اپسون قصد دارد فروش پرینترهای لیزری را متوقف کند. در اینجا دلیل آن است

piles-of-paper.jpg

اپسون در اطلاعیه ای گفت به طور کامل به چاپگرهای جوهرافشان منتقل می شود و فروش و توزیع جهانی پرینترهای لیزری تا سال 2026 پایان می یابد.

اپسون با راه اندازی طیف جدیدی از پرینترهای جوهر افشان تجاری با سرعت 40 تا 60 صفحه در دقیقه، از چاپگرهای لیزری جدا شد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/epson-is-going-to-stop-selling-laser-printers-heres-why/#ftag=RSSbaffb68

اپسون گفت: «فناوری جوهرافشان می‌تواند مصرف انرژی را در مقایسه با لیزر کاهش دهد، و با ردپای فشرده و طراحی سبک وزن، این محصولات به محدود کردن منابع مورد استفاده در تولید و حمل و نقل کمک می‌کنند.»

همچنین: هزینه های فناوری در سال آینده افزایش خواهد یافت. و این مورد علاقه قدیمی هنوز در اولویت قرار دارد

این شرکت چاپگر گفت که این حرکت ناشی از «توانایی محدود فناوری لیزر برای برداشتن گام‌های مهم به سمت بهبود پایداری به دلیل نیاز آن به گرما در طول فرآیند چاپ و در نتیجه افزایش مصرف انرژی است».

تولیدکننده چاپگر اپسون اعلام کرده است که فروش و توزیع پرینترهای لیزری را به دلیل مشکلات پایداری ناشی از گرمایش متوقف خواهد کرد.

“این اندازه کاهش یافته همچنین به این معنی است که آنها به راحتی در دفتر ادغام می شوند و باعث صرفه جویی در فضا می شوند. کارتریج های جوهر با عملکرد بالا همچنین مصرف مواد، حمل و نقل، ذخیره سازی و مدیریت نهایی مصرف مواد مصرفی را کاهش می دهند.”

اپسون در یک پست وبلاگی در سال 2019 گفت که پرینترهای جوهر افشان آن تا 85 درصد انرژی کمتری نسبت به یک چاپگر لیزری با سرعت مشابه مصرف می کنند. چاپگرهای جوهرافشان نیز تا 75 درصد کمتر از پرینترهای لیزری دی اکسید کربن تولید می کردند. همچنین پرینترهای جوهرافشان تا 59 درصد قطعات تعویض کمتری نسبت به پرینترهای لیزری دارند.

به گزارش The Registerاپسون قبلاً فروش چاپگرهای لیزری را در بسیاری از بازارها متوقف کرده بود، اما این کار را در آسیا و اروپا ادامه داد.

اپسون گفت: «با قطعات متحرک و مصرفی کمتری برای تعویض در طول عمر چاپگر در مقایسه با لیزرها، نیازهای سرویس و نگهداری دستگاه‌های تزریقی اپسون نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و باعث از کار افتادن چاپگر می‌شود.»