اکثر دانش آموزان در برزیل فاقد اتصال به اینترنت و رایانه شخصی در خانه هستند

اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان برزیلی در مدارس دولتی فاقد دسترسی پهنای باند یا رایانه شخصی در خانه هستند. این یکی از یافته های یک مطالعه جدید است که توسط بازوی تحقیقاتی کمیته راهبری اینترنت برزیل، Cetic.br، در مورد استفاده از فناوری در آموزش در سال 2021 منتشر شده است.

بر اساس این تحقیق، 84 درصد از دانش‌آموزان در مناطق شهری برزیل، اتصال در خانه یا دسترسی به تجهیزاتی مانند رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ یا تبلت ندارند. این درصد در مناطق روستایی حتی بالاتر است و 92 درصد است. علاوه بر این، 94 درصد از مدارس مشکلاتی را که والدین در حمایت از دانش‌آموزان برای انجام فعالیت‌های از راه دور در طول همه‌گیری با آن مواجه بودند، گزارش کردند.

مطالعه دیگری توسط کمیته راهبری اینترنت که در آگوست 2021 منتشر شد، نشان داد که جمعیت متصل برزیل برای دسترسی به اینترنت بیشتر به تلفن های هوشمند متکی هستند زیرا ضریب نفوذ رایانه های شخصی در بین شهروندان آسیب پذیر مالی کم است.

آخرین مطالعه توسط بازوی تحقیقاتی کمیته راهبری اینترنت برزیل نیز برای اولین بار معلمان را با حجم نمونه 1.865 شرکت کننده شنید. مشکلات ذکر شده عبارتند از فقدان مهارت برای انجام فعالیت ها با دانش آموزان با استفاده از تکنولوژی، چیزی که توسط 66٪ از معلمان مورد نظرسنجی ذکر شده است. در مناطق روستایی، 76 درصد به چنین موانعی اشاره کردند.

تحقیقات جداگانه‌ای که توسط Cetic.br در ژوئن منتشر شد نشان داد که نسبت کاربران اینترنت در مناطق روستایی در برزیل در مقایسه با دوره قبل از همه‌گیری افزایش یافته است، اما اتصالات سریع و رایانه هنوز وجود ندارد.

پس زمینه انتزاعی شبکه اتصال به اینترنت با شبح تیم تجاری

گتی ایماژ/iStockphoto
از سال 2010 انجام شده است نظرسنجی آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات جوامع مدرسه – دانش آموزان، معلمان، مدیران مطالعات و مدیران – را بررسی می کند تا دسترسی و همچنین استفاده و تخصیص فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس دولتی و خصوصی را ترسیم کند. این تحقیق 3678 مدرسه را در سراسر کشور تحت پوشش قرار داد و همچنین جنبه‌های فناوری مورد استفاده در آموزش را در طول همه‌گیری کووید-19 مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

استفاده از مطالب چاپی ارسال شده برای دانش‌آموزان در زمان تعطیلی مدارس به دلیل همه‌گیری، و همچنین استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان فوری مانند واتس‌اپ، از جمله استراتژی‌های اصلی ذکر شده توسط متخصصان بود.

این تحقیق همچنین به تفاوت فاحشی در مالکیت رایانه‌های شخصی بر اساس وضعیت اجتماعی-اقتصادی اشاره کرد: در حالی که رایانه‌ها در تقریباً 100 درصد خانواده‌های نخبه وجود دارند، رایانه‌های شخصی تنها در 13 درصد از فقیرترین خانه‌های برزیل یافت می‌شوند.

اکثر معلمان مورد نظرسنجی (93٪) همچنین از تلفن های هوشمند و برنامه های داده تلفن همراه خود برای کار بر روی فعالیت های آنلاین یا ترکیبی استفاده کردند و اکثریت آنها هیچ یارانه ای از مدارس دریافت نکردند. معلمان بیشتر از تلفن‌های هوشمند برای انجام فعالیت‌های از راه دور یا ترکیبی (93 درصد) استفاده می‌کردند، در حالی که 84 درصد از افراد حرفه‌ای از نوت‌بوک استفاده می‌کردند و پس از آن رایانه‌های رومیزی (44 درصد) و تبلت‌ها (11 درصد) قرار داشتند.

افزایش حجم کار در یک محیط ترکیبی یا از راه دور نیز توسط اکثر معلمان (85٪) و همچنین از دست دادن تماس دانش آموزان یا مشکل در برقراری ارتباط با مدرسه یا معلمان (83٪) و مشکلات در خدمت به دانش آموزان دارای معلولیت (76%).


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/networking/most-students-in-brazil-lack-internet-connectivity-and-pcs-at-home/#ftag=RSSbaffb68