اینترنت استارلینک اسپیس ایکس اکنون در حال حرکت به سمت کشتی‌های کروز در معامله «تغییر بازی» است.

“این فناوری اتصال اینترنتی تغییردهنده بازی را در کشتی‌های ما فراهم می‌کند و تجربه سفر دریایی را برای مهمانان و خدمه به طور یکسان بهبود می‌بخشد. فعالیت‌های پهنای باند بیشتری مانند پخش ویدئو و همچنین فعالیت‌هایی مانند تماس‌های ویدئویی را بهبود می‌بخشد و فعال می‌کند.”

Starlink بلافاصله در تمام کشتی‌های Royal Caribbean International، Celebrity Cruises و Silversea Cruises و همچنین تمام کشتی‌های جدید برای هر برند مستقر می‌شود. شرکت کروز انتظار دارد تا پایان سه ماهه اول سال 2023 نصب را تکمیل کند.

اپراتور کروز رویال کارائیب استارلینک را در سراسر ناوگان خود مستقر خواهد کرد تا اتصال مهمانان و خدمه را بهبود بخشد. کشتی‌های کروز در گذشته مجبور بودند به خدمات اینترنت ماهواره‌ای گران‌قیمت تکیه کنند که به ندرت پهنای باند کافی برای انجام جلسه Zoom ارائه می‌دهند. رویال کارائیب قول می‌دهد استارلینک بازی را برای مسافران تغییر دهد.

spacex-starlink-gettyimages.jpg

تصویر: Getty Images
ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس: «اتصال اینترنتی Kickass به زودی رویال کارائیب ارسال می شود!» در توییتر گفت. رویال کارائیب توییت کرد استقرار Starlink در سراسر ناوگان “اینترنت پرسرعت و متحول کننده بازی” را ارائه می دهد.

سود در صنعت کشتی‌های مسافرتی تحت تأثیر همه‌گیری کووید-19 قرار گرفت، اما اپراتورهای اصلی به لطف رزروهایی که امسال به سطح قبل از همه‌گیری بازگشتند، سرپا ماندند.

“هدف ما به عنوان یک شرکت ارائه بهترین تجربیات تعطیلات به مهمانانمان است و این پیشنهاد جدید که بزرگترین استقرار عمومی اینترنت پرسرعت Starlink در صنعت سفر تاکنون است، تعهد ما را به این هدف نشان می دهد.” جیسون لیبرتی، رئیس و مدیر عامل رویال کارائیب گروپ در این باره گفت بیانیه مطبوعاتی.

اسپیس ایکس Starlink را برای ناوگان کشتی‌های خود که برای گرفتن سفینه‌های فضایی در حال بازگشت به دریا استفاده می‌شود، مستقر کرده است.

قرارداد سلطنتی کارائیب همچنین یک برد بزرگ برای اسپیس ایکس است که Starlike Maritime را در ماه ژوئیه راه اندازی کرد و اخیراً 885 میلیون دلار بودجه پهنای باند منطقه ای از کمیسیون ارتباطات فدرال را از دست داد. اسپیس ایکس بیش از 2000 ماهواره استارلینک را پرتاب کرده است.

SpaceX ادعا می کند که یک سرویس VSAT با سرعت 25 مگابیت در ثانیه که قبلاً از آن استفاده می کرد، برای ناوگان دریایی خود 165,000 دلار در ماه هزینه داشت در مقایسه با Starlink maritime، که هزینه آن 5000 دلار برای هر کشتی در ماه بود و در مجموع هزینه ماهانه 50,000 دلار را به همراه داشت.




منبع: https://www.zdnet.com/article/spacexs-starlink-internet-is-now-heading-to-cruise-ships-in-game-changing-deal/#ftag=RSSbaffb68به گفته ایلان ماسک، اسپیس ایکس یک مشتری اصلی را برای سرویس پهن باند دریایی جدید خود به زمین آورده است که به مهمانان کشتی کروز یک “اتصال اینترنتی سریع” می دهد.