اکنون هدست واقعیت مجازی خود را دریافت کنید: متا هزینه Quest 2 را افزایش می دهد

در این میان متا به زودی با رقابت بیشتری در بازار مواجه خواهد شد. مصرف کنندگان در سال آینده باید از هدست های نسل بعدی Pico و Sony بهره مند شوند. اپل ممکن است در نهایت هدست واقعیت ترکیبی مورد انتظار خود را در سال 2023 نیز عرضه کند، که به گفته تحلیلگران، “تغییر دهنده بازی” خواهد بود.

فیسبوک سازنده هدست واقعیت مجازی Oculus را در سال 2014 خریداری کرد. همانطور که خود متا می گوید، این شرکت سال هاست که در زمینه واقعیت مجازی فعالیت داشته است. سرمایه‌گذاری‌های جدی متا در متاورس به آن اجازه داده است تا محتوا و سخت‌افزار انحصاری VR را با هزینه‌های یارانه‌ای ارائه کند.

متا همچنین قیمت Meta Quest 2 را افزایش می دهد تجهیزات جانبی و واحدهای بازسازی شده.

به لطف سرمایه‌گذاری‌های بزرگ، هدست‌های Quest بسیار محبوب هستند – طبق IDC، متا 90 درصد از بازار هدست‌های واقعیت مجازی را در سه‌ماهه اول امسال در اختیار داشت. با این حال، این سرمایه‌گذاری‌ها ضربه جدی به سود متا وارد کرده است. در ماه آوریل، این شرکت گزارش داد که در سه ماهه اول، بخش تجاری Reality Labs آن است 2.96 میلیارد دلار از دست داد.

با شروع در ماه اوت، تلاش 2 برای نسخه های 128 و 256 گیگابایتی به ترتیب 399.99 دلار و 499.99 دلار آمریکا هزینه خواهد داشت. هیچ پیشرفتی در سخت افزار که با افزایش هزینه همراه باشد، وجود ندارد. با این حال، برای مدت محدودی، مشتریانی که این هدست را خریداری می کنند، می توانند بازی ریتم واقعیت مجازی 30 دلاری را دانلود کنند. صابر را بزن بدون هزینه اضافی

متا می گوید که هدست جدید و پیشرفته خود را با نام Project Cambria در اواخر سال جاری عرضه خواهد کرد. پس از آن، این شرکت قصد دارد نسل‌های جدیدی از هدست Quest را روانه بازار کند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/get-your-vr-headset-now-meta-is-increasing-the-cost-of-the-quest-2/#ftag=RSSbaffb68

متا در این باره گفت: “هزینه های ساخت و ارسال محصولات ما در حال افزایش بوده است.” وبلاگ Oculus. با تعدیل قیمت Quest 2، می‌توانیم به رشد سرمایه‌گذاری خود در تحقیقات پیشگامانه و توسعه محصول جدید ادامه دهیم که صنعت VR را به ارتفاعات جدیدی سوق می‌دهد.»

oculus-quest-2.jpg

توسط nikkimeel — Shutterstock

اگر به فکر خرید هدست واقعیت مجازی Quest 2 بودید، ممکن است بخواهید به زودی این کار را انجام دهید. ماه آینده متا، شرکتی که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، است افزایش قیمت هدست محبوب VR با 100 دلار