این استارت آپ سعی کرد از هوش مصنوعی برای کمک به توسعه دهندگان در نوشتن کد استفاده کند. اما می گوید این فناوری هنوز آماده نیست

“بزرگترین مسئله این است که مدل های پیشرفته ساختار کد را درک نمی کنند، مانند بافت غیر محلی. ما تا حدی به سمت مدل های بهتر برای کد پیشرفت کردیم، اما مشکل بسیار مهندسی است. ممکن است اسمیت گفت: بیش از 100 میلیون دلار برای ساخت ابزاری با کیفیت تولید که قادر به ترکیب کردن کد به طور قابل اعتماد باشد، هزینه کرد و هنوز کسی آن را امتحان نکرده است.

اسمیت همچنین پیشنهاد می‌کند که کیت می‌توانست مشکل ترکیب کد را به طور قابل اعتماد حل کند، اما این به 100 میلیون دلار و مهندسان بیشتری نیاز داشت.

در ژوئن 2021، مایکروسافت پیش نمایش یک افزونه VS Code را منتشر کرد که از OpenAI Codex برای ایجاد GitHub Copilot استفاده کرد. در ژوئن 2022، GitHub Copilot به طور کلی با قیمت 10 دلار برای هر توسعه دهنده در ماه یا 100 دلار برای هر کاربر در سال در دسترس قرار گرفت.

با این حال، اسمیت گفت که آینده هنوز برای این ابزار روشن است. او گفت: “ما نمی توانیم منتظر بمانیم تا هوش مصنوعی برنامه نویسی را متحول کند. رایانه ها بسیار جادویی هستند؛ تجربه افزایش عملکرد پلکانی در کارهایی که می توانند برای ما انجام دهند شگفت انگیز خواهد بود.”


منبع: https://www.zdnet.com/article/this-startup-tried-to-use-ai-to-help-developers-write-code-but-it-says-the-tech-is-just-not-ready-yet/#ftag=RSSbaffb68

Kite به عنوان جایگزینی برای ابزار تکمیل کد IntelliSense مایکروسافت امیدوار بود، و در سال 2019، زمانی که هنوز تنها از تکمیل کد در پایتون پشتیبانی می کرد، 19 میلیون دلار در دور سری A به رهبری Trinity Ventures با مشارکت شخصی GitHub جدید جمع آوری کرد. مدیرعامل نات فریدمن، همانطور که TechCrunch در آن زمان گزارش داد.

همچنین: پپسی کو با استارتاپ‌ها کار می‌کند تا از منابع جدید نوآوری استفاده کند. در اینجا نحوه انجام آن است

او نوشت: «ما نتوانستیم چشم‌انداز برنامه‌نویسی به کمک هوش مصنوعی را ارائه دهیم، زیرا بیش از 10 سال برای بازاریابی زود بود، یعنی فناوری هنوز آماده نیست. ما نتوانستیم کسب‌وکاری بسازیم زیرا محصول ما درآمدزایی نداشت و کشف آن خیلی طول کشید.»

کارگران فنی

تصویر: Hinterhaus Productions/GETTY

استارت آپ سانفرانسیسکو از سال 2014 روی ابزارهای تکمیل کد خودکار پایتون و جاوا اسکریپت برای توسعه دهندگان کار می کند و هدف آن کاهش وظایف تکراری در برنامه نویسی است. مدیر عامل و بنیانگذار کایت، آدام اسمیت، پایان بادبادک را اعلام کرد در یک پست وبلاگ. او گفت که Kite به 500000 توسعه دهنده فعال در ماه افزایش یافته است، اما این شرکت نتوانسته از محصول درآمدزایی کند.

اما تا سال 2020، با استفاده از رقبای جدیدی مانند TabNine از مدل زبان بزرگ GPT-2 (LLM) OpenAI برای تکمیل کدهای تشخیصی زبان، Kite تصمیم گرفت تا محصول خود را با استفاده از GPT-2 دوباره طراحی کند تا از تکمیل خودکار برای 11 زبان دیگر پشتیبانی کند. در نهایت، Kite همچنین یک ادغام با ویرایشگر محبوب VS Code مایکروسافت ایجاد خواهد کرد.

Kite بیشتر کدهای خود را در Github منبع باز کرده است اینجا. این شامل موتور استنتاج نوع پایتون مبتنی بر داده Kite، تحلیلگر بسته عمومی پایتون، نرم افزار دسکتاپ، ادغام ویرایشگر، خزنده و تحلیلگر Github و موارد دیگر است.

با این حال، اسمیت گفت که ML پیشرفته هنوز به اندازه کافی خوب نیست.

همچنین: مشاغل فنی در حال تغییر هستند. در اینجا مهارت های واقعی وجود دارد که برای ارتقاء به آنها نیاز دارید

ما پیشرفته‌ترین هوش مصنوعی را برای کمک به توسعه‌دهندگان در آن زمان ساختیم، اما از 10× بهبودی که برای شکستن آن لازم بود، کوتاهی کرد، زیرا وضعیت هنر ML روی کد به اندازه کافی خوب نیست. می‌توانید این را در Github Copilot ببینید. که توسط Github با همکاری Open AI ساخته شده است. از اواخر سال 2022، Copilot وعده های زیادی را نشان می دهد اما هنوز راه زیادی در پیش دارد.”

Kite، یک شرکت‌کننده اولیه در فضای ابزار توسعه‌دهنده تکمیل خودکار کد، تصمیم گرفته است آن را یک روز بگذارد، و می‌گوید هنوز راه زیادی در پیش است و وضعیت هنر ML روی کد به اندازه کافی خوب نیست.