اپل Emergency SOS را از طریق ماهواره در ایالات متحده و کانادا راه اندازی می کند

SOS اضطراری از طریق ماهواره تا دو سال آینده رایگان است و پس از آن اپل قصد دارد هزینه ای اعلام نشده را شروع کند.

به روز رسانی نرم افزار اضافی وجود ندارد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/apple-launches-emergency-sos-via-satellite-in-us-and-canada/#ftag=RSSbaffb68

همچنین: اپل یک ویژگی جدید نجات جان – تشخیص تصادف را معرفی کرد

می‌توانید با باز کردن برنامه تنظیمات در گوشی خود، بررسی کنید که آیا تلفن شما از طریق ماهواره به SOS اضطراری دسترسی دارد یا خیر. آیفون 14 یا آیفون 14 پرو، به Emergency SOS بروید و به پایین صفحه پیمایش کنید.

اگر این ویژگی را دارید، بخش جدیدی را مشاهده خواهید کرد که جزئیات قابلیت جدید تلفن خود را برای اتصال به ماهواره‌ها ارائه می‌کند، و یک حالت نمایشی را برای شما ارائه می‌کند تا احساس کنید در صورت نیاز به استفاده از آن، فرآیند چگونه است.

SOS اضطراری اپل از طریق ماهواره در آیفون

تصویر: اپل

ماه آینده، اپل Emergency SOS را از طریق ماهواره در فرانسه، آلمان، ایرلند و بریتانیا راه اندازی خواهد کرد. اپل این ویژگی را در تمام مدل‌های آیفون 14 که دارای iOS 16.1 هستند، فعال می‌کند که در اواخر اکتبر منتشر شد.

هنگامی که این ویژگی برای اولین بار در ماه سپتامبر در کنار خط تولید آیفون 14 معرفی شد، اپل یک ویدیوی یوتیوب منتشر کرد تا نحوه عملکرد آن را با شما آشنا کند. به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، درست است؟

برای کسانی که ناآشنا هستند، Emergency SOS از طریق ماهواره به دارنده آیفون 14 این امکان را می دهد که در منطقه ای بدون پوشش تلفن همراه یا Wi-Fi با خدمات اضطراری تماس بگیرند. این ویژگی با تماس با 911 فعال می شود، زمانی که “SOS” در بالای صفحه آیفون نشان داده می شود، جایی که نوارهای پوشش سلولی معمولاً قابل مشاهده هستند.

همچنین: مقایسه مدل های جدید آیفون 14: کدام یک را باید بخرید؟

اپل روز سه‌شنبه اعلام کرد که سرویس کمک اضطراری از طریق ماهواره به طور رسمی برای کاربران آیفون 14 در ایالات متحده و کانادا در دسترس است.

هنگامی که به یک ماهواره متصل شدید، در صورت پذیرش پیام های متنی، مستقیماً با یک توزیع کننده محلی پیام رد و بدل خواهید کرد، یا با استفاده از یک متخصص اورژانس آموزش دیده توسط اپل به عنوان واسطه، با خدمات اضطراری محلی صحبت می کنید.

راه دیگر برای استفاده از اتصال ماهواره ای موجود در مجموعه آیفون 14، به روز رسانی مکان خود در برنامه Find My است. وقتی کاملاً از شبکه خارج هستید و هیچ نوع پوشش Wi-Fi یا تلفن همراه ندارید، می توانید برنامه Find My را باز کنید و به ماهواره متصل شوید تا مکان خود را هر 15 دقیقه به روز کنید. این فرآیند به صورت دستی است و در برنامه Find My در برگه “Me” انجام می شود.

همانطور که قبلاً گفتم، یک حالت نمایشی برای جلوگیری از آزمایش این ویژگی توسط کاربران و تماس بی مورد با یک توزیع کننده اضطراری وجود دارد. هنگام استفاده از حالت نمایشی، شما در واقع همانطور که در مواقع اضطراری واقعی انجام می‌دهید به ماهواره متصل می‌شوید، اما حالت نمایشی از رفتن پیام‌ها به دیسپچر جلوگیری می‌کند.