این استارت آپ تصاویری با وضوح بالا از زمین گرفته شده از بالن های ارتفاع بالا را به اشتراک می گذارد

از آنجایی که Swifty با هزینه کمتر با افزایش کارایی و انتشار کربن صفر کار می‌کند، NSL و سایر شرکت‌هایی که از همین فناوری استفاده می‌کنند، در تصاویر ماهواره‌ای سنتی برتری دارند. ممکن است زمان پر شدن آسمان از روبات‌های مستقلی باشد که بالای یک بالون نشسته‌اند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/near-space-labs-provide-free-high-resolution-imagery-to-universities-nonprofits/#ftag=RSSbaffb68

رما ماتووسیان، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل NSL گفت: «ما می‌خواهیم جدیدترین و با کیفیت‌ترین داده‌های موجود در بازار را نه تنها برای مشتریان سازمانی خود، بلکه برای کسانی که کارهای به همان اندازه مهم برای بهبود جامعه ما انجام می‌دهند، ارائه کنیم.» بیانیه. “امیدواریم که توانایی ما برای گسترش دسترسی به پایگاه داده تصاویرمان به مجموعه وسیع تری از محققان و کسانی که بودجه محدودی دارند، به آنها این امکان را بدهد که درک جامع تری از تجزیه و تحلیل های خود به دست آورند، همانطور که برای شناسایی مسائل کلیدی و توسعه راه حل ها کار می کنند. چالش‌هایی که ما هر روز در شهرها، حومه‌ها و مناطق روستایی خود با آن روبرو هستیم.»

دیدن: ناسا شرکتی را برای ساخت لباس فضایی نسل بعدی خود انتخاب می کند

خوب، در مورد تصاویر هواپیما چطور؟ در مقایسه با سوئیفتی، هواپیماها بسیار کند، بسیار گران هستند و توجه کافی به مناطق روستایی ندارند. از سوی دیگر، سوئیفتی را می توان بلافاصله پس از هوای سخت به آسمان بالای حریم هوایی تجاری پرتاب کرد و به راحتی بر فراز مناطق روستایی آمریکا شناور شد.

شاید شنیده باشید که سازمان‌ها چگونه از ماهواره‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین برای ثبت تصاویر مفید از زمین استفاده می‌کنند – تصاویری با وضوح بالا که می‌توانند به مردم کمک کنند تا بفهمند تغییرات روی زمین چگونه بر تجارت یا زندگی مردم تأثیر می‌گذارد. در پنج سال گذشته، استارت‌آپ Near Space Labs تصاویر مشابهی را با استفاده از ناوگانی از بالون‌هایی که در استراتوسفر پرواز می‌کنند، ارائه کرده است.

NSL تصاویر را با وضوح 10 سانتی متر در هر پیکسل. تصاویر به قدری واضح هستند که می توانند شرایط جاده، جزئیات سقف، پوشش گیاهی یا حتی یک توپ فوتبال را روی زمین نشان دهند. تعدادی از موارد استفاده تجاری برای فناوری NSL وجود دارد. به عنوان مثال، شرکت های بیمه می توانند از آن برای ارزیابی اموال استفاده کنند، در حالی که شرکت های انرژی می توانند از آن برای نظارت بر پنل های خورشیدی یا میادین نفتی خود استفاده کنند.

swifty-3-full-image-scaled

نزدیک آزمایشگاه های فضایی

Swifty NSL می تواند روزانه تغییرات محیطی مانند پیشرفت پروژه ساخت و ساز یا آسیب اموال ناشی از بلایای طبیعی را ثبت کند.

اکنون استارتاپ هوافضا Near Space Labs (NSL) در حال ساخت تصاویر با وضوح بالا از زمین است. به صورت رایگان در دسترس است به دانشگاه ها، سازمان های غیرانتفاعی و محققان.

یک تفاوت قابل توجه بین بالن های فضایی منحصر به فرد NSL و یک ماهواره معمولی این است که شرایط آب و هوایی مانع بالن های NSL نمی شود، زیرا بالون ها می توانند بلافاصله پس از آب و هوای نامساعد وارد استراتوسفر شوند. در مقایسه، ماهواره ها نمی توانند موقعیت دیگری را تا زمانی که یک مدار کامل را تکمیل کنند، در اختیار بگیرند. بنابراین، اگر هوای ابری مانع از گرفتن تصاویر ماهواره ای شود، بخشی از مدار به اتلاف وقت و پول تبدیل می شود.

در حال حاضر، NSL با برنامه کمک هزینه تصویربرداری Earth Resilience & Innovation Community، تصاویری از پرجمعیت ترین شهرهای ایالات متحده منتشر خواهد کرد. NSL می‌گوید که می‌خواهد این تصاویر را در اختیار سازمان‌هایی قرار دهد که به آن‌ها نیاز دارند، اما در غیر این صورت نمی‌توانند آن‌ها را به دست آورند.

در نهایت، Swifty می‌تواند تصاویری را در مقیاسی معادل هر پنج منطقه در شهر نیویورک در مقایسه با تصاویر پهپاد ثبت کند. سوئیفتی بر خلاف پهپادها می تواند بدون سرنشین و بدون ناوبری انسانی نیز پرواز کند. هواپیماهای بدون سرنشین باید از مقررات هوانوردی فدرال پیروی کنند و برخلاف سوئیفتی فقط می توانند برای مدت کوتاه پرواز کنند.

دیدن: طرح پرتاب آرتمیس: مراحل بعدی ناسا در اینجا آمده است

بنابراین، چگونه همه چیز کار می کند؟ بالون های ارتفاع بالا ماموریت در NSL را ممکن می کنند. آنها یک کوچک را حمل می کنند، ربات خودگردان به نام سویفتی تا دنیای اطراف خود را با وضوح بالا با انتشار کربن صفر به تصویر بکشند. این بالون ها بین 60000 تا 85000 فوت در هوا پرواز می کنند و به Swifty اجازه می دهد عکس هایی را بگیرد که تقریباً 1000 کیلومتر مربع را پوشش می دهد.