این تنظیمات دوربین آیفون همه تفاوت را برای اشتراک گذاری عکس ایجاد می کند

تغییر فرمت در تنظیمات دوربین

اسکرین شات توسط کریستینا داربی/ZDNET

دلیل این امر در واقع بسیار ساده است: HEIF (همچنین به عنوان فایل های تصویری با کارایی بالا شناخته می شود) فرمت تصویر مخفی اپل است که برای محصولات اختصاصی آن بهینه شده است و نه چیز دیگری.

عکس دوربین آیفون 14 پرو

جیسون هینر/ZDNET

همچنین: نحوه انتقال عکس ها از آیفون به کامپیوتر ویندوزی

سوالات متداول

HEIC (یا HEIF) چیست؟

HEIC (یا HEIF) فایل های تصویری با کارایی بالا ثبت اختراع اپل است. در حالی که فایل‌های HEIC با سایر دستگاه‌های اپل سازگار هستند، در دستگاه‌های دیگر، از جمله Android و Windows، به‌اندازه بیننده پسند نیستند.

آیا HEIC بهتر از JPEG است؟

همه ما می دانیم که اپل دوست دارد کارهای خود را انجام دهد تا کاربران را در اکوسیستم باغ دیواری خود نگه دارد – حتی اگر فقط به نفع مالک باشد. عکس ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

چند بار عکسی را با یکی از اعضای خانواده، دوست یا همکار غیر اپل خود به اشتراک گذاشته اید، اما در حالی که عکس در انتهای شما کاملا واضح بود، آنها یک پرتره پیکسلی دریافت کردند؟ یا بدتر از آن، حتی نتوانستند فایل تصویر را باز کنند!

اپل فایل‌های HEIC را برای ارائه فشرده‌سازی بهتر فایل بدون کاهش کیفیت تصویر ایجاد کرد. بنابراین، با توجه به ذخیره تصاویر در اندازه فایل کوچکتر و حفظ کیفیت، بله، آنها بهتر از JPEG هستند. با این حال، وقتی صحبت از سازگاری و اشتراک گذاری بین پلتفرم می شود، JPEG استاندارد بهترین گزینه است.

چرا عکس های آیفون من در گوشی اندرویدی دانه دار هستند؟

همچنین: کدام آیفون برای شما مناسب است و مدل های مختلف آن چگونه با هم مقایسه می شوند؟

نحوه تنظیم فرمت تصویر پیش فرض روی JPEG

روی ضربه بزنید فرمت ها در بالای لیست تنظیمات دوربین. علامت تیک آبی را در کنار فرمت پیش‌فرض ضبط دوربین دستگاهتان خواهید دید. برای اکثر کاربران، “بازده بالا” انتخاب خواهد شد. اگر اینطور است، به جای آن روی گزینه زیر، «سازگارترین» ضربه بزنید. با این کار خروجی تصویر iPhone یا iPad از HEIF به JPEG و خروجی ویدیو از HEVC به H.264 تغییر می کند.

در iPhone یا iPad خود، منوی تنظیمات را باز کنید و به پایین بروید دوربین برگه

تنظیمات عکس انتقال خودکار

اسکرین شات توسط کریستینا داربی/ZDNET

برای اطمینان از اینکه، زمانی که نیاز به انتقال عکس‌ها و ویدیوها به مک یا رایانه شخصی خود دارید، بهینه‌سازی می‌شوند و به‌طور خودکار به سازگارترین انواع فایل (JPEG/H.264) تبدیل می‌شوند، به تب Photos در تنظیمات خود بروید.

به‌طور پیش‌فرض، عکس‌های آیفون به‌جای فرمت فایل JPEG (استاندارد) به‌طور خودکار در قالب فایل HEIC ذخیره می‌شوند. بنابراین، اگر از یک دستگاه غیر اپل استفاده می کنید، فایل ها برای مشاهده ایده آل نیستند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/this-iphone-camera-setting-makes-all-the-difference-for-photo-sharing/#ftag=RSSbaffb68

به‌طور پیش‌فرض، تنظیمات دوربین آیفون یا آی‌پد شما دارای گزینه «کارایی بالا» است. این بدان معناست که با تجمعات خانوادگی و مهمانی های تعطیلات در افق، مشکلات مربوط به اشتراک گذاری تصویر قطعا رخ می دهد. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی و به‌منظور اینکه مادربزرگ بتواند تمام عکس‌ها و ویدیوهای خود را در آرامش دریافت کند، در اینجا نحوه تغییر فرمت دوربین پیش‌فرض آیفون (یا آی‌پد) خود از HEIF به JPEG فراگیر آورده شده است.

تا آخر به «Transfer to Mac or PC» بروید و اگر از قبل انتخاب نشده است گزینه «Automatic» را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که ویدیوی 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه)، 1080p با سرعت 240 فریم در ثانیه و ویدیوی HDR باید با فرمت High Efficiency رندر شوند. دستگاه شما این کار را بدون توجه به اینکه کدام گزینه فرمت را تنظیم کرده اید انجام می دهد.

همچنین: یک راه بسیار ساده اما نادیده گرفته شده برای بهبود عکس های آیفون شما

نحوه انتقال خودکار عکس ها با فرمت سازگار