند اسب بخار مورد نیاز برای ادامه کار خود را از خط تولید اپل که به وضوح در حال منسوخ شدن بود، بیابند.

در سال 2018، اپل برنامه‌های آینده‌اش را بیان نکرده بود (بی‌شک روی انتقال سیلیکون اپل کار می‌کرد) و تصمیم‌گیری‌های برنامه‌ریزی را برای حرفه‌ای‌های استفاده‌کننده مک دشوار می‌کرد. اپل حتی برای بسیاری از مک هایش تغییراتی در مشخصات پردازنده انجام نداده بود، که منجر به یک حدس و گمان نسبتاً موجه شد مبنی بر اینکه اپل به تدریج علاقه خود را به مک ها کنار می گذارد.

مک پرو

CNET

بنابراین، این سوال پیش می آید: آیا اپل حتی یک آی مک 27 اینچی را عرضه می کند؟ اگر قرار است در سال 2023 با یک آل این وان گران‌قیمت عرضه شود، آیا نباید با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر عرضه شود تا کاربران مجبور نشوند برای جبران کاستی‌های نمایشگر 27 اینچی آی‌مک، مانیتورهای عریض را آویزان کنند. ?

همچنین: مک استودیو در مقابل مک پرو و ​​مک مینی: نحوه انتخاب

آیا زمان آن رسیده است که تعداد زیادی از هسته های CPU و GPU را مجاز کنید، همانطور که برخی از شایعات فعلی به این معنی است که یا طراحی من برای یک سیستم تیغه ای فوق ماژولار و مقیاس پذیر، در حال حاضر انرژی کافی در دسترس است که به اپل فرصت می دهد تا Mac Pro جدید را درست و به درستی تهیه کند.

آی مک 27 اینچی جدید

دو گزینه بسیار خوب وجود دارد که می تواند کاربران رده بالا را به هر کجا که نیاز داشته باشند می برد. این بدان معناست که خوب است منتظر بمانید تا اپل یک مک پرو جدید بدون سازش را بر اساس سیلیکون اپل طراحی کند.

بنابراین شما بروید. بله، برخی از مدل‌های مک بر اساس وعده تیم کوک مبنی بر انتقال دو ساله در عمل وجود ندارند.

می توانید به روز رسانی های روزانه پروژه من را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید. حتما من را در توییتر دنبال کنید @DavidGewirtz، در فیس بوک در Facebook.com/DavidGewirtz، در اینستاگرام در Instagram.com/DavidGewirtzو در یوتیوب در YouTube.com/DavidGewirtzTV.




منبع: https://www.zdnet.com/article/these-two-powerful-mac-model-updates-are-still-mia-should-you-care/#ftag=RSSbaffb68

برای پاسخ به این، اجازه دهید تقویم های خود را به اواسط سال 2018 برگردانیم. در یک میزگرد، جیسون پرلو، آدریان کینگزلی-هیوز، الیور بریدنباخ، مدیر عامل Boinx Software، و من به آینده مک‌های حرفه‌ای در آن زمان نگاه کردیم. این موضوع مهمی بود زیرا مک پرو پنج سال بود که به روز رسانی نشده بود و مک مینی چهار سال قبل ارتقا یافته بود، اما وحشتناک بود. و حتی مک‌بوک پروهای پیشرو در خط، با صفحه‌کلید وحشتناک «پروانه‌ای» و پورت‌های کمی در بند بودند.

بله، کاملا مجهز است، بسیار گران است. اما با تجهیزات کامل، از 1.5 ترابایت رم پشتیبانی می کند. پردازنده‌های 8 تا 28 هسته‌ای Cascade Lake Xeon-W قدیمی هستند، زیرا نسل‌های پردازنده‌های Comet Lake، Rocket Lake و Ice Lake از زمان Cascade Lake منتشر شده‌اند. اما دریاچه آبشار هنوز هم جا افتاده است. گزینه های گرافیکی هم نیستند. در حالی که پردازنده پایه AMD Radeon Pro W5500X نیمی از آن بد نیست، زمانی که شما به دو پردازنده گرافیکی Radeon Pro W6800X Duo ارتقا دهید، کمی هیجان جدی خواهید داشت.

همچنین: معرفی طرح من برای مک پرو مبتنی بر سیلیکون اپل

بنابراین، اگر هنوز سال 2018 بود، همانطور که در سال 2018 بود، عدم معرفی جدید مک واقعاً جدی بود. در آن زمان، حرفه‌ای‌های خلاق و کاربران قدرتمندی که به مک‌ها متکی بودند، فضایی برای رشد نداشتند. بحث های زیادی در مورد اینکه آیا زمان آن رسیده است که کاربران مک به رایانه های شخصی ویندوزی بروند یا خیر وجود داشت.

در ژوئن 2020، اپل از انتقال خود به پردازنده های سیلیکونی اپل خبر داد، گفت: “نخستین سیستم تا پایان سال ارسال می شود و یک انتقال دو ساله آغاز می شود.” همه مدل های مک به جز مدل های اپل به سیلیکون اپل منتقل شده اند مک پرو و آی مک 27 اینچی. اگر جدول زمانی اپل را باور کنیم، دوره دو ساله در ژوئن گذشته به پایان رسیده است. اما حتی اگر سخاوتمند بودیم و تا پایان سال تقویمی اجازه می‌دادیم، دو مک از دست رفته در اکشن باید حداکثر تا پایان دسامبر امسال در دسترس باشند.

شما چی فکر میکنید؟ آیا منتظر یک مک پرو یا آی مک بزرگتر هستید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.


در حالی که مک پرو «سطل زباله» قدیمی 2013 از آن وعده بسیار کوتاه بود، مک پرو فعلی اینتل 2019 هنوز هم به همان اندازه که اکثر مردم به آن نیاز دارند، در بالای خط تولید مک ارائه می دهد.

همچنین: Apple Silicon، Rosetta، M1، M2، SoC: چرا این شرایط برای هر خریدار کامپیوتر اهمیت دارد