ایلان ماسک می گوید از طرح خود برای خرید توییتر عقب نشینی می کند

تقریباً سه ماه پس از اعلام قصد خود برای خرید توییتر و خصوصی کردن آن، ایلان ماسک روز جمعه گفت که عقب نشینی از معامله. ماسک روز جمعه در پرونده ای در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) گفت که توییتر در حال “نقض مادی” قرارداد است و “به نظر می رسد که اظهارات نادرست و گمراه کننده انجام داده است” زیرا ماسک به دنبال اطلاعاتی در مورد مشکل این شرکت با حساب های اسپم است. .

علاوه بر این، پرونده می‌گوید: «نمایندگی توییتر در توافق‌نامه ادغام در مورد صحت افشای SEC مربوط به حساب‌های نادرست و هرزنامه… ممکن است مبنای دیگری برای فسخ قرارداد ادغام باشد.»

با تحقق این قرارداد، برخی از مدیران ارشد توییتر از شرکت اخراج شدند و برخی دیگر استعفا دادند. همین هفته اخیر، این شرکت یک سوم تیم استعدادیابی خود را اخراج کرد.

توییتر از ماه آوریل، زمانی که ماسک گفت می‌خواهد این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را بخرد، دچار آشفتگی شده است. او 46.5 میلیارد دلار برای حمایت از پیشنهاد ناخواسته خود با اتکا به وام و 33.5 میلیارد دلار از سهام خود تهیه کرد.

هیئت مدیره توییتر روز جمعه به سرعت آخرین اقدام ماسک را رد کرد. در یک رهاییهیئت مدیره اعلام کرد که آماده است برای اطمینان از بسته شدن معامله با قیمت 54.20 دلار برای هر سهم اقدام قانونی انجام دهد.

با این حال، تاجر میلیاردر عجیب و غریب به سرعت شروع به پیشنهاد کرد که معامله در حالت تعلیق است و از تعداد حساب های جعلی در پلت فرم توییتر شکایت کرد. سندی که روز جمعه در کمیسیون SEC ثبت شد، می‌گوید که اطلاعات مربوط به حساب‌های جعلی یا هرزنامه “برای عملکرد تجاری و مالی توییتر اساسی است.”

در این پرونده آمده است: “برای نزدیک به دو ماه، آقای ماسک به دنبال داده ها و اطلاعات لازم برای ارزیابی مستقل از شیوع اکانت های جعلی یا اسپم در پلت فرم توییتر بوده است.” توئیتر از ارائه این اطلاعات کوتاهی کرده یا خودداری کرده است. گاهی اوقات توییتر درخواست های آقای ماسک را نادیده می گیرد، گاهی اوقات آنها را به دلایلی که غیرقابل توجیه به نظر می رسد رد می کند و گاهی اوقات ادعا می کند که در عین حال به آقای ماسک اطلاعات ناقص یا غیرقابل استفاده داده است. “

gettyimages-1239416791-elon-musk-profile2.jpg

گتی ایماژ

هیئت مدیره در بیانیه ای گفت: “ما متعهد به بستن معامله بر روی قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک هستیم و قصد داریم برای اجرای توافق ادغام اقدامات قانونی را دنبال کنیم. ما مطمئن هستیم که در دادگاه سلطنتی دلاور پیروز خواهیم شد.” بیانیه.

علاوه بر این، این پرونده بیان می‌کند که تغییر پرسنل در توییتر به منزله «عدم تعهد از انجام فعالیت‌هایش در مسیر عادی» است – نقض ادعایی دیگری از توافق‌نامه ادغام.


منبع: https://www.zdnet.com/article/elon-musk-backs-out-of-his-plans-to-buy-twitter/#ftag=RSSbaffb68

ماسک استدلال می کند که با توجه به عدم همکاری ادعایی، توییتر به تعهدات قراردادی خود عمل نکرده است و به او حق فسخ معامله را می دهد.