ایالات متحده می گوید باج افزار یک مشکل جهانی است و بدتر می شود

کاخ سفید ده‌ها کشور و همچنین نمایندگانی از شرکت‌های بزرگ فناوری را برای یک اجلاس دو روزه گرد هم آورده است که هدف آن کشف چگونگی مقابله با مشکل جهانی باج‌افزار است.

این مقام کاخ سفید گفت: «ما یکی از بزرگترین میکسرهای رمزنگاری را تعیین کردیم که مسئول بخش زیادی از پول شویی بود، به عنوان مثال، صندوق های مربوط به کره شمالی، کره شمالی.


منبع: https://www.zdnet.com/article/ransomware-is-a-global-problem-and-getting-worse-says-us/#ftag=RSSbaffb68

مقامات کاخ سفید به پرسش‌هایی درباره روسیه پاسخ دادند – نه به این رویداد دعوت شده‌اند، بلکه در جایی که باج‌افزارهای باج‌افزاری خودشان را مستقر کرده‌اند – اما خاطرنشان کردند که موضوع «کمتر در مورد روسیه است و بیشتر به این موضوع می‌پردازد که چگونه ما، به‌عنوان مجموعه‌ای از کشورها، این کار را سخت‌تر و پرهزینه‌تر می‌کنیم. و برای بازیگران باج افزار خطرناک تر است.”

تایپ دستی روی صفحه کلید

گتی ایماژ
وقتی به شبکه های دولتی نگاه می کنید، همانطور که می دانیم – کاستاریکا، مونته نگرو، بانک زامبیا، شهر پالرمو، ایتالیا، – این واقعا یک مشکل جهانی است. بنابراین، ما سرعت و پیچیدگی باج افزار را می بینیم. حملات سریع‌تر از مقاومت و تلاش‌های ما برای ایجاد اختلال در حال افزایش است.» یک مقام ارشد دولت گفتبا اشاره به اینکه طیف گسترده ای از حملات علیه بخش مراقبت های بهداشتی از خدمات بهداشت ملی ایرلند تا بیمارستان ها در ایالات متحده صورت گرفته است.

به نقل از آسوشیتدپرسشرکت های شرکت کننده در این جلسه عبارتند از Crowdstrike، Mandiant، Cyber ​​Threat Alliance، Microsoft، Cybersecurity Coalition، Palo Alto، Flexxon، SAP، Institute for Security + Technology، Siemens، Internet 2.0، Tata – TCS و Telefónica.

مقامات کاخ سفید گفتند: «این یک تهدید بدون مرز است و ما باید به روشی بدون مرز با آن مقابله کنیم».

حملات باج افزار در کانون توجه قرار دارند: در ماه سپتامبر، لس آنجلس متحد، دومین منطقه بزرگ مدرسه در ایالات متحده، مورد حمله باج افزار قرار گرفت.

این دومین اجلاس بین المللی مقابله با باج افزار پس از گردهمایی سال گذشته برای بحث در مورد آفت باج افزار است. حداقل در نشست سران سال، بخش خصوصی دعوت نشد. همانطور که کاخ سفید اذعان کرد، بخش خصوصی بینشی در مورد تهدیدها، بازیگران، شبکه های مورد استفاده و استراتژی های کاهش دارد.

ایالات متحده ظهور باج‌افزار را بیشتر با ارزهای دیجیتال مرتبط می‌داند و می‌گوید که به نظر می‌رسد این یک “جهش بزرگ” در باج‌افزار است، زیرا به دلیل ارزهای رمزنگاری‌شده می‌توان پول را روان‌تر از مرزها عبور داد.

این مقام گفت: همانطور که می دانیم، باج افزار موضوعی است که مرز نمی شناسد. “و این فقط چالش برانگیزتر می شود.”