اکوسیستم دستگاه آمازون بسیار گسترده است. در اینجا دلیل بزرگتر شدن آن است

ممکن است بیشتر به عنوان یک خرده‌فروش آنلاین شناخته شود، اما آمازون همچنین با مجموعه وسیعی از دستگاه‌ها، از کتاب‌خوان‌های الکترونیکی گرفته تا زنگ‌های ویدیویی و همه چیز، به غول دنیای فناوری تبدیل شده است.

دیوید واتکینز، معاون رسانه و خانه هوشمند در Strategy Analytics، تحلیلگر فناوری می‌گوید: «برای آمازون، عرضه محصولاتش به خانواده‌های بیشتری ارزش دارد و می‌تواند این کار را با ارائه طیف گسترده‌ای از انواع دستگاه‌ها در قیمت‌های مختلف انجام دهد».

او می‌گوید: «هرچه مصرف‌کنندگان بیشتر از محصولات آن به‌طور منظم استفاده کنند، داده‌های بیشتری می‌تواند جمع‌آوری کند تا از طریق شخصی‌سازی بیشتر، کارآیی زنجیره تأمین و سرعت بیشتر، به پیشبرد تجارت الکترونیکی آن کمک کند».

نمایشگرهای هوشمند اکو

  • گروه آمازون هالو (گروه سلامت و تندرستی)

  • با این حال یک شکاف بزرگ در مجموعه آمازون وجود دارد – شکافی که پر کردن آن سخت خواهد بود. اگر برای درخواست های صوتی خیلی پیچیده است، برای کنترل خانه هوشمند خود به یک گوشی هوشمند نیاز دارید. آمازون در سال 2015 سعی کرد تلفن هوشمندی به نام Fire Phone “3D” خود را عرضه کند، اما علیرغم صرف مبالغ هنگفت برای این پروژه، نتوانست علاقه زیادی ایجاد کند و به سرعت متوقف شد.

    Amazon eero (سیستم وای فای)

  • تلویزیون های آتش نشانی

  • البته، یک انگیزه بزرگ در پشت ساخت محصول آمازون، تمایل مردم به اشتراک خدمات پولی آن از طریق استفاده از دستگاه هایشان است. آمازون همراه با اصلی ترین سرویس خود، آمازون پرایم، صدها سرویس را ارائه می دهد که از آنها سود می برد، مانند Audible، Prime Gaming، Prime Video، Amazon Music و Amazon Fresh.

    میله های تلویزیون آتش

  • آمازون علاوه بر رهبری بازار خانه های هوشمند، در خط مقدم فناوری دستیار صوتی نیز قرار دارد و هیچ دستیار به اندازه الکسا محبوب نیست.

    پیوند اکو (دستگاهی که به شما امکان می‌دهد پخش موسیقی را به سیستم استریوی خود متصل کنید)

  • دوشاخه هوشمند آمازون

  • به عنوان مثال، آمازون می تواند با توسعه پروتکل های امنیتی و حریم خصوصی بهتر، روی ایجاد اعتماد مصرف کننده کار کند. همچنین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که به‌روزرسانی‌هایی در Alexa Hunches و Alexa Routines و همچنین مراحل دیگری برای بهبود دقت الکسا در انجام و پیش‌بینی وظایف، مشاهده شود.

    زنگ در، روشنایی و سیستم های امنیتی

  • دستگاه‌هایی که انتخاب آمازون را تشکیل می‌دهند به دستگاه‌های خانه هوشمند محدود نمی‌شوند – آمازون در حال گسترش به فضای خودرو و بازار پوشیدنی‌ها نیز هست.

    Amazon Astro (ربات خانگی)

  • دیگر شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل و سامسونگ با استراتژی های مشابه وارد بازار خانه های هوشمند شده اند. با این حال، آمازون به دلیل گستردگی گستره دستگاه‌هایش و قدرت برند تجارت الکترونیک و سایر خدمات، همچنان پیشتاز است.

    قرص آتش نشانی

  • دستگاه پخش صابون هوشمند آمازون

  • بلندگوهای اکو

  • بسته نرم افزاری Amazon Echo و Fire TV Stick
  • آمازون

    رایت می‌گوید: «در بازار خانه‌های هوشمند، دستگاه‌ها صرفاً وسیله‌ای برای ارائه خدمات هستند و به نظر می‌رسد آمازون خوشحال است که بخشی از درآمد خود دستگاه‌ها را به نفع افزایش درآمد خدمات صرفنظر می‌کند».

    ترموستات هوشمند آمازون

  • زمانی که الکسا راه اندازی شد، از پاسخگویی به سوالی در مورد آب و هوا یا پخش آهنگ فراتر نرفت. با این حال، آمازون محاسبات محیطی را پذیرفته و به رشد دامنه کاری که دستیاران صوتی آن برای ساخت یک خانه هوشمند یکپارچه انجام می دهند، ادامه داده است.

    استراتژی آمازون این است که برای هر جنبه از زندگی شما محصولات ایجاد کند تا کارهای روزمره را تسهیل کند. با ایجاد محصولاتی برای پر کردن جایگاه های بیشتر، مصرف کنندگان را به اکوسیستم محصول خود متصل می کند.

    فکر می کنید همه دستگاه هایی که آمازون می سازد را می شناسید؟ شاید تعجب کنید که ببینید این مجموعه چقدر گسترده شده است:

    • مانیتور کیفیت هوای هوشمند آمازون

    • رایت می‌گوید: «زمانی که چند سال پیش بازار خانه‌های هوشمند آغاز شد، بیشتر برندها بر روی یک دستگاه یا دسته متمرکز شدند. اما اکثر فروشندگان به سرعت متوجه شدند که باید از فناوری‌های موجود خود استفاده کنند یا برای رقابتی ماندن، فناوری‌های جدیدی بسازند یا خریداری کنند.

      و جاه طلبی های محصول غول فناوری همچنان در حال رشد است. در 28 سپتامبر، آمازون احتمالاً موج جدیدی از دستگاه‌ها را به مجموعه خود اضافه می‌کند، زیرا یک رویداد مجازی برگزار می‌کند که انتظار می‌رود تعدادی دستگاه جدید و به‌روزرسانی شده رونمایی شود.

      Google مجموعه‌ای از دستگاه‌ها را تحت برندهای Google Nest توسعه داده است که شامل بلندگوها، نمایشگرها، هشدارهای دود و مونوکسید کربن، دوربین‌های امنیتی و زنگ درها می‌شود. در مقایسه با تعداد دستگاه‌هایی که آمازون دارد، گوگل فقط در صحنه خانه هوشمند تأثیر می‌گذارد.

      دیدن: آمازون آماده است تا تعداد زیادی دستگاه را در 28 سپتامبر معرفی کند

      اکو ماشین

    • علاوه بر این محصولات، سازندگان و توسعه دهندگان شخص ثالث نیز مجموعه ای از صدها هزار دستگاه غیر آمازون ایجاد کرده اند که به الکسا نیز متصل می شوند. سال گذشته آمازون اعلام کرد که بیش از 900000 توسعه دهنده الکسا ثبت نام کرده اند ساخت 130000 مهارت الکسا و صدها محصول داخلی الکسا در دسته‌هایی مانند رایانه‌های شخصی، پوشیدنی‌ها، دستگاه‌های خانه هوشمند و خودروها. اکنون حدود 140000 محصول خانه هوشمند با الکسا سازگار هستند.

      آمازون طیف گسترده ای از دستگاه ها را توسعه داده است که می توانید از طریق الکسا دستور دهید تا خانه خود را تمیز کنید، چراغ ها را روشن کنید یا اقلامی را به درب منزل خود سفارش دهید. لامپ‌های آمازون، دوربین‌های زنگ در، سیستم‌های هشدار، دوشاخه‌های هوشمند، دماسنج، تصفیه‌کننده هوا، قاب عکس، تغذیه حیوانات خانگی، جاروبرقی، اجاق‌های توستر و کتاب‌خوان‌های الکترونیکی وجود دارند که همگی به زیرساخت دیجیتال آن متصل می‌شوند.

      دیدن: اکنون که الکسا در همه جا وجود دارد، زمان آن رسیده است که توسعه دهندگان پول نقد | ZDNET

      آدام رایت، مدیر تحقیقات در IDC، تحلیلگر فناوری، به ZDNET گفت: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که بیشتر مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند دستگاه‌های خانه هوشمند را از یک فروشنده یا برند خریداری کنند، به جای ترکیب و تطبیق از چندین برند».

      بخشی از این امر ناشی از وفاداری و اعتماد به برند است – مصرف‌کنندگانی که تجربه مثبتی از برندی دارند که دستگاه‌ها و خدمات خانه هوشمند ارائه می‌کند، به احتمال زیاد به آن برند اعتماد می‌کنند و به دنبال محصولات و خدمات اضافی از آن برند هستند تا اینکه ریسک استفاده از مارک متفاوتی که ناآشنا است.”

      زنگ درب چشمک زن و سیستم های امنیتی

    قرص Fire Kids

  • دیدن: آمازون می پرسد: بعداً الکسا را ​​کجا می خواهید ببرید؟

    آمازون اکو، خانواده بلندگوهای هوشمندی که دستیار صوتی الکسا را ​​در خود جای داده است، پس از ایجاد بازار دستگاه های جدید و راه اندازی دسته خانه های هوشمند، راه خود را به میلیون ها خانه در سراسر کشور باز کرده است. تنها در سال 2021، آمازون 21.9 میلیون بلندگوی هوشمند را در ایالات متحده ارسال کرد گزارش شرکت تحقیقاتی و احتمالاً نزدیک به 100 میلیون در سراسر کشور استفاده می شود.

    کتابخوان های الکترونیکی Kindle

  • این غول فناوری برندهای دیگری را خریداری کرده است که می توانند به محیط یکپارچه محصولات خود اضافه کنند. در پنج سال گذشته، آمازون شرکت دوربین‌های امنیتی Blink Home را به مبلغی نامشخص و همچنین شرکت زنگ دوربین Ring را به قیمت تقریبی 1 میلیارد دلار خریداری کرد. آمازون همچنین در حال خرید جاروبرقی روباتی شرکت iRobot در معامله ای به ارزش تقریبی 1.7 میلیارد دلار است.

    او می‌افزاید که پتانسیل بسیار زیاد است، از اشتراک در آمازون موزیک از طریق بلندگوی هوشمند، اشتراک در خدمات Echo Guard همچنین از طریق بلندگوهای هوشمند و سایر دستگاه‌های دارای میکروفون، تا نظارت بر خانه و خدمات امنیتی از طریق دستگاه‌های Ring، و خیلی بیشتر.”

    بنابراین آمازون از اینجا به کجا می رود؟ می‌توانیم انتظار داشته باشیم که آمازون فناوری فعلی خود را اصلاح کند و راه‌های جدیدی برای بهبود تجربه کلی کاربر در خانه هوشمند ایجاد کند.

    “من فکر می کنم آنها به نوآوری در مورد تجربیاتی که بیشتر شخصی، متنی، خودکار و فعال تر هستند، ادامه خواهند داد، و این به تولید، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها نیاز دارد – در واقع، دستگاه های خانه هوشمند طبیعتاً نیاز به تولید و تجزیه و تحلیل دارند. رایت می‌گوید داده‌ها برای کارکردن. این چیزی است که در بیشتر گفتگوها درباره حریم خصوصی در خانه هوشمند گم می شود.

    فریم های اکو

  • واتکینز می‌گوید: «آمازون همچنین در موقعیت خوبی قرار دارد تا ارائه‌دهنده پیش‌فرض راه‌حل‌های تجارت صوتی باشد و الکسا را ​​به عنوان دستیار صوتی پیشرو در خانه معرفی کند. تجارت صوتی هنوز در مراحل ابتدایی خود است، اما آمازون در حال انجام یک شرط بندی بزرگ برای تبدیل آن به یک پلت فرم تجاری بزرگ در آینده است.

    جوانه های اکو

  • درخشش اکو (لامپ هوشمند چند رنگ)

  • واتکینز می‌گوید: «آمازون حضوری در گوشی‌های هوشمند ندارد و بنابراین باید راه‌حل‌های سخت‌افزاری متعددی را توسعه دهد تا بتواند برای جلب توجه مصرف‌کنندگان در خانه رقابت کند، به‌ویژه زمانی که در خارج از خانه هستند. گوشی‌های هوشمند برای اکثر مردم امروز مرکز جهان هستند و جایگاه آمازون در خارج از محیط خانه همیشه تضعیف می‌شود تا زمانی که گوشی‌های هوشمند برتر باقی بمانند.


  • منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/smart-home/amazons-device-ecosystem-is-vast-heres-why-its-going-to-get-even-bigger/#ftag=RSSbaffb68

    سخنگوی آمازون به ZDNET می‌گوید: «ما می‌خواهیم زندگی مشتریان را راحت‌تر کنیم و از طریق تجربیات محیطی آرامش خاطر را ارائه کنیم. “از نظر ما، این به معنای ارائه تجربیاتی است که استفاده آسان، مفید و همیشه در دسترس باشد. همچنین به معنای ساختن فناوری است که شما را درک می کند و مطابق با آن سازگار می شود، زمانی که به آن نیاز دارید وجود دارد، و زمانی که شما به آن نیاز ندارید محو می شود.”