ایلان ماسک پیشنهاد خود برای خرید توییتر را تمدید کرد


چهره ایلان ماسک از پشت در پس زمینه سیاه روشن شد

Nick_ Raille_07/Shutterstock.com

ایلان ماسک پیشنهاد خود را برای خرید توییتر به قیمت 54.20 دلار برای هر سهم تمدید کرد. مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس این پیشنهاد را تمدید کرد در نامه ای در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت شده است.

پیشنهاد تمدید شده جدیدترین تغییر در یک حماسه ادامه دار است که شامل میلیاردر رک و عجیب و غریب و پلت فرم رسانه های اجتماعی است. پیشنهاد تمدید شده با شرایطی همراه است: اول، ماسک باید تامین مالی بدهی را برای انجام معامله دریافت کند. دوم، این نامه می گوید که این معامله تنها در صورتی پیش خواهد رفت که دادگاه دلاور تمام مراحل قانونی مربوط به شکایت توییتر علیه ماسک را لغو کند.

این سایت رسانه اجتماعی از ماسک شکایت کرد و مدعی شد که او می تواند از تعهد خود برای تصاحب این شرکت عقب نشینی کند. دادگاه قرار است اواخر این ماه آغاز شود.

در بیانیه ای که از طریق ایمیل برای ZDNET ارسال شد، سخنگوی توییتر گفت که این شرکت نامه را دریافت کرده است.

سخنگوی این شرکت گفت: قصد شرکت این است که معامله را با قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم ببندد.

بعدازظهر سه‌شنبه، ماسک در توییتی نوشت: «خرید توییتر یک تسریع کننده برای ایجاد X، برنامه همه چیز است». ماسک دارد به ایجاد یک برنامه “X” اشاره کرد در گذشته.

توییتر از ماه آوریل، زمانی که ماسک برای اولین بار گفت، در یک وضعیت آشفته بوده است او می خواست پلتفرم رسانه های اجتماعی را بخرد. او 46.5 میلیارد دلار برای حمایت از پیشنهاد ناخواسته خود با اتکا به وام و 33.5 میلیارد دلار از سهام خود تهیه کرد. با تحقق این قرارداد، برخی از مدیران ارشد توییتر از شرکت اخراج شدند و برخی دیگر استعفا دادند.

با این حال، ماسک با شکایت از تعداد حساب‌های جعلی در پلتفرم توییتر، به سرعت شروع به پیشنهاد کرد که معامله در حالت تعلیق است. سپس در ماه ژوئیه، ماسک گفت که از توافق خارج می شود.

هیئت مدیره توییتر به سرعت پاسخ داد که آماده است برای اطمینان از بسته شدن معامله با قیمت 54.20 دلار برای هر سهم اقدام قانونی انجام دهد. همانطور که وعده داده بود، توییتر علیه مدیرعامل تسلا شکایت کرد.

همچنین: سیارک دیمورفوس پس از برخورد با فضاپیمای ناسا، دمی رشد می کند.

سپس ماه گذشته، سهامداران توییتر به طور رسمی تایید شده است قرارداد خرید 44 میلیارد دلاری ماسک

در همین حال، افسر ارشد سابق امنیت توییتر، پیتر ‘ماج’ زاتکو، شهادت داد در ماه سپتامبر در کمیته سنای ایالات متحده در مورد آسیب پذیری های امنیتی پلت فرم رسانه های اجتماعی. در اوایل سال جاری، زاتکو شکایتی را به عنوان یک افشاگر مطرح کرد و ادعا کرد که سیستم‌های امنیتی فیزیکی و دیجیتالی توییتر برای محافظت از حریم خصوصی کاربران و تعدیل محتوا دچار نقص‌های شدید شده است. متعاقباً، ماسک پرونده دیگری را ثبت کرد نامه با SEC با این ادعا که بسته 7.75 میلیون دلاری جدایی زاتکو از توییتر، شرایط قرارداد خرید را نقض کرده است.

امروز — یک روز پس از تمدید پیشنهاد خرید ماسک — یک قاضی موافقت کرد که توییتر می‌تواند تحقیقاتی را برای تعیین اینکه آیا زاتکو قبل از خروج میلیاردر از قرارداد توییتر با وکلای ماسک در ارتباط بوده است، ادامه دهد.




منبع: https://www.zdnet.com/article/elon-musk-reportedly-renews-his-offer-to-buy-twitter/#ftag=RSSbaffb68