ایلان ماسک: پایانه‌های Starlink از مرز میلیون‌ها نفر عبور کرده‌اند

starlink-logo.jpg

شاتر استاک
اسپیس ایکس به‌روزرسانی فعلی درباره تعداد مشترکین خود ارائه نکرده است. با این حال، در یک پرونده در ماه مه به کمیسیون ارتباطات فدرال گفت 400000 مشترک در سرتاسر جهان دارد — از 250000 چند ماه قبل.

این نقطه عطف یک میلیونی کمتر از دو سال پس از شروع پیش‌سفارش‌های استارلینک برای سرویس پهنای باند ماهواره‌ای در فوریه 2021 به دست آمد.

این شرکت همچنین از زمان فعال‌سازی این سرویس در ماه فوریه، هزاران پایانه را به اوکراین ارسال کرده است تا اینترنت کشور را در میان حملات فیزیکی و سایبری روسیه به زیرساخت‌های اینترنتی این کشور فعال نگه دارد.

اوایل این ماه، ماسک گفت که Starlink اکنون پس از آزمایش خدمات خود در قطب جنوب در سراسر هفت قاره زمین در دسترس است.

برخی از پایانه ها برای مصرف کنندگان هستند، اما این شرکت همچنین از طریق قراردادهایی با اپراتور کروز رویال کارائیب که قصد دارد تا پایان سه ماهه اول سال 2023 در سراسر ناوگان Starlink نصب کند، و همچنین خطوط هوایی هاوایی و خطوط هوایی هاوایی، در حال نفوذ به شرکت ها است. سرویس Azure Orbital Cloud Access مایکروسافت.

ایلان ماسک، رئیس اسپیس ایکس، پس از پرتاب دسته دیگری از 52 ماهواره استارلینک در روز شنبه اعلام کرد که این شرکت یک میلیون پایانه استارلینک ساخته است.

بیشتر: استارلینک چیست؟ هر آنچه باید در مورد سرویس اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک بدانید

استارلینک در مالت در دسترس قرار گرفت در ماه سپتامبر، این سرویس از نظر فنی در 40 کشور در دسترس قرار گرفت.

اما سرعت دانلود و آپلود Starlink تا حدودی به دلیل محبوبیت این سرویس کاهش یافته است. FCC اخیراً جایزه نزدیک به 1 میلیارد دلاری اسپیس ایکس را برای برنامه اصلاح پهنای باند منطقه ای لغو کرد. سرعت دانلود پایین تر در ماه های اخیر را ذکر کرده است.

Starlink در ابتدا 99 دلار در ماه برای سرویس و 499 دلار به اضافه مالیات برای کیت Starlink هزینه داشت که شامل یک ترمینال بشقاب ماهواره ای و یک روتر Wi-Fi است. از سپتامبر 2022، Starlink از 110 دلار در ماه با هزینه سخت افزار یکباره 599 دلار شروع می شود.

گزارشی از Ookla در هفته گذشته نشان داد که سرعت Starlink در سراسر جهان در سه ماهه دوم 2022 کاهش یافته است. در ایالات متحده، سرعت دانلود متوسط ​​Starlink در سه ماهه دوم به بیش از 62 مگابیت در ثانیه رسیده است که از 90 مگابیت در ثانیه در سال گذشته کاهش یافته است.




منبع: https://www.zdnet.com/article/elon-musk-starlink-terminals-have-passed-the-million-mark/#ftag=RSSbaffb68روز شنبه اسپیس ایکس موشک فالکون 9 را پرتاب کرد حمل 52 ماهواره دیگر Starlink به مدار پایین زمین اکنون بیش از 3000 ماهواره استارلینک در مدار هستند.